نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

باتری های مدرن طوری طراحی شده اند که تا زمانی که ممکن است کار کنند. اگرچه از دست دادن نهایی برق اجتناب ناپذیر است، بسیاری از باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند بیش از 1000 چرخه دوام بیاورند، در حالی که سطوح عملکرد بالا را حفظ می‌کنند. با وجود این، برخی از اقداماتی وجود دارد که برای حفظ عملکرد باتری خود باید از آنها اجتناب کنید، از جمله گرم کردن بیش از حد لپ تاپ لنوو و تخلیه بی مورد باتری و روشن گذاشتن لپ تاپ لنوو.

روشن گذاشتن لپ تاپ لنوو
روشن گذاشتن لپ تاپ لنوو

روشن گذاشتن لپ تاپ لنوو و شارژ بیش از حد

برای روشن گذاشتن لپ تاپ لنوو باتری های لیتیوم یون مدرن از شارژ بیش از حد رنج نمی برند، زیرا به محض رسیدن به ظرفیت 100 درصد، باتری دریافت انرژی شارژ را متوقف می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، انرژی اضافی مستقیماً به سیستم منبع تغذیه لپ تاپ لنوو ارسال می شود. باتری ها نیز طوری طراحی شده اند که پس از رسیدن باتری به ظرفیت معین، انرژی شارژ خود را چکه کنند. هنگامی که باتری تقریباً به شارژ کامل رسید، جریان شارژ باتری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و اطمینان حاصل می شود که باتری بیش از حد نوردهی نمی کند.

گرم شدن بیش از حد

گرمای بیش از حد باتری می تواند باعث شود که باتری شما سریعتر از زمانی که در سطح دمای معمولی نگه داشته شود، خراب شود. اپل توصیه می‌کند که لپ‌تاپ لنوو‌ها در هنگام استفاده باید تا حد امکان نزدیک به دمای اتاق باشند و 50 تا 95 درجه فارنهایت را به‌عنوان سطوح بهینه تشخیص می‌دهد. برای خنک نگه داشتن باتری، باید اطمینان حاصل کنید که دریچه‌ها باز هستند و جریان هوا بدون مانع است. اگر باتری شما خیلی داغ می شود، باید استفاده از لپ تاپ خود را متوقف کنید و اجازه دهید قبل از ادامه کار خنک شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کیبورد Lenovo Essential G560

تخلیه باتری

برای روشن گذاشتن لپ تاپ لنوو عمر باتری اغلب در “چرخه” نامیده می شود. لپ‌تاپ لنوو‌های مدرن با باتری‌های لیتیوم یونی کار می‌کنند، که تعداد چرخه‌های محدودی قبل از شروع کاهش عمر باتری دارند. زمانی که 100 درصد ظرفیت باتری خود را تخلیه و شارژ می کنید از یک چرخه استفاده می شود. هر چه باتری شما چرخه های بیشتری را تجربه کند، ضعیف تر می شود. باتری‌های مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تعداد چرخه‌های زیادی را قبل از کاهش قدرتشان دوام می‌آورند، اما می‌توانید با پایین نگه داشتن تعداد چرخه‌های خود، عمر باتری خود را بیشتر افزایش دهید.

مراقبت از باتری

اپل توصیه می کند که حداقل یک بار در ماه باتری خود را به طور کامل شارژ و دشارژ کنید تا الکترون های درون آن جریان داشته باشند. این امر به ویژه برای افرادی که اکثر اوقات لپ تاپ خود را در حال شارژ رها می کنند صادق است. همچنین می توانید با تغییر برخی از تنظیمات لپ تاپ خود، عملکرد باتری خود را بهینه کنید. مایکروسافت و اپل هر دو توصیه می کنند دستگاه ها و ویژگی های غیر ضروری را که از آنها استفاده نمی کنید، مانند بلوتوث و وای فای، خاموش کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از لپ تاپ، روشنایی صفحه نمایش شما تا حدی کم می شود.

بیشتر بدانید: دلایل کار نکردن وای فای لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هشت =