نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن لپ تاپ. آیا در شرایطی هستید که در حال کار هستید و لپ لپ لنوو شما به طور تصادفی خاموش می شود؟ چنین وضعیتی می تواند بسیار آزاردهنده باشد زیرا شما مدام کار خود را از دست می دهید. زمانی بدتر می شود که ندانید علت این مشکل چیست. اما نگران نباشید، ما تمام تلاش خود را کردیم تا محتمل‌ترین دلایل و راه‌حل‌های مشکلی که شما را درگیر کرده است را برای شما بیاوریم. پس بیایید جلوتر بپریم و دریابیم که چگونه لپ لپ لنوو خود را که به طور تصادفی خاموش می شود تعمیر کنید.

خاموش شدن لپ تاپ
خاموش شدن لپ تاپ

رفع خاموش شدن لپ لپ لنوو

دلایل مختلفی وجود دارد که لپ لپ لنوو شما به این شکل عمل می کند. برخی از شایع‌ترین دلایل شامل فضای ذخیره‌سازی کامل، داغ شدن بیش از حد لپ‌لپ لنوو، خرابی باتری CMOS یا باتری معیوب است. انجام برخی از اصلاحات ذکر شده در زیر آسان است، در حالی که برخی ممکن است نیاز داشته باشند که برای کمک با یک متخصص تماس بگیرید.

بررسی کنید که آیا لپ لپ لنوو شما بیش از حد گرم شده است

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن تصادفی لپ‌لپ لنوو‌ها، به خصوص در هنگام استفاده زیاد، گرم شدن بیش از حد آن است. لپ‌لپ لنوو‌ها مکانیزمی دارند که در برابر خرابی‌ها محافظت می‌کنند که اگر اجزای آن کمی برشته شوند، خاموش می‌شود.

اگر لپ‌لپ لنوو شما زیاد گرم می‌شود، حتی اگر می‌توانید صدای فن‌ها را با حداکثر سرعت بشنوید، می‌توانید دریچه‌ها و فن‌ها را تمیز کنید تا مطمئن شوید هیچ چیز مانع جریان هوا نمی‌شود. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک قوطی هوای فشرده است. اما اگر به نظر می رسد همه چیز از دست شما خارج است، می توانید لپ لپ لنوو خود را برای تعمیر و نگهداری معمول رها کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی کامل تاچ پد لپ تاپ لنوو

با این حال، اگر اصلاً طرفداران خود را نمی شنوید یا احساس نمی کنید، بهتر است آن را نزد یک متخصص ببرید و از او بخواهید که فن ها را تعمیر کند.

سلامت باتری را بررسی کنید

باتری معیوب در بیشتر موارد باعث می شود لپ لپ لنوو به طور تصادفی خاموش شود. بنابراین، بهتر است هنگام استفاده از باتری خود نظارت داشته باشید. اگر باتری شما زیاد دوام نمی آورد یا درصد آن به طور ناگهانی کاهش می یابد، به این معنی است که باتری می تواند باعث خاموش شدن تصادفی لپ لپ لنوو شما شود. شما می توانید یک باتری جایگزین تهیه کنید و امیدوارم که بتواند مشکل شما را حل کند.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باتری کار کند این است که کابل برق معیوب دارید. ممکن است کابل باتری شما را به درستی شارژ نمی کند، یا ممکن است اتصال در جایی شل شده باشد. از این رو، توصیه می شود چنین احتمالاتی را نیز بررسی کنید.

ویندوز و درایورها را به روز کنید

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا باید هر از چند گاهی ویندوز را به روز کنیم؟ پاسخ این است که به لپ‌لپ لنوو‌هایمان کمک کنیم کارآمد کار کنند. گاهی اوقات، اگر آخرین به‌روزرسانی‌ها را نصب نکرده باشید، ممکن است سیستم‌عامل شما به‌طور تصادفی عقب بیفتد یا از کار بیفتد.

اگر برای شما اینطور است، می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید تا مطمئن شوید که ویندوز شما آخرین به‌روزرسانی‌ها را نصب کرده است. این به روز رسانی ها شامل تمام درایورهای سیستم لازم برای اکثر سخت افزارها نیز می شود.

  1. به جستجو بروید، Windows Update Settings را تایپ کنید و Enter را بزنید.
  2. بر روی دکمه Check for updates کلیک کنید.
  3. ویندوز به طور خودکار آخرین به روز رسانی ها و درایورها را جستجو، دانلود و نصب می کند.
  4. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   روش برای خنک کردن لپ تاپ لنوو

به همین ترتیب، می‌توانید به‌طور دستی درایورهای دستگاه‌های خود را با استفاده از Device Manager به‌روزرسانی کنید.

  1. روی منوی Start کلیک راست کرده و Device Manager را انتخاب کنید.
  2. هر یک از بخش های سخت افزاری مانند آداپتورهای صفحه نمایش، باتری ها، نمایشگرها و غیره را گسترش دهید.
  3. روی کامپوننت کلیک راست کرده و به روز رسانی درایور را انتخاب کنید.
  4. در پنجره بازشوی زیر، بررسی خودکار برای درایورها را انتخاب کنید.

بهتر است به خاطر داشته باشید که به روز رسانی دستی درایورها ممکن است کمی طول بکشد. از آنجایی که به‌روزرسانی ویندوز درایورهای تمام اجزای سخت‌افزاری ضروری مانند مانیتور، فضای ذخیره‌سازی و غیره را نیز دانلود می‌کند، شما فقط می‌توانید اجزای انتخابی را به‌روزرسانی کنید. چنین قطعاتی شامل آداپتورهای نمایش، دوربین‌ها، بلوتوث، کنترل‌کننده‌های صدا، ویدیو و بازی و کنترل‌کننده‌های USB است.

پیشنهاد مطالعه: خارج کردن USB از لپ تاپ لنوو 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =