نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی لپ تاپ لنوو شما پاسخگو نمی شود، جالب نیست. حتی اگر کارتان را از دست ندهید، برنامه‌های معلق یا مسدود شدن کامل سیستم می‌تواند بهره‌وری شما را تا حد خزیدن کند کند. مشکلات لپ تاپ لنوو شخصی که به صورت صفحه آبی یا سایر خاموش شدن کامل ظاهر نمی شوند، معمولاً منجر به عدم پاسخگویی سیستم ویندوز 10 می شوند. بیایید دلایل رایج عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو ویندوزی شما و نحوه رفع آن را بررسی کنیم.

عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو و منابع ناکافی

یکی از رایج ترین دلایل عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو این است که منابع کافی برای اجرای روان ندارد. دو مؤلفه ای که اغلب عملکرد گلوگاهی را ایجاد می کنند عبارتند از RAM (حافظه) و CPU.

لپ تاپ لنوو شما تمام برنامه های در حال اجرا را در RAM ذخیره می کند. اگر این فرآیندها تمام حافظه فیزیکی شما را اشغال کند، لپ تاپ لنوو شما باید از فایل صفحه استفاده کند، که بخشی از دیسک ذخیره سازی شما است که اساساً به عنوان رم پشتیبان عمل می کند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، نحوه مدیریت حافظه مجازی لپ تاپ لنوو خود را ببینید.

حتی اگر SSD دارید، استفاده از فایل صفحه بسیار کندتر از RAM واقعی است که برای نگهداری برنامه های فعال در نظر گرفته شده است. در نتیجه، زمانی که لپ تاپ لنوو شما مجبور است به فایل صفحه تکیه کند، کاهش سرعت را احساس خواهید کرد.

برای مشاهده، Task Manager را با Ctrl + Shift + Esc باز کنید، در صورت نیاز روی جزئیات بیشتر کلیک کنید، سپس به تب Processes بروید. بر اساس هدر حافظه مرتب کنید تا ببینید چه چیزی بیشترین استفاده را دارد. اگر به برنامه هایی که در بالای لیست قرار دارند ببندید و سیستم شما باید بازیابی شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر لولای لپ تاپ

این یک داستان مشابه با استفاده از CPU بالا است. عملیات مالیاتی، مانند رمزگذاری ویدیو، انرژی زیادی از CPU می گیرد. بنابراین ممکن است در حالی که CPU شما سخت در حال کار است، سیستم شما پاسخگو نباشد. در صورت وجود مشکل ثابت، نحوه رفع مصرف بالای CPU در ویندوز را بیابید.

ناسازگاری سخت افزار

در عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو اگر سخت افزاری با نسخه ویندوز شما سازگاری کامل نداشته باشد، ممکن است باعث مشکلات پایداری شود. به طور معمول، مشکلات سخت افزاری منجر به از کار افتادن ویندوز می شود زیرا سیستم عامل گزینه دیگری ندارد. با این حال، این مشکلات همچنین می تواند باعث یخ زدن سیستم شود.

وقتی این اتفاق افتاد، به این فکر کنید که آیا اخیراً سخت افزار جدیدی را به لپ تاپ لنوو شخصی خود وصل کرده اید یا خیر. هر چاپگر، ماوس، صفحه کلید، درایو USB یا دستگاه خارجی دیگری می تواند منبع مشکل باشد. اگر از یک قطعه سخت افزار قدیمی استفاده می کنید، آن را با یک دستگاه مدرن جایگزین کنید و ببینید که آیا این کمک می کند.

با کمک حالت‌های سازگاری و برخی تغییرات، می‌توان سخت‌افزار قدیمی را با نسخه‌های جدیدتر ویندوز کار کرد. با این حال، در بسیاری از موارد، این یک بن بست است. معمولاً اجرای نرم‌افزارهای قدیمی در لپ تاپ لنوو‌های شخصی مدرن آسان‌تر از استفاده از سخت‌افزار قدیمی است.

مسائل درایور

حتی اگر یک قطعه سخت افزاری خاص منجر به عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو نشود، درایور آن می تواند. اگر نمی دانستید، درایور نرم افزار کوچکی است که به ویندوز اجازه می دهد به درستی با سخت افزار ارتباط برقرار کند.

برای دستگاه های اولیه مانند ماوس یا صفحه کلید، یک درایور عمومی مایکروسافت به خوبی کار می کند. با این حال، استفاده از تمام ویژگی های یک دستگاه به درایور خود نیاز دارد. اگر درایورهای نصب شده شما قدیمی، ناسازگار با نسخه ویندوز شما یا دستگاه اشتباه باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ی نگهداری از لپ تاپ لنوو

قانون کلی در مورد درایور این است که اگر همه چیز به درستی کار می کند، نباید آنها را لمس کنید. ابزارهای به روز رسانی درایور شخص ثالث معمولاً سایه دار هستند و ممکن است بیش از آن که تعمیر کنند خراب شوند. اگر مشکوک هستید که مشکل درایور باعث بی ثباتی سیستم شده است، نحوه جایگزینی ایمن درایورهای قدیمی را توضیح داده ایم.

عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو و مشکلات رجیستری ویندوز

در عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو رجیستری یک پایگاه داده است که در آن ویندوز انواع اطلاعات دقیق در مورد سیستم شما و پیکربندی آن را در خود دارد. وقتی نرم افزاری را نصب یا حذف می کنید، تنظیماتی را ویرایش می کنید یا خودتان تغییراتی در رجیستری ایجاد می کنید، ویندوز آن را در آنجا ثبت می کند.

اغلب اوقات، رجیستری بدون دخالت شما به خوبی کار می کند. ما قویاً توصیه می کنیم که از پاک کننده های رجیستری خودداری کنید، زیرا در بهترین حالت بی فایده و در بدترین حالت خطرناک هستند. حتی اگر ورودی های قدیمی در رجیستری وجود داشته باشد، “پاک کردن” هزاران خطا هیچ مزیت عملکرد ملموسی را به همراه نخواهد داشت.

اگر رجیستری شما آنقدر به هم ریخته است که باعث می شود لپ تاپ لنوو شما پاسخگو نباشد، احتمالاً باید ویندوز را مجدداً نصب کنید. هرگز نباید به آن نقطه برسد مگر اینکه هنگام ویرایش آن اشتباهی مرتکب شوید، از پاک کننده رجیستری استفاده کنید یا به بدافزار آلوده شوید.

بدافزار از هر نوع

برای عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو بدافزار، اصطلاحی فراگیر برای ویروس‌ها، نرم‌افزارهای جاسوسی، کرم‌ها و سایر اشکال عفونت، می‌تواند سیستم شما را خراب کند. خواه بدافزاری باشد که تبلیغات را به مرورگر شما تزریق می کند که باعث مسدود شدن آن می شود، یا روت کیت هایی که منابع سیستم را می دزدند، بدافزار می تواند لپ تاپ لنوو شما را تحت سلطه خود درآورد و عملکرد را کاهش دهد.

این مطلب را از دست ندهید   محدود کردن شارژ باتری لپ تاپ لنوو

با نسخه رایگان Malwarebytes اسکن کنید تا ببینید آیا برنامه های مخربی در سیستم خود دارید یا خیر. و در آینده مطمئن شوید که می دانید چگونه از ابتلا به ویروس جلوگیری کنید تا دوباره تکرار نشود.

اجرای چندین ابزار آنتی ویروس

برای عدم پاسخگوی ویندوز لپ تاپ لنوو خوشبختانه، ویندوز 10 با Windows Defender ارائه می شود که یک راه حل آنتی ویروس به اندازه کافی برای اکثر افراد است. با این حال، اگر از چیز دیگری استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که در نهایت باعث ایجاد مشکل در عملکرد ویندوز نمی‌شود.

اجرای چند برنامه آنتی ویروس اغلب باعث تضاد آنها با یکدیگر و کاهش سرعت می شود. اگر نظر دومی می‌خواهید، هر چند وقت یک‌بار از یک اسکنر درخواستی مانند Malwarebytes فوق‌الذکر استفاده کنید.

روش دیگر، استفاده از یک اسکنر آنلاین رایگان ویروس مانند VirusTotal را امتحان کنید. اینها به شما امکان می دهند یک فایل را با ده ها برنامه آنتی ویروس مختلف به طور همزمان اسکن کنید و مطمئن شوید که مال شما چیزی را از دست نمی دهد.

اگر ویندوز دیفندر را جایگزین می کنید، مطمئن شوید که از یکی از بهترین مجموعه های امنیتی ویندوز استفاده می کنید. از برنامه های بدون نام خودداری کنید، زیرا ممکن است به خوبی بهینه نشده باشند و در نتیجه باعث کاهش سرعت شوند.

بیشتر بدانید: دلایل کار نکردن دوربین لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =