نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حتی بهترین لپ‌تاپ لنوو‌ها با یک بار شارژ، ویندوز را بیش از نیمی از روز روشن نگه می‌دارند، که اگر نیاز به کار در تمام روز داشته باشید و همیشه شارژر خود را نداشته باشید، مشکل ساز است. خوشبختانه، مایکروسافت چند سال گذشته را صرف بهبود تنظیمات مدیریت انرژی در لپ‌تاپ لنوو‌های ویندوزی کرده است. اکنون، بیشتر لپ‌تاپ لنوو‌ها تنظیماتی دارند که به طور خاص برای صرفه جویی در باتری شما طراحی شده‌اند. مراحل دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انجام دهید، از جمله تنظیم دستی روشنایی صفحه، خاموش کردن Wi-Fi، و جلوگیری از اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه.

صرفه جویی در باتری
صرفه جویی در باتری

نحوه صرفه جویی در باتری در لپ تاپ لنوو ویندوزی

در اینجا پنج مورد از بهترین راه ها برای صرفه جویی در باتری رایانه شخصی و استفاده حداکثری از لپ تاپ لنوو ویندوزی خود آورده شده است.

تنظیم حالت پاور لپ تاپ لنوو

ساده ترین و سریع ترین راه برای صرفه جویی در باتری، استفاده از کنترل «حالت پاور» در نوار وظیفه است. این نماد شبیه یک باتری است و تقریباً میزان عمر باتری شما را نشان می دهد.

  1. روی نماد حالت قدرت کلیک کنید. باید پنجره بازشو با جزئیاتی در مورد میزان عمر باتری باقی مانده را مشاهده کنید.
  2. نوار لغزنده حالت قدرت را به سمت چپ بکشید. هرچه آن را به سمت چپ حرکت دهید، عمر باتری شما بهتر خواهد بود – اما عملکرد کلی کامپیوتر شما کندتر خواهد بود. اگر قرار است فقط برای مدت کوتاهی از لپ تاپ لنوو خود استفاده کنید، منطقی است که نوار لغزنده را به سمت راست نگه دارید. اما اگر نیاز دارید که تمام روز را با برق کار کنید، آن را تا حد امکان به سمت چپ حرکت دهید.
این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن تاچ پد لنوو

حالت خواب لپ تاپ لنوو

برای صرفه جویی در باتری ویندوز می‌تواند با کم‌نور کردن صفحه نمایش و خواباندن خودکار لپ‌تاپ لنوو پس از مدت کوتاهی بی‌کار، به افزایش عمر باتری شما کمک کند.

معمولاً نمی خواهید خیلی سریع بخوابد، زیرا ممکن است آزاردهنده باشد. اما خواب سریع‌تر می‌تواند به شما کمک کند تا زمان اجرا بیشتری داشته باشید.

  1. در کادر جستجوی دکمه Start، «Sleep» را تایپ کنید. وقتی در نتایج جستجو ظاهر شد روی «تنظیمات روشن/خاموش و خواب» کلیک کنید.
  2. در بخش «صفحه نمایش»، انتخاب کنید که لپ تاپ لنوو شما چه مدت باید قبل از خاموش کردن صفحه منتظر بماند. شما می توانید حداقل یک دقیقه عدم فعالیت را انتخاب کنید.
  3. در بخش “Sleep”، انتخاب کنید که لپ تاپ لنوو چه زمانی باید به حالت Sleep برود. باز هم می توانید مقداری به اندازه یک دقیقه انتخاب کنید.

به طور کلی، اگر زنده ماندن باتری رایانه شما حیاتی است، ممکن است بخواهید بعد از دو دقیقه صفحه نمایش را خاموش کنید و لپ تاپ لنوو را بعد از چهار یا پنج دقیقه به حالت خواب در آورید.

کم کردن روشنایی صفحه

برای صرفه جویی در باتری روشن نگه داشتن صفحه نمایش تنها بزرگترین تخلیه باتری لپ تاپ لنوو شما است. بنابراین اگر می‌خواهید رایانه‌تان را روشن نگه دارید، باید روشنایی صفحه را تا حد امکان کاهش دهید.

دو روش اصلی برای کنترل روشنایی صفحه وجود دارد:

  • در کادر جستجوی دکمه Start، «روشنایی صفحه» را تایپ کنید و وقتی مشاهده کردید در نتایج جستجو ظاهر شد، روی «تغییر سطح روشنایی» کلیک کنید. سپس در تنظیمات نمایشگر، نوار لغزنده روشنایی را تا جایی که می توانید راحت به سمت چپ بکشید.
  • از میانبر صفحه کلید برای کاهش روشنایی صفحه استفاده کنید. بیشتر لپ‌تاپ لنوو‌ها روشنایی را به یک کلید عملکرد اختصاص می‌دهند – به دنبال نمادهایی روی کلیدهای عملکرد باشید که روشنایی بالاتر و پایین‌تر را نشان می‌دهند.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش رمزگذاری درایو ها در ویندوز 10

غیرفعال کردن بلوتوث و وای فای

برای صرفه جویی در باتری اگر به ویژگی های بی سیم لپ تاپ لنوو خود نیاز ندارید، می توانید با خاموش کردن آنها در مصرف برق صرفه جویی کنید. بدیهی است که این اغلب آخرین راه حل است، زیرا احتمالاً برای اتصال به اینترنت به Wi-Fi نیاز دارید.

  • برای خاموش کردن موقت Wi-Fi، روی نماد Wi-Fi در نوار وظیفه کلیک کنید. باید منوی Wi-Fi را مشاهده کنید که تمام شبکه های Wi-Fi موجود را نشان می دهد. روی “Wi-Fi” یا “Airplane mode” کلیک کنید. اینها هم رادیو Wi-Fi را خاموش می کنند تا زمانی که به اینجا برگردید و آن را دوباره روشن می کنید.
  • برای غیرفعال کردن موقت بلوتوث، “Bluetooth” را در کادر جستجوی دکمه Start تایپ کنید و وقتی در نتایج جستجو ظاهر شد روی “Bluetooth and other device settings” کلیک کنید. سپس فقط سوئیچ بلوتوث را به سمت چپ بکشید تا خاموش شود. می‌توانید بعداً به اینجا برگردید تا دوباره آن را روشن کنید.

غیرفعال کردن برنامه‌های پس‌زمینه

برای صرفه جویی در باتری مانند گوشی‌های هوشمند، ویندوز اکنون سعی می‌کند برنامه‌های خاصی را در پس‌زمینه اجرا کند تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کند. اما اجازه دادن به بسیاری از برنامه‌ها در پس‌زمینه می‌تواند باتری شما را با عجله از بین ببرد. درعوض، می‌توانید ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف باتری را دارند و قابلیت اجرای آن‌ها در پس‌زمینه را غیرفعال کنید.

  1. در کادر جستجوی دکمه Start، “Battery” را تایپ کنید. وقتی در نتایج جستجو ظاهر شد، روی “تنظیمات صرفه جویی در باتری” کلیک کنید.
  2. در زیر درصد باتری باقیمانده، روی «ببینید کدام برنامه‌ها روی باتری شما تأثیر می‌گذارند» کلیک کنید.
  3. ویندوز برنامه ها را به ترتیب میزان مصرف باتری نمایش می دهد. روی یکی که انرژی زیادی مصرف می کند کلیک کنید و چک باکس با عنوان “اجازه دهید ویندوز تصمیم بگیرد چه زمانی این برنامه می تواند در پس زمینه اجرا شود” را پاک کنید و سپس “کاهش کارهایی که برنامه می تواند در پس زمینه انجام دهد” را علامت بزنید.
  4. این کار را برای هر برنامه ای در لیست که به نظر می رسد انرژی زیادی مصرف می کند، تکرار کنید.
این مطلب را از دست ندهید   اتصال همیشه به برق لپ تاپ لنوو

بیشتر بدانید: رفع مشکل خاموشی ناگهانی لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 2 =