نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جذابیت لپ تاپ لنوو قابل حمل بودن و راحتی آن است که آن را برای کار در سفر و سفرهای کاری ایده آل می کند. لپ‌تاپ لنوو‌ها فقط به خوبی باتری‌هایشان هستند، و مراقبت صحیح از باتری برای اطمینان از عمر طولانی و شارژ آن ضروری است. اگر اتصال همیشه به برق لپ تاپ لنوو، برای باتری شما بد نیست، اما باید مراقب عوامل دیگری مانند گرما باشید تا از آسیب دیدن باتری خود جلوگیری کنید.

اتصال همیشه به برق لپ تاپ لنوو
اتصال همیشه به برق لپ تاپ لنوو

اتصال همیشه به برق لپ تاپ و بررسی باتری

برای اتصال همیشه به برق لپ تاپ اکثر لپ تاپ لنوو ها از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. برخلاف باتری‌های مبتنی بر نیکل، باتری‌های لیتیوم یونی از «اثر حافظه» رنج نمی‌برند، به این معنی که تخلیه و شارژ مجدد آن‌ها تأثیری بر عمر طولانی‌مدت باتری نخواهد داشت. هنگامی که باتری شما به ظرفیت کامل شارژ شد، به سادگی شارژ را متوقف می کند، بنابراین اتصال لپ تاپ لنوو شما به برق مشکلی برای باتری شما ایجاد نمی کند.

چرخه ها و کالیبراسیون

با باتری‌های لیتیوم یونی، بهتر است از تخلیه کامل آن‌ها خودداری کنید و سپس آنها را به ظرفیت کامل شارژ کنید – به این «چرخه عمیق» می‌گویند و این فرآیند فقط برای باتری‌های نیکل-کادمیم و نیکل-فلز هیدرید مفید است. با این حال، شما باید یک چرخه عمیق را یک بار در ماه یا بیشتر برای کالیبراسیون مجدد باتری انجام دهید. این به مکانیک مانیتورینگ باتری امکان می دهد هنگام نمایش عمر و شارژ باتری دقیق بماند.

اتصال همیشه به برق لپ تاپ و حرارت

در حالی که اتصال مداوم لپ تاپ لنوو به برق برای سلامتی آن مضر نیست، گرمای بیش از حد قطعا به مرور زمان به باتری آسیب می رساند. سطوح بالاتر گرما معمولاً زمانی تولید می‌شود که برنامه‌های فشرده پردازنده مانند بازی‌ها را اجرا می‌کنید یا زمانی که برنامه‌های زیادی را به طور همزمان باز می‌کنید. هنگامی که رایانه شما داغ است و به برق متصل است، باتری را جدا کرده و در مکانی خنک نگه دارید تا از آسیب گرما جلوگیری شود.

این مطلب را از دست ندهید   صرفه جویی در باتری و کارکرد طولانی مدت لپ تاپ لنوو

مراقبت از باتری

برای اتصال همیشه به برق لپ تاپ برای انجام یک چرخه عمیق، ابتدا باتری خود را با ظرفیت کامل شارژ کنید، سپس بگذارید حدود دو ساعت بماند تا از فرآیند شارژ خنک شود. سیم برق خود را جدا کنید، سپس تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی رایانه خود را به حالت خواب زمستانی تنظیم کنید، زمانی که باتری شما به پنج درصد رسید. هنگامی که رایانه شما شروع به خواب زمستانی کرد، آن را حدود پنج ساعت بگذارید، سپس کابل برق را وصل کنید و اجازه دهید دوباره بدون وقفه با ظرفیت کامل شارژ شود.

بیشتر بدانید: دلایل تیک تاک هارد اکسترنال لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =