نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

محدود کردن شارژ باتری لپ تاپ . به طور معمول، باتری لپ‌تاپ لنوو در مقایسه با سایر قطعات، کوتاه‌ترین عمر را دارد. زمانی که در اکثر مواقع شارژ آن را 100 درصد نگه داریم، طول عمر آن حتی بیشتر کاهش می یابد. باتری ها با حرکت یون ها (ذرات باردار) که در اثر واکنش شیمیایی درون آنها تولید می شوند، کار می کنند. در زمان شارژ کامل، یون‌ها محکم بسته می‌شوند و فشار بیشتری در داخل باتری وارد می‌کنند. این باعث می شود که میزان تخلیه به مرور زمان افزایش یابد و عمر آن کاهش یابد. بنابراین، باتری لیتیوم یون یک لپ تاپ لنوو بهترین عملکرد را دارد اگر آن را بین 30 تا 80 درصد شارژ نگه دارید. می توانید با فعال کردن ویژگی های بهینه سازی باتری در لپ تاپ لنوو خود، شارژ باتری را محدود کنید. در این راهنما روش تنظیم آستانه شارژ لپ تاپ لنوو های مختلف را ارائه کرده ایم.

محدود کردن شارژ باتری لپ تاپ
محدود کردن شارژ باتری لپ تاپ

چگونه شارژ باتری لپ تاپ لنوو خود را محدود کنیم

روش محدود کردن شارژ باتری با برندهای لپ تاپ لنوو متفاوت است. برخی از آنها گزینه ای را برای بهینه سازی ویژگی در صفحه BIOS ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر برنامه دسکتاپ لنوو آنها را مدیریت می کنند. لطفا توجه نکنید که تعداد کمی از لپ تاپ لنوو ها حتی این ویژگی را ندارند. بنابراین، بیایید به مارک های مختلف لپ تاپ لنوو و راه های محدود کردن شارژ باتری در آنها نگاه کنیم.

در لپ تاپ لنوو

Lenovo اپلیکیشنی به نام Lenovo Vantage app ارائه می کند که قابلیت تعیین آستانه شارژ را دارد. می توانید محدودیت شروع شارژ و مقدار توقف فرآیند شارژ را حفظ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن تاچ پد لنوو

بیایید ببینیم چگونه می توانید این کار را در لپ تاپ لنوو لنوو خود انجام دهید.

  • اپلیکیشن Lenovo Vantage را از مایکروسافت استور دانلود و نصب کنید.
  • برنامه را اجرا کنید.
  • روی Device کلیک کنید و به گزینه power بروید.
  • برای پیدا کردن تنظیمات باتری، پیمایش کنید.
  • Conservation modeرا پیدا کرده و آن را فعال کنید.
  • اگر حالت Conservation را پیدا نکردید، دکمه آستانه شارژ باتری را فعال کنید.
  • درصد مورد نظر را برای گزینه های Start Charging When Below و Stop Charging انتخاب کنید.
  • اکنون لپ تاپ لنوو لنوو شما فقط تا حد ذکر شده شارژ می شود و پس از کاهش درصد باتری از مقدار ذکر شده شروع به شارژ می کند.

پیشنهاد مطالعه: اسلات کارت SD در لپ تاپ لنوو 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =