نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در استفاده از فلش درایو ویندوز 10 ، فلش درایو یک دستگاه ذخیره سازی اطلاعات است. آنها کوچک، قابل حمل هستند و می توانند به هر لپ تاپ لنوو لنوو یا دستگاهی که دارای پورت USB است متصل شوند. درایوها نام خود را از استفاده از تراشه های حافظه فلش NAND و NOR به دست آورده اند. فلش مموری NAND می تواند هر نوع فایلی را که در آن پرتاب می کنید ذخیره کند. مقدار فضای ذخیره سازی موجود بین دستگاه ها متفاوت است. کمترین ظرفیتی که معمولاً پیدا می کنید 16 گیگابایت است.

استفاده از فلش درایو ویندوز 10
استفاده از فلش درایو ویندوز 10

نحوه استفاده از فلش درایو ویندوز 10

ابتدا به روند نحوه استفاده از درایو انگشت شست نگاه می کنیم، سپس در مورد چند جنبه دیگر استفاده از جمله تغییر نام و قالب بندی صحبت خواهیم کرد.

نحوه اتصال فلش USB به ویندوز 10

هر رایانه ای که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کند — لپ تاپ لنوو یا دسکتاپ لنوو — حداقل یک پورت USB خواهد داشت. برخی از ماشین ها می توانند شش یا هشت پورت داشته باشند. پورت ها معمولاً در کنار یک لپ تاپ لنوو و در جلو یا پشت یک برج دسکتاپ لنوو قرار می گیرند. اگر مطمئن نیستید، به دنبال نماد USB در مجاورت پورت بگردید.

اگر همه پورت‌های شما از قبل در حال استفاده هستند، باید یکی از دستگاه‌های خود را جدا کنید. نگران نباشید؛ به محض اینکه استفاده از درایو فلش USB خود را به پایان رساندید، می توانید آن را دوباره وارد کنید. شما می توانید درایو فلش خود را هنگامی که لپ تاپ لنوو لنوو شما روشن یا خاموش است وصل کنید. فلش مموری را به آرامی به داخل پورت فشار دهید تا کاملاً وارد شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعوسض هارد دیسک Lenovo Flex 3-1120

بررسی درایوهای سیستم

در استفاده از فلش درایو ویندوز 10 با فرض اینکه الف) درایو فلش را هنگامی که رایانه در حال کار است وصل کرده اید، و ب) تنظیمات AutoPlay را سفارشی نکرده اید، ویندوز با اعلان اتصال درایو به شما پینگ می کند.

می‌توانید روی اعلان کلیک کنید تا زمانی که ویندوز تشخیص دهد که درایو فلش در آینده متصل شده است، چه اقدامی را باید انجام دهد. برای یک درایو فلش معمولی، می توانید انتخاب کنید همیشه هیچ اقدامی انجام نشود یا همیشه درایو را در File Explorer باز کنید.

اگر انتخابی انجام ندهید، هر بار که درایو را دوباره وصل می کنید، ویندوز مدام از شما درخواست می کند. می توانید انتخاب اصلی خود را در برنامه تنظیمات ویندوز 10 تغییر دهید. منوی Start را باز کنید و به Settings > Devices > AutoPlay بروید. می‌توانید پخش خودکار را برای همه دستگاه‌های جدید با استفاده از کلید در بالای پنجره خاموش کنید، یا می‌توانید برای هر یک از درایوهای قابل جابجایی، کارت حافظه و هر دستگاه دیگری که در گذشته متصل کرده‌اید، یک انتخاب منحصربه‌فرد ایجاد کنید.

نحوه استفاده از درایو فلش USB

در استفاده از فلش درایو ویندوز 10 احتمال قوی این است که شما می خواهید از درایو فلش خود برای انتقال فایل ها بین دستگاه ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، می‌توانید از فلش مموری با ابزارهایی مانند جعبه‌های Android TV، چاپگرها و بلندگوهای صوتی نیز استفاده کنید.

برای دیدن فایل‌های روی فلش مموری خود، File Explorer را فعال کنید. باید یک میانبر برای آن در نوار وظیفه شما وجود داشته باشد. اگر وجود ندارد، با باز کردن منوی Start و تایپ کردن “file explorer” جستجوی کورتانا را اجرا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خطای «مشکلی در بازنشانی لپ تاپ»

در برنامه File Explorer، درایو فلش خود را از لیست مکان های موجود در پانل سمت چپ انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید فایل‌ها را بین کارت حافظه و رایانه خود بکشید و رها کنید. درایو همچنین به عنوان مقصد در پنجره Save As در برنامه ها نشان داده می شود.

هر فایلی که از درایو فلش USB خود حذف می کنید برای همیشه حذف می شود — در سطل بازیافت قرار نمی گیرد، پس مراقب باشید. راه هایی برای تلاش و بازیابی اطلاعات از دست رفته وجود دارد، اما موفقیت چندان قطعی نیست.

نحوه خارج کردن فلش درایو در ویندوز 10

هنگامی که استفاده از درایو فلش خود را تمام کردید، باید آن را به روش صحیح از رایانه خود جدا کنید. اگر دستگاه را مستقیماً از درگاه خارج کنید بدون اینکه مراحل را دنبال کنید، در خطر خراب کردن اطلاعات درایو قرار خواهید گرفت. ممکن است غیر قابل برگشت باشد.

شما می توانید از چند راه مختلف برای خارج کردن ایمن درایو فلش انتخاب کنید. متداول ترین روش این است که روی فلش کوچک سمت راست نوار وظیفه کلیک کنید، نماد USB را انتخاب کنید و Eject [نام دستگاه] را در منوی بازشو انتخاب کنید. همچنین، به برنامه File Explorer برگردید، روی فلش درایو خود در پنل سمت چپ کلیک راست کرده و Eject را از لیست گزینه‌ها انتخاب کنید.

نحوه تغییر نام فلش درایو

می توانید به فلش درایو یک نام سفارشی بدهید. نام روی خود دستگاه ذخیره می‌شود، بنابراین در سایر دستگاه‌هایی که از درایو استفاده می‌کنید، یکسان خواهد بود. برای تغییر نام فلش درایو، آن را به رایانه خود متصل کرده و File Explorer را باز کنید. سپس روی نماد USB کلیک راست کرده و Rename را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه غیرفعال کردن تاچ پد لپ تاپ لنوو ویندوز

نحوه فرمت کردن فلش درایو

در استفاده از فلش درایو ویندوز 10 با استفاده از ابزار Format ویندوز 10 می توانید تمام اطلاعات یک درایو فلش را پاک کنید. اگر دستگاه شما اطلاعات حساسی را ذخیره کرده باشد یا اگر قصد دارید دستگاه خود را بفروشید مفید است.

برای فرمت کردن یک درایو فلش در ویندوز، یک بار دیگر باید استیک را به رایانه خود متصل کنید، به File Explorer بروید و روی درایو USB در پنل سمت چپ کلیک راست کنید. از منوی زمینه، روی Format کلیک کنید.

گزینه های قالب بندی مختلف در دسترس هستند. بسته به دستگاه خود، می‌توانید سیستم فایل، اندازه واحد تخصیص و نام را تغییر دهید. تقریباً در همه موارد، تنظیمات پیش فرض کافی هستند.

همچنین می توانید بین فرمت سریع و فرمت کامل یکی را انتخاب کنید. فرمت کامل به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد، اما کار کامل تری برای پاک کردن آثار داده های قدیمی انجام می دهد.

بیشتر بدانید: جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دو =