نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در نحوه بروزرسانی درایورهای قدیمی ویندوز دلایل زیادی برای به روز نگه داشتن درایورها وجود دارد. با انجام این کار، از سازگاری نرم افزار اطمینان حاصل خواهید کرد و از رفع اشکالات و وصله های امنیتی بهره مند خواهید شد. با این حال، به روز رسانی درایورهای خود همیشه ضروری نیست. نکته مهم، اگر Windows Update به روز رسانی درایور را توصیه نمی کند (که به زودی به آن خواهیم پرداخت)، ممکن است به این معنی باشد که درایور با پیکربندی سخت افزار شما سازگار نیست. اگر همه چیز روی سیستم شما خوب کار می کند، بهتر است درایورهای خود را به حال خود رها کنید.

نحوه بروزرسانی درایورهای قدیمی ویندوز
نحوه بروزرسانی درایورهای قدیمی ویندوز

استفاده از Windows Update برای نحوه بروزرسانی درایورهای قدیمی ویندوز

برای نحوه بروزرسانی درایورهای قدیمی ویندوز در بیشتر موارد، ویندوز به طور خودکار درایورهای شما را از طریق Windows Update به روز نگه می دارد. این ایمن است زیرا درایورها تأیید شده اند و فقط در صورت لزوم و سازگاری باید به سیستم شما تحویل داده شوند.

برای انجام دستی Windows Update، کلید Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود و به Update & Security > Windows Update > Check for updates (Windows 10) یا Windows Update > Check for updates (ویندوز 11) بروید.

اگر بخواهید می‌توانید به‌روزرسانی خودکار درایورها را در ویندوز غیرفعال کنید، شاید اگر آخرین نسخه مشکل ایجاد کند، اما به طور کلی باید اجازه دهید Windows Update کار خودش را انجام دهد.

Windows Update همچنین برخی از درایورها را به عنوان دانلودهای اختیاری ارائه می دهد – به عبارت دیگر، درایورها به طور خودکار به روز نمی شوند. به طور کلی، فقط در صورت داشتن مشکل خاصی باید به‌روزرسانی‌های اختیاری درایور را نصب کنید. برای انجام این کار، از صفحه Windows Update:

  • روی مشاهده به‌روزرسانی‌های اختیاری (ویندوز 10) یا گزینه‌های پیشرفته > به‌روزرسانی‌های اختیاری (ویندوز 11) کلیک کنید.
  • برای گسترش دسته، روی Driver updates کلیک کنید. اگر هیچ به‌روزرسانی وجود نداشته باشد، این را نمی‌بینید.
  • درایور(های) مورد نظر برای نصب را بررسی کنید.
  • روی دانلود و نصب کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه کلید Lenovo S20-30

استفاده از ز وب سایت سازنده

برای نحوه بروزرسانی درایورهای قدیمی ویندوز همچنین می توانید درایورها را خودتان از طریق وب سایت سازنده سخت افزار دانلود کنید. برای اطمینان از ایمن بودن درایور و آخرین نسخه، از هیچ وب سایت غیر رسمی استفاده نکنید.

از یکی از روش هایی که قبلا ارائه شده است استفاده کنید تا متوجه شوید چه درایورهایی دارید و کدام شرکت آنها را تولید می کند. به وب‌سایت سازنده سر بزنید و به دنبال بخش درایور بگردید (شاید در بخش «دانلودها» یا «پشتیبانی»). برخی از ارائه دهندگان، مانند AMD و NVIDIA، ابزارهایی دارند که سیستم شما را اسکن می کنند و اگر مطمئن نیستید به چه درایوری نیاز دارید، پی می برند. برخی نیز نرم افزار اختصاصی دارند که درایور را به روز نگه می دارد و عملکردهای دیگری را ارائه می دهد.

اکثر درایورها به عنوان فایل های اجرایی ارائه می شوند که در هنگام اجرا موارد ضروری را به روز می کنند. اگر نه، از Device Manager برای نصب آنها استفاده کنید:

  • کلید Windows + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب کنید.
  • روی یک دسته دوبار کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید و دستگاه‌های داخل آن را ببینید.
  • روی یک دستگاه کلیک راست کرده و روی Update driver کلیک کنید.
  • روی Browse my computer for drivers کلیک کنید.
  • روی Browse کلیک کنید و به پوشه ای که درایور را دانلود کرده اید بروید.
  • روی OK کلیک کنید.
  • روی Next کلیک کنید و تا تکمیل ویزارد را دنبال کنید.

درایورها لپ تاپ لنوو شما را به خوبی کار می کنند

در نحوه بروزرسانی درایورهای قدیمی ویندوز ممکن است به لطف Windows Update متوجه شوید که همه درایورهای شما از قبل به روز هستند. اگر همه چیز به خوبی کار می کند، شاید بهتر باشد که اصلا آنها را به روز نکنید. معمولاً مواردی مانند کارت‌های گرافیک، که وصله‌های ثابتی برای پشتیبانی از بازی‌های اخیر دریافت می‌کنند، بیشتر نیاز به به‌روزرسانی دارند. به یاد داشته باشید، اگر از طریق Windows Update نه، همیشه درایورهای خود را مستقیماً از سازنده دستگاه دانلود کنید. همچنین، مواردی را که به طور خاص برای دستگاه های شما ساخته نشده اند، نصب نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی ال سی دی لپ تاپ لنوو

بیشتر بدانید: آیا خاموش شدن اجباری می تواند لپ تاپ لنوو را خراب کند؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =