نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ. آیا لپ تاپ لنوو شما مانند اتو داغ شده است؟ آیا اغلب به این فکر می کنید که دلیل داغ شدن لپ تاپ لنوو شما در هنگام شروع استفاده از آن چیست؟  بیایید بررسی کنیم و بررسی کنیم که دلایل رایج مشکلات گرمایش لپ‌تاپ لنوو چیست، زمانی که لپ‌تاپ لنوو‌ها بیش از حد گرم می‌شوند چه چیزی را نشان می‌دهد، و چه چیزی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای مشکل گرمایش لپ‌تاپ لنوو شما باشد.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

3 علت مشکلات داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

در ادامه 3 مشکل اصلی داغ شدن بیش از حد لپ تاپ به شما معرفی می شوند:

 مسدود کردن گرد و غبار

مهم نیست که چقدر سعی می کنید لپ تاپ لنوو خود را تمیز نگه دارید، ذرات گرد و غبار راه خود را پیدا می کنند تا وارد لپ تاپ لنوو شده و خانه ای در داخل آن ایجاد کنند. هرگونه گرد و غبار یا ذرات کثیفی که در فن گیر کرده باشد می تواند فرآیند خنک سازی لپ تاپ لنوو را متوقف یا کند کند.

 خنک کننده ناکافی

برخلاف سیستم های کامپیوتری، لپ تاپ لنوو ها جمع و جور هستند و برای پردازش تمام وظایفی که رایانه ها می توانند در منابع محدود انجام دهند، طراحی شده اند. منظورم از محدود، اندازه و قابلیت های قطعات است. از آنجایی که لپ‌تاپ لنوو‌ها قرار است تمام کارهای سنگینی مانند تهیه انیمیشن، انجام بازی‌های ویدیویی یا هر چیزی که نیاز به رم بیشتری داشته باشد و از کارت‌های گرافیکی استفاده می‌کند، می‌تواند دمای لپ‌تاپ لنوو را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگرچه هر لپ‌تاپ لنوو و مک‌بوک طرفدارانی دارد، اگر کارهای سنگین انجام دهید ممکن است ناکافی باشد.

این مطلب را از دست ندهید   4 ترفند رفع مشکل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ

 جایگزینی خمیر حرارتی

بگذارید ابتدا به شما بگویم خمیر حرارتی چیست. این چیزی نیست جز یک ماده شیمیایی خاکستری رنگ که برای اتصال CPU/GPU به هیت سینک فلزی روی پردازنده ها اعمال می شود. هدف اصلی خمیر حرارتی انتقال حرارت از پردازنده به فن های خنک کننده است. میانگین ماندگاری خمیر حرارتی 4-5 سال است.

علائمی که نشان می دهد با داغ شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو شما مواجه می شوید:

  • نشانه آشکار این است که دمای لپ تاپ لنوو یا مک بوک در حین استفاده بیش از حد معمول افزایش می یابد.
  • فن خنک کننده به طور مداوم در حال کار است در حالی که صداهای بلند ایجاد می کند.
  • پردازش لپ تاپ لنوو کند می شود.
  • لپ تاپ لنوو خراب می شود و یک صفحه آبی خالی ظاهر می شود.
  • لپ تاپ لنوو به طور ناگهانی بدون هیچ اعلان خطایی خاموش می شود.

راه حل های گرم شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو در 3 مرحله آسان

لپ تاپ لنوو خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. حالا برای باز کردن و تمیز کردن آن آماده شوید. برای باز کردن لپ‌تاپ لنوو، ممکن است به کمک دفترچه راهنما نیاز داشته باشید یا می‌توانید به سادگی با مرکز تعمیر لپ‌تاپ لنوو معمولی خود تماس بگیرید.

هنگامی که لپ تاپ لنوو را باز می کنید، می توانید قسمت خنک کننده را با پنبه خشک تمیز کنید یا می توانید از یک جاروبرقی کوچک استفاده کنید. سعی کنید تمام ذرات گرد و غبار و کثیفی را که سیستم خنک کننده لپ تاپ لنوو شما را در زمان مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو شما مسدود می کند، خارج کنید. همچنین توصیه می کنم از مایع الکلی پاک کننده لپ تاپ لنوو برای تمیز کردن مناسب قسمت خنک کننده استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عوامل تاثیرگذار خرابی لپ تاپ

قبل از مونتاژ مجدد قطعات لپ تاپ لنوو، اطمینان حاصل کنید که مایع الکلی کاملاً تبخیر شده است. سعی کنید بعد از مدتی آن را پردازش کنید و بررسی کنید که آیا لپ تاپ لنوو هنوز بیش از حد گرم می شود یا خیر. اگر بیش از حد گرم می شود، می توانید خمیر حرارتی یا کل سیستم خنک کننده یعنی فن های خنک کننده را تغییر دهید.

حتی اگر تمیز کردن مشکل گرمای بیش از حد لپ‌تاپ لنوو را کنترل نمی‌کند، می‌توانید خمیر حرارتی را جایگزین کنید یا روی خنک‌کننده لپ‌تاپ لنوو سرمایه‌گذاری کنید. همچنین می توانید لپ تاپ لنوو را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید تا فضایی برای گردش هوا ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =