نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع صفحه نمایش لپ تاپ لنوو وارونه. این روزها اکثر رایانه های شخصی از جهت گیری های مختلف نمایشگر پشتیبانی می کنند. بنابراین، دانسته یا ناآگاهانه، ممکن است این تنظیمات را تغییر داده باشید که باعث می‌شود صفحه لپ‌تاپ لنوو شما وارونه شود. در واقع، چرخاندن صفحه نمایش به سمت دیگر در لپ تاپ لنوو هایی که از چرخش 360 درجه پشتیبانی می کنند مفید است. با این حال، اگر نتوانید به جهت اصلی خود بازگردید، این ویژگی می تواند آزاردهنده باشد. اگرچه این مشکل عمدتاً به دلیل خطاهای دستی رخ می دهد، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که درایورهای مانیتور خراب می توانند مقصر باشند. خوب، رفع این مشکل نباید کار خسته کننده ای باشد. بنابراین، در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه با استفاده از روش‌های ساده و موثر، مشکل وارونه بودن صفحه لپ‌تاپ لنوو را برطرف کنید.

رفع صفحه نمایش لپ تاپ لنوو وارونه
رفع صفحه نمایش لپ تاپ لنوو وارونه

چرا صفحه نمایش لپ تاپ لنوو من وارونه است؟

چه صفحه نمایش لپ تاپ لنوو شما وارونه باشد یا به طرفین، مشکل اصلی در تنظیمات صفحه نمایش است. همچنین، اگر تغییر جهت صفحه نمایش خود را به خاطر ندارید، ممکن است دوستتان با شما شوخی کند. بنابراین، در اینجا برخی از دلایل متداول وجود دارد که نشان می دهد صفحه لپ تاپ لنوو شما ممکن است در جهت دیگری قرار بگیرد:

  • جهت نمایش بهینه سازی شده در تنظیمات ویندوز
  • فشار دادن تصادفی کلیدهای میانبر برای تغییر جهت
  • درایورهای مانیتور و سنسور به درستی کار نمی کنند
  • سیستم عامل قدیمی

چگونه صفحه نمایش لپ تاپ لنوو را وارونه کنیم

قبل از حرکت به جلو، بیایید با چهار جهت نمایش در ویندوز آشنا شویم:

  • Landscape: این جهت طبیعی است که در آن صفحه لپ تاپ لنوو شما به صورت عمودی قرار می گیرد. با فعال بودن این حالت، می توانید از لپ تاپ لنوو خود به صورت افقی بدون نیاز به خم کردن سر یا تغییر وضعیت نشستن خود استفاده کنید.
  • پرتره: در این حالت نمایش، صفحه لپ‌تاپ لنوو شما یک موقعیت عمودی دارد که از چپ به راست شروع می‌شود. این دقیقا همان جهتی است که در گوشی های هوشمند استفاده می شود و در لپ تاپ لنوو هایی که از حالت تبلت پشتیبانی می کنند مفید است.
  • چشم انداز (برگردان): این فقط نسخه وارونه حالت نمایش افقی است. پس از فعال شدن، صفحه لپ تاپ لنوو شما وارونه می شود.
  • پرتره (برگردان): این نیز یک حالت معکوس است که در آن صفحه لپ‌تاپ لنوو شما به پهلو می‌رود، اما درست برعکس جهت عمودی. در حالی که حالت پرتره محتوا را از چپ به راست نمایش می دهد، نسخه برگردانده شده همان محتوا را از راست به چپ نمایش می دهد.
این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن لپ تاپ لنوو

اساساً، صفحه لپ‌تاپ لنوو شما وارونه شده است، زیرا احتمالاً جهت‌گیری Landscape (معکوس) را دارد. بنابراین، برای رفع این مشکل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که رایانه شخصی خود را روی حالت افقی قرار دهید. همچنین، اگر قصد دارید از لپ‌تاپ لنوو خود به صورت عمودی استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از حالت‌های پرتره و عمودی (برگردانده شده) آن را پیکربندی کنید. اکنون، بدون تأخیر بیشتر، بیایید مستقیماً به اصلاحات احتمالی برای صفحه نمایش لپ تاپ لنوو شما که وارونه شده است بپردازیم.

از تنظیمات ویندوز

تغییر جهت نمایش به راحتی از تنظیمات ویندوز امکان پذیر است. در زیر مراحل لازم برای تنظیم صفحه نمایش خود به حالت افقی ارائه شده است:

  • در صفحه دسکتاپ لنوو خود، کلیک راست کرده و تنظیمات نمایش را انتخاب کنید. با این کار پنجره تنظیمات با چندین پیکربندی نمایشگر باز می شود.
  • در بخش Scale & layout، Display Orientation را پیدا کنید.
  • سپس، منوی کشویی را باز کرده و Landscape را انتخاب کنید.
  • اکنون، سیستم از شما می خواهد که تغییرات را حفظ یا برگردانید. بنابراین، Keep changes را انتخاب کنید، و صفحه شما باید به حالت عادی بازگردد.

از کنترل پنل GPU

خوب، شما می توانید جهت صفحه نمایش را از نرم افزار GPU یکپارچه یا اختصاصی خود نیز پیکربندی کنید. در این قسمت مراحل لازم برای کارت های گرافیک اینتل، انویدیا و ای ام دی را قرار داده ایم.

در مرکز فرماندهی گرافیک اینتل

اکثر کاربران لپ تاپ لنوو دارای کارت گرافیک اینتل هستند و قطعاً می توان جهت نمایش را با استفاده از نرم افزار آن تغییر داد. خب، ممکن است این تنظیمات را در کنترل گرافیک INTEL UHD پیدا نکنید. با این وجود، یک گزینه جایگزین با استفاده از مرکز فرماندهی گرافیک INTEL وجود دارد:

  1. اول از همه، مطمئن شوید که برنامه را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کرده اید.
  2. ابزار را اجرا کنید و به تب Display بروید.
  3. در قسمت General، گزینه Rotation را پیدا کرده و کشویی را باز کنید.
  4. اکنون Landscape را انتخاب کرده و دکمه Keep را فشار دهید.
این مطلب را از دست ندهید   تعوبض کلیدها Lenovo Legion Y520-15IKBN

در مرکز کنترل کاتالیست AMD

اگر کارت گرافیک AMD دارید، احتمالاً کنترل پنل آن را از قبل روی لپ تاپ لنوو خود نصب خواهید کرد. برای یادگیری نحوه انجام این کار، راهنمای زیر را دنبال کنید:

  1. از منوی Start، AMD Catalyst Control Center را جستجو کرده و باز کنید.
  2. اکنون، Common Display Tasks را از سمت چپ پنجره گسترش دهید.
  3. سپس، به گزینه Rotate Desktop بروید.
  4. به پانل سمت راست بروید و Landscape را در قسمت انتخاب چرخش مورد نظر انتخاب کنید.
  5. در نهایت دکمه Apply را فشار دهید که باید لپ تاپ لنوو شما را به حالت عمودی درآورد.

در کنترل پنل NVIDIA

مانند اینتل و AMD، شما همچنین می توانید از کنترل پنل NVIDIA برای تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ لنوو که وارونه شده است استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از این برنامه برای رفع مشکل وارونه وجود دارد:

  1. روی صفحه دسکتاپ لنوو خود کلیک راست کرده و گزینه کنترل پنل NVIDIA را انتخاب کنید.
  2. از سمت چپ پنجره به قسمت Display رفته و Rotate display را انتخاب کنید.
  3. اکنون به پانل مرکزی بروید و در قسمت Choose the orientation، Landscape را انتخاب کنید.
  4. هنگامی که کادر گفتگوی Apply Changes ظاهر شد، دکمه Yes را فشار دهید.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر مشکل صفحه سیاه در لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =