نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تیک تاک هارد اکسترنال لپ تاپ

تیک تاک هارد اکسترنال لپ تاپ. هارد دیسک لپ تاپ لنوو حاوی قطعات متحرک متعددی برای خواندن و نوشتن اطلاعات شما هستند. با گذشت زمان یا از طریق حمل و نقل بد، این قطعات ممکن است فرسوده شوند یا آسیب ببینند و در نتیجه صداهای غیرعادی در هنگام کار درایو ایجاد شود. در حالی که یک تیک خفیف نرم و گهگاه تیک ریز در حین کار طبیعی است، تیک تیک یا کلیک با صدای بلندتر و شدیدتر نشان دهنده وجود مشکل است. این صداها را نادیده بگیرید و به زودی هارد اکسترنال خود را کاملاً پاسخگو و غیرقابل استفاده خواهید یافت.

تیک تاک هارد اکسترنال لپ تاپ

درون یک هارد دیسک لپ تاپ لنوو

اگرچه هارد دیسک لپ تاپ لنوو شامل اجزای زیادی برای کارکرد آن است، دو بخش اصلی مرتبط با صدای کلیک، صفحات و هدهای خواندن/نوشتن هستند. تمام داده‌ها روی بشقاب‌ها ذخیره می‌شوند، که دیسک لپ تاپ لنوو‌هایی با پوشش مغناطیسی هستند که روی یک دوک انباشته شده‌اند. اطلاعات شما توسط هدهای خواندن/نوشتن که در امتداد دیسک لپ تاپ لنوو ها در انتهای یک بازوی بلند حرکت می کنند، نوشته و خوانده می شود. هنگامی که هارد دیسک لپ تاپ لنوو شما بیکار است، این سرها مستقیماً روی بشقاب قرار می گیرند و در حالی که درایو در حال استفاده است، روی صفحه روی یک بالشتک کوچک از هوا قرار می گیرند.

تیک زدن کلیک کردن و خراشیدن

از آنجایی که هارد دیسک لپ تاپ لنوو دارای قطعات متحرک است، معمولاً هنگام استفاده از آن صدای ملایمی وجود دارد. هر گونه تیک، کلیک یا انواع دیگر نویز در حین چرخش درایو نشان دهنده وجود مشکل است. در برخی موارد، هدهای خواندن/نوشتن ممکن است در یافتن داده‌هایی که جستجو می‌کنند با مشکل مواجه شوند و کلیک صدای رسیدن هد به «ایست» در انتهای صفحه است. این صدا همچنین ممکن است به دلیل قدرت بسیار کم برای عملکرد صحیح هارد دیسک لپ تاپ لنوو یا آسیب فیزیکی روی صفحات ایجاد شود.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ لنوو مدل V155

زمان تیک تیک دور

تیک تاک کردن هارد دیسک لپ تاپ لنوو شما اساساً یک شمارش معکوس برای نابودی است — هر چه بیشتر تیک تیک بزند، آسیب بیشتری رخ می دهد و هر چه به مرگ ناگهانی و کامل درایو نزدیک می شوید. در اولین علامت تیک، بلافاصله تمام اطلاعات مهم را از درایو کپی کنید. ممکن است فرصتی نداشته باشید که همه چیز را از بین ببرید، زیرا هر لحظه ممکن است درایو بالا برود. به سرعت حرکت کنید و ابتدا کپی کردن مهمترین اطلاعات را در اولویت قرار دهید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

اگر قبل از اینکه درایو برای همیشه از کار بیفتد به اندازه کافی سریع نبودید که تمام اطلاعات خود را حذف کنید، می توانید از یک شرکت بازیابی اطلاعات حرفه ای برای بازیابی اطلاعات خود کمک بگیرید. این شرکت‌ها معمولاً از نرم‌افزار خاصی استفاده می‌کنند یا به‌طور فیزیکی پلاترها را به یک درایو در حال کار انتقال می‌دهند تا داده‌ها را روی آن کپی کنند، اما همیشه تضمینی برای کار کردن نیست. این گزینه ممکن است گران باشد، بنابراین هزینه را با سود آن بسنجید. در آینده، در صورت خرابی هارد دیسک لپ تاپ لنوو، از همه اطلاعات به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از گم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: نشانه های منبع تغذیه خراب در لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =