نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خنک کردن لپ تاپ. استفاده طولانی مدت از لپ تاپ لنوو، به خصوص در حین اجرای کارهایی که منابع زیادی دارند، لپ تاپ لنوو را خیلی سریع گرم می کند. داغ شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو ها، سرعت سیستم شما را کند می کند و حتی ممکن است به قطعات سخت افزاری آسیب برساند. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که لپ تاپ لنوو خود را تا حد امکان خنک نگه دارید. با این حال، همیشه نمی توان دما را با استفاده از روش های معمولی در محدوده قابل قبول نگه داشت. بنابراین، ما این مقاله را ایجاد کرده‌ایم تا تمام روش‌های ممکن را برای خنک کردن لپ‌تاپ لنوو یا جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن در اختیار شما قرار دهیم.

خنک کردن لپ تاپ
خنک کردن لپ تاپ

دمای مطلوب لپ تاپ لنوو چیست؟

قطعات سخت افزاری داخل لپ تاپ لنوو ها محکم تر قرار گرفته اند. بنابراین، محدوده دمای معمولی آنها بالاتر از یک CPU دسکتاپ لنوو است.

دما نیز به دستگاه سخت افزاری دقیق بستگی دارد. دمای CPU به طور کلی در استفاده معمولی 60-80 سانتیگراد است. اما اگر کارهای فشرده ای مانند بازی های ویدیویی انجام می دهید، می تواند به 90-95 برسد. به طور مشابه، دمای معمولی GPU معمولاً حدود 35-60 درجه سانتیگراد است و دما در هنگام استفاده زیاد 60-80 درجه سانتیگراد است.

چگونه لپ تاپ لنوو را خنک کنیم؟

راه های زیادی برای خنک کردن لپ تاپ لنوو وجود دارد. اگر لپ تاپ لنوو شما فقط در حال گرم شدن متوسط ​​است، استفاده از پد خنک کننده و تغییر برخی تنظیمات کافی است. با این حال، اگر لپ تاپ لنوو بیش از حد گرم می شود، ممکن است لازم باشد به دنبال بهینه سازی های اضافی باشید.

این مطلب را از دست ندهید   طول عمر لپ تاپ های لنوو

جریان هوا را خوب حفظ کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که جریان هوا را در لپ تاپ لنوو خود حفظ کنید. فن لپ تاپ لنوو هوای گرم را از دهانه های پایینی خارج می کند. اگر چنین شکاف هایی را ببندید، گرما به دام می افتد و دمای لپ تاپ لنوو افزایش می یابد.

بنابراین، باید مطمئن شوید که لپ تاپ لنوو را روی یک سطح سخت و صاف قرار دهید. پایه‌های لاستیکی در پایین لپ‌تاپ لنوو را کمی بالا می‌برد و یک خروجی برای جریان هوا ایجاد می‌کند. قرار دادن لپ‌تاپ لنوو روی پاها، لباس‌ها یا هر سطح نرم دیگری باعث بی‌اعتنایی به پایه‌های لاستیکی و مسدود شدن دریچه‌ها می‌شود. همچنین می‌توانید از پایه‌های لپ‌تاپ لنوو برای بالا بردن بیشتر آن و ایجاد عبور بیشتر برای هوای گرم استفاده کنید.

در یک مکان خنک کار کنید

کار دیگری که باید انجام دهید حفظ دمای خنک در محل کار یا هر جایی که از لپ تاپ لنوو خود استفاده می کنید است. از مصرف آن در مکان های گرم خودداری کنید و به خصوص از تابش مستقیم نور خورشید مطمئن شوید. همچنین توصیه می کنیم برای خنک نگه داشتن اتاق خود روی یک کولر یا پنکه سرمایه گذاری کنید.

میز لپ تاپ لنوو و اطراف آن را تمیز کنید

تجمع گرد و غبار روی فن ها و دریچه های لپ تاپ لنوو نیز یکی دیگر از دلایل اصلی گرم شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو است. بنابراین، باید مطمئن شوید که سطحی که لپ تاپ لنوو خود را در آن نگهداری می کنید تمیز است. برای انجام این کار،

  • میز خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار شل روی سطح میز تمیز شود.
  • یک پاک کننده روی سطح میز اسپری کنید و دوباره آن را پاک کنید.
  • سپس با استفاده از یک پارچه خشک میز را پاک کنید و بگذارید خشک شود.
این مطلب را از دست ندهید   ارتقا رم لپ تاپ

علاوه بر این، باید اتاق و پنجره ها را نیز تمیز نگه دارید. اگر اطراف شما گرد و غبار است، گرد و غبار به سرعت روی میزها جمع می شود.

محدود کردن فعالیت های پس زمینه

این تنها سخت افزار شما نیست که مسئول افزایش دمای لپ تاپ لنوو شما است. هنگامی که وظایف با منابع فشرده بیشتری را روی رایانه شخصی اجرا می کنید، طبیعتاً از ظرفیت پردازش CPU و GPU شما بیشتر استفاده می کنند. در نتیجه دمای پردازنده به سرعت افزایش می یابد.

باید سعی کنید استفاده از چنین برنامه هایی را محدود کنید، به خصوص اگر لپ تاپ لنوو ارزان قیمتی دارید. همچنین می توانید تمام برگه های غیرضروری یک مرورگر را ببندید. همه مرورگرهای مدرن وظایف جداگانه ای را برای تب ها، ویدیوها و غیره باز می کنند. بنابراین محدود کردن این عدد به کاهش مصرف CPU/GPU و در نتیجه کاهش دمای لپ‌تاپ لنوو کمک می‌کند.

جدای از آن، توصیه می کنیم فعالیت های پس زمینه غیر ضروری را ببندید. می توانید این کار را از Task Manager در ویندوز به روش زیر انجام دهید:

  • Ctrl + Shift + Escرا فشار دهید تا Task Managerباز شود.
  • در برگه Processes، به دنبال کارهایی که در زیر برنامه‌ها و فرآیندهای پس‌زمینه نیاز ندارید، بگردید.
  • روی آنها کلیک راست کرده و End Task را انتخاب کنید.

همچنین باید برنامه های Startup غیر ضروری را غیرفعال کنید. این برنامه ها به طور خودکار در هنگام راه اندازی اجرا می شوند و منابع سیستم شما را مصرف می کنند. برای انجام این کار،

  • به تب Startup در Task Manager بروید.
  • برنامه های غیر ضروری را انتخاب کنید و روی Disable کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   3 دلیل عمده ریستارت ناگهانی لپ تاپ لنوو

در مک، می توانید همین فرآیند را از Activity Monitor انجام دهید. برای یافتن این برنامه به Finder > Application > Utilities بروید.

پیشنهاد مطالعه: رفع صفحه نمایش لپ تاپ لنوو وارونه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =