نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا رایانه شما “مشکلی در بازنشانی رایانه شخصی شما وجود داشت” را نشان می دهد؟ اجازه ندهید که شما را در مسیر شما متوقف کند زیرا راه های مختلفی برای عیب یابی این خطا وجود دارد. اما قبل از اینکه به توضیح گام به گام هر روش بپردازیم، اجازه دهید نگاهی اجمالی به آنچه باعث می‌شود که خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ» در سیستم ویندوز 10 شما ظاهر شود، بیاندازیم.

خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ»
خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ»

علت خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ»

برای خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ» ویندوز 10 از نظر معیارهای مختلف مانند امنیت، رابط کاربری، سرعت، برنامه‌ها و بسیاری موارد دیگر نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار پیشرفت کرده است. با این حال، خطاها و مشکلات امنیتی ویندوز 10 همچنان می تواند کار شما را متوقف کند. مایکروسافت در دفاع از خود، به روز رسانی های جدیدی را برای مراقبت از آنها منتشر می کند. یکی از این مشکلات، پیام خطای رایج “مشکلی در تنظیم مجدد کامپیوتر شما وجود داشت. هیچ تغییری ایجاد نشد.”

به عبارت دیگر، خطا به شما اجازه نمی دهد که ویندوز 10 خود را بازنشانی کنید. مهمترین دلایل “مشکلی در تنظیم مجدد رایانه شخصی شما وجود داشت” در سیستم های ویندوز 10 عبارتند از:

  • یک فایل خراب که از بازنشانی ویندوز 10 جلوگیری می کند
  • حذف فایل های مهم به دلیل خاموش شدن ناگهانی
  • فشرده سازی توسط سازنده رایانه شخصی شما فعال شده است
  • ویندوز 10 از قبل در سیستم شما نصب شده است.

صرف نظر از علت، در پایان این مقاله، می‌توانید یک بار دیگر سیستم ویندوز 10 خود را ریست کنید. بیا شروع کنیم.

روش‌های برتر برای رفع خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ»

اگر نمی‌توانید ویندوز 10 را بازنشانی کنید، یکی از این روش‌ها را دنبال کنید. یکی از این رفع خطاها مشکل ریست کردن رایانه شخصی را برای همیشه برطرف می‌کند:

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع هنگی ویندوز 10 لپ تاپ لنوو

استفاده از System File Checker

اسکن System File Checker اولین روشی است که می توانید برای رفع مشکل بازنشانی از آن استفاده کنید. System File Checker یک ابزار رایگان است که توسط Microsft ایجاد شده است تا به شما کمک کند فایل های خراب در ویندوز 10 را پیدا و بازیابی کنید. این یک ابزار پیش فرض عیب یابی ویندوز است. شما باید System File Checker را از طریق دستور Windows Command Prompt sfc /scan اجرا کنید.

برای باز کردن Command Prompt و شروع مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Command prompt را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید، مکان نما را در بالای نتیجه بگیرید و روی Run as administrator کلیک کنید.
  • دستور sfc /scannow را مانند تصویر زیر تایپ کنید و ENTER را بزنید.

پس از اجرای دستور، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و دوباره ویندوز 10 را ریست کنید. اکنون باید بتوانید ویندوز 10 خود را ریست کنید.

به یک سیستم پایدار با نقطه بازیابی سیستم

اگر خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ» شما وجود داشت. هیچ تغییری ایجاد نشد.» خطا، سپس می توانید آن را با یک System Restore حل کنید.

System Restore یکی دیگر از ابزارهای ویندوز است که برای تعمیر نرم افزارها و فایل های آسیب دیده طراحی شده است. با گرفتن یک عکس فوری از فایل های ویندوز و فایل های سیستم شما کار می کند. پس از هر گونه خرابی فایل، می تواند سیستم شما را به حالت سالم برگرداند.

به عبارت دیگر، System Restore کامپیوتر شما (و فایل‌ها و تنظیمات آن) را به نقطه‌ای از زمان قبلی می‌برد که همه چیز در آن کار می‌کرد، و انواع مختلف خطاها را در این فرآیند برطرف می‌کند. در اینجا روش هایی وجود دارد که برای انجام این کار باید دنبال کنید:

  • System restore را در نوار جستجوی ویندوز در نوار وظیفه تایپ کنید و روی Create a Restore Point کلیک کنید.
  • در تب System Protection بر روی System Restore کلیک کنید.
  • در کادر محاوره ای بعدی بر روی Next کلیک کنید.
  • نقطه بازیابی مورد نظر را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض کیبورد Lenovo Essential G560

پس از اتمام کار بازیابی، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. این خطا باید برطرف شود و باید بتوانید وارد دسکتاپ خود شوید.

غیرفعال کردن REAgentC.exe

برای خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ» اگر هنوز نمی توانید ویندوز 10 را ریست کنید، این روش را امتحان کنید. برای آن باید دوباره از Command Prompt استفاده کنید. با غیرفعال کردن REAgentC.exe، می‌توانید خطای Windows 10 «There was a problem reset your PC» را برطرف کنید.

REAgentC.exe یک فایل اجرایی در ویندوز است که می تواند برای پیکربندی محیط بازیابی ویندوز (WinRE) استفاده شود — مجموعه ای از ابزارهایی که می توانند برای حل مشکلات رایج ویندوز استفاده شوند. هنگامی که سیستم شما در هنگام راه‌اندازی عادی از کار می‌افتد، سعی می‌کند به محیط بازیابی ویندوز روی بیاورد. غیرفعال کردن موقت آن ممکن است به بازنشانی رایانه شما کمک کند.

برای شروع، همانطور که در روش اول نشان داده شده است، دوباره Command Prompt را به عنوان مدیر باز کنید. اکنون این دستورات را مانند تصویر در خط فرمان اجرا کنید:

  • معرف / غیر فعال کردن
  • معرف / فعال کردن

پس از اجرای این دستورات، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس دوباره سعی کنید کامپیوتر خود را ریست کنید.

تغییر نام System and Software Registry Hive

برای این کار یک بار دیگر Command Prompt را به عنوان مدیر اجرا کنید. در Command Prompt دستورات زیر را تایپ کنید:

  • cd %windir%\system32\config را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید.
  • سپس ren system system.001 را تایپ کرده و ENTER را بزنید.
  • در آخر ren software software.001 را تایپ کنید و یک بار دیگر ENTER را بزنید.
  • در آخر، exit را تایپ کنید تا خط فرمان بسته شود. اکنون رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره تنظیم مجدد را امتحان کنید. اکنون نباید پیام خطا را مشاهده کنید.
این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن تاچ پد لنوو

اجرا Startup Repair

برای خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ» اگر هیچ یک از این روش ها تا کنون جواب نداده است و تا به حال نتوانسته اید ویندوز 10 را ریست کنید، آخرین راه حلی که برای ما باقی مانده استفاده از قابلیت Windows Startup Repair است. برای انجام این تعمیر، باید یک دی وی دی یا درایو USB قابل بوت با نصب کننده ویندوز 10 داشته باشید.

اگر آن را آماده کردید، از مراحل زیر استفاده کنید:

  • USBیا DVD را در رایانه شخصی خود قرار دهید و سیستم را مجدداً راه اندازی کنید.
  • وقتی رایانه از USB یا DVD بوت می شود، عیب یابی را انتخاب کنید.
  • حال بر روی Advanced Options کلیک کنید.
  • بعد روی Startup Repair کلیک کنید.
  • حساب کاربری خود را انتخاب کنید.
  • رمز عبور حساب خود را تایپ کنید
  • برای شروع فرآیند تعمیر بر روی Continue کلیک کنید.
  • ابزار Windows Repair به زودی تمامی مشکلات نرم افزار ویندوز 10 شما را پیدا، اسکن و تعمیر می کند.

پس از انجام اسکن و تعمیر، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره بررسی کنید که آیا همچنان با خطای «مشکلی در تنظیم مجدد رایانه شخصی شما وجود داشت» مواجه هستید یا خیر.

بیشتر بدانید: دلایل روشن نشدن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 19 =