نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا برای درایور گرافیک خود در ویندوز به کمک نیاز دارید؟ شاید به درستی کار نمی کند یا نمی توانید آن را به درستی نصب کنید. اگر با مشکلاتی مانند سوسو زدن صفحه، صفحه سیاه یا سایر مشکلات گرافیکی مواجه هستید، ممکن است لازم باشد درایور کارت گرافیک خود را ریست کنید. این کار را می توان به راحتی در ویندوز 10 و 11 انجام داد و راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. بنابراین، چه زمانی ممکن است نیاز به ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ خود داشته باشید، و چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ
ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ

نیاز به تنظیم مجدد و ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ

در ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ موارد زیادی وجود دارد که ممکن است نیاز به تنظیم مجدد درایورهای کارت گرافیک شما باشد. در اینجا رایج ترین آنها هستند:

  • برای رفع مشکلات صفحه: اگر صفحه نمایش شما سوسو می‌زند، سیاه می‌شود، یا مشکلات گرافیکی دیگری را نشان می‌دهد، تنظیم مجدد درایور می‌تواند کمک کند.
  • برای رفع مشکلات سازگاری: اگر در اجرای بازی‌ها یا سایر برنامه‌هایی که به نسخه خاصی از درایورهای کارت گرافیک نیاز دارند، مشکل دارید، اما نسخه اشتباهی روی لپ تاپ لنوو شما نصب شده است، ممکن است لازم باشد درایورها را بازنشانی کنید تا آنها کار کنند. به درستی.
  • پس از به‌روزرسانی‌های ویندوز: اگر اخیراً به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز را نصب کرده‌اید و درایور کارت گرافیک شما پس از آن به‌طور نامنظم رفتار می‌کند، تنظیم مجدد ممکن است کمک کند.

نحوه ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ

در ویندوز 10 و 11 راه های مختلفی برای تنظیم مجدد درایور کارت گرافیک وجود دارد. در اینجا رایج ترین روش ها آورده شده است.

راه اندازی مجدد درایور گرافیک با استفاده از میانبر صفحه کلید

ساده ترین راه برای تنظیم مجدد درایور کارت گرافیک در ویندوز، استفاده از میانبر صفحه کلید است. برای آن، از کلیدهای ترکیبی Win + Ctrl + Shift + B استفاده کنید. این ترکیب کلید بلافاصله درایور گرافیک شما را در سیستم ویندوز شما تازه می کند. مشاهده خواهید کرد که صفحه نمایش شما برای یک یا دو ثانیه چشمک می زند و سپس همه چیز به حالت عادی باز می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   علت ایجاد صدا از لپ تاپ لنوو

باید توجه داشته باشید که این فعالیت ایمن است و با هیچ یک از برنامه هایی که از قبل در دستگاه شما کار می کنند تداخلی ایجاد نمی کند. علاوه بر این، می توانید این فعالیت را بدون استفاده از حساب مدیر ویندوز انجام دهید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که این میانبر صفحه کلید ممکن است در حین بازی کار نکند. این به این دلیل است که بازی های ویدیویی معمولاً کنترل صفحه کلید را به عهده می گیرند و از استفاده ویندوز از آن جلوگیری می کنند.

ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ با استفاده از Device Manager

در ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ اگر حتی پس از اعمال میانبر صفحه کلید برای تازه کردن درایور کارت گرافیک خود، همچنان با مشکل نمایش مواجه هستید، می توانید آن را با Device Manager بازنشانی کنید.

Device Manager در تمام نسخه های ویندوز موجود است و لیستی از تمام اجزای سخت افزاری متصل به لپ تاپ لنوو شخصی شما را ارائه می دهد. در اینجا می توانید درایور کارت گرافیک را نیز پیدا کنید که در صورت نیاز می توان آن را ریست کرد.

در اینجا مراحل استفاده از Device Manager برای تنظیم مجدد درایور کارت گرافیک آمده است:

  • ابتدا Device Manager را با جستجوی آن در کادر جستجوی ویندوز و کلیک بر روی نماد Device Manager از منوی Start باز کنید.
  • سپس بخش Display adapters را در پنجره Device Manager پیدا کرده و گسترش دهید.
  • روی درایور کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و از منوی زمینه گزینه Properties را انتخاب کنید
  • در پنجره Properties، به تب Driver بروید و روی دکمه Disable Device کلیک کنید.
  • عمل غیرفعال کردن را تایید کنید و چند لحظه صبر کنید.
  • پس از غیرفعال شدن درایور، دوباره روی درایور کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Properties را انتخاب کنید.
  • به تب Driver بروید و روی دکمه Enable Device کلیک کنید.
  • صبر کنید تا درایور دوباره فعال شود.
این مطلب را از دست ندهید   خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ»

این عمل درایور کارت گرافیک شما را بازنشانی می کند و ممکن است مشکلات صفحه نمایش شما را برطرف کند.

حذف و دوباره نصب برای ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ

در ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، می توانید درایور گرافیک را حذف و دوباره نصب کنید. حذف درایور آن را به طور کامل از سیستم شما حذف می کند، که باید هرگونه اشکال احتمالی یا مشکلات سازگاری را که ممکن است باعث مشکلات نمایشگر شده باشد، برطرف می کند.

برای حذف و سپس نصب مجدد درایور کارت گرافیک در ویندوز، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا Device Manager را با جستجوی آن در کادر جستجوی ویندوز و کلیک بر روی نماد Device Manager از منوی Start باز کنید.
  • سپس بخش Display adapters را پیدا کرده و گسترش دهید.
  • بر روی درایور کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و Uninstall device را از منوی زمینه انتخاب کنید.
  • برای حذف کامل تمام فایل‌های آن، اقدام حذف را تأیید کنید.
  • پس از حذف درایور، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • ویندوز یک درایور گم شده را شناسایی می کند و از شما می خواهد که آن را به طور خودکار نصب کنید. اگر نه، به وب سایت سازنده کارت گرافیک خود بروید و درایورهای مناسب دستگاه خود را دانلود کنید.

پس از نصب آخرین نسخه درایور کارت گرافیک، سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید. این باید مشکلات نمایشگر را که ممکن است تجربه کرده اید برطرف کند.

مشکلات گرافیکی همچنان ادامه داشت

در ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ اگر تمام مراحل عیب یابی ذکر شده در بالا را برای بازنشانی درایور کارت گرافیک خود انجام داده اید و همچنان مشکلات صفحه نمایش وجود دارد، می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید:

  • به روز رسانی ویندوز: بسیاری از مشکلات گرافیکی را می توان تنها با به روز رسانی نسخه ویندوزی که در حال اجرا هستید حل کرد. می توانید آخرین به روز رسانی ها را در برنامه تنظیمات بررسی کنید و آنها را به طور خودکار نصب کنید یا فایل ISO را از وب سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید.
  • به روز رسانی درایورهای گرافیک: به وب سایت سازنده کارت گرافیک خود بروید و آخرین درایورهای موجود را بررسی کنید. آنها را دانلود و نصب کنید تا ببینید آیا مشکلات نمایش حل می شود یا خیر.
  • عیب‌یابی نمایشگر را اجرا کنید: ویندوز 10 و 11 دارای ابزار عیب‌یابی داخلی هستند. این ابزار می تواند هر گونه اشکال یا مشکلات سازگاری با درایور گرافیک شما را به طور خودکار شناسایی و برطرف کند.
  • مانیتور خود را بررسی کنید: این امکان وجود دارد که مشکلات نمایش توسط خود مانیتور شما ایجاد شده باشد، زیرا همه مانیتورها با همه کارت های ویدئویی سازگار نیستند. سعی کنید از مانیتور دیگری استفاده کنید یا سازگاری آن را با کارت گرافیکی که روی سیستم خود نصب کرده اید بررسی کنید.
  • بررسی اجزای سخت افزاری: فن خنک کننده دستگاه و سایر اجزای سخت افزاری خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ انسداد یا گرد و غباری روی آنها وجود ندارد. اگر مسدود شده است، آن را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید و بررسی کنید که آیا مشکلات صفحه نمایش وجود دارد یا خیر.
  • به روز رسانی بایوس: بایوس قدیمی نیز می تواند مشکلات گرافیکی در سیستم شما ایجاد کند. همیشه بایوس دستگاه خود را به طور مرتب به روز کنید تا اشکالات موجود برطرف شود.
  • بررسی اتصالات: اتصالات کابل بین لپ تاپ لنوو شخصی خود و مانیتور را بررسی کنید. مطمئن شوید که اتصالات ایمن هستند و هیچ سیمی شل نیست. همچنین، در صورت امکان، کابل دیگری را وصل کنید تا مطمئن شوید که مشکل از خود کابل نیست.
  • با خدمات مشتری تماس بگیرید: اگر هیچ یک از مراحل بالا جواب نداد، برای راهنمایی بیشتر با بخش مراقبت مشتری سازنده دستگاه یا کارت گرافیک خود تماس بگیرید. همچنین می توانید برای عیب یابی از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید.
این مطلب را از دست ندهید   خرید لپ تاپ دست دوم

بیشتر بدانید: 8 روش رفع مشکل نمایش پس زمینه دسکتاپ لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =