نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طول عمر باتری لپ تاپ لنوو به چند عامل بستگی دارد، از جمله میزان انرژی مورد نیاز لپ تاپ لنوو شما، تعداد سلول باتری و سن لپ تاپ لنوو در میان متغیرهای دیگر. در حالی که طول عمر متفاوت خواهد بود، یک چیز مسلم است: در برخی مواقع شارژ باتری متوقف می شود و کمی بیشتر از وزن کاغذ می شود. در آن مرحله، لپ‌تاپ لنوو شما باید همیشه به برق وصل باشد و از نظر عملکرد آن را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل کند. اما شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو چیست؟ با ما همراه باشید.

شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو
شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو

شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو و چرخه شارژ و تخلیه

برای شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو مانند هر باتری قابل شارژ دیگری، لپ‌تاپ لنوو شما می‌تواند چندین بار شارژ و تخلیه شود، قبل از اینکه دیگر شارژ نشود. سازندگان به این چرخه “شارژ و تخلیه” اشاره می کنند. هر لپ تاپ لنوو متفاوت خواهد بود، اما متوسط ​​چرخه شارژ و دشارژ برای هر باتری به طور کلی بین 18 تا 24 ماه کار می کند و پس از آن باتری دیگر شارژ کامل را نگه نمی دارد. از آنجایی که شما معمولاً لپ‌تاپ لنوو خود را قبل از تخلیه کامل باتری شارژ می‌کنید، بسیاری از تولیدکنندگان هر تخلیه 70 درصدی یا بیشتر را به عنوان چرخه تخلیه حساب می‌کنند.

چرا باتری ها خراب می شوند

باتری های لپ تاپ لنوو از لحظه خروج از خط مونتاژ شروع به خراب شدن می کنند، اما روند پوسیدگی کند است. هر بار که از باتری خود استفاده می کنید، برای انتقال انرژی دچار تغییرات شیمیایی می شود. از آنجایی که این تغییر 100 درصد کارآمد نیست، باتری به مرور زمان تحلیل می رود تا جایی که دیگر شارژ نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال همیشه به برق لپ تاپ لنوو

حفظ باتری شما

برای شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو در حالی که پوسیدگی باتری اجتناب ناپذیر است، می توانید باتری خود را طولانی کنید. به طور کلی، شما می خواهید از افزایش گرما و برق جلوگیری کنید. شارژ نگه داشتن باتری بین 20 تا 80 درصد طول عمر آن را به حداکثر می رساند زیرا از داغ شدن بیش از حد باتری جلوگیری می کند. به همین ترتیب، نگه داشتن باتری در محیطی با دمای متوسط ​​مفید خواهد بود. شرایط نگهداری بهینه برای خمیر شما با 40 درصد شارژ در محیط خنک است. اگر لپ‌تاپ لنوو خود را در حین استفاده به برق متصل کنید، یک «اثر قطره‌ای» ایجاد می‌کند که در آن باتری به طور مداوم مقادیر کمی شارژ دریافت می‌کند. این می تواند طول عمر باتری شما را کاهش دهد.

افسانه های شارژ

یکی از رایج ترین افسانه ها در مورد شارژ باتری می گوید که باید قبل از شارژ مجدد باتری خود را به طور کامل خالی کنید. این با باتری‌های قدیمی‌تر بهتر عمل می‌کرد، اما باتری‌های لیتیوم یونی از این استراتژی سود نمی‌برند. در عوض، این باتری ها باید تا حدی تخلیه شوند و تا حدی دوباره شارژ شوند تا عمر مفید آنها افزایش یابد. یکی دیگر از افسانه ها برای افزایش عمر باتری، قرار دادن باتری در فریزر است، اما این کار ظرفیت شارژ باتری لپ تاپ لنوو لیتیوم یونی را حفظ نمی کند.

بیشتر بدانید: راه های جلوگیری از خرابی لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + ده =