نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عمل دویدن به سمت پریز برق برای اتصال شارژر به لپ‌تاپ لنوو شما جالب نیست، به خصوص این روزها که همه ما از گوشه‌های مختلف خانه کار می‌کنیم که ممکن است سوکتی در آن نزدیکی نباشد. با کمال تعجب، انواع مختلف باتری لپ‌تاپ لنوو در عصر مدرن بسیار کارآمدتر از مدل‌های قبلی خود شده‌اند و عمری دارند که با یک بار شارژ بیش از هشت ساعت طول می‌کشد. با این حال، این یک واقعیت است که تمام باتری ها در طول زمان فرسوده می شوند. اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو خود تا زمانی که ممکن است انجام دهید. برای اینکه کارها را برای شما راحت تر کرده و زندگی تان را کمی آسان تر کنیم، 10 نکته موثر در مراقبت از باتری لپ تاپ لنوو را فهرست کرده ایم که می تواند به شما کمک کند از عمر باتری لپ تاپ لنوو خود نهایت استفاده را ببرید.

حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو
حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو

از خالی شدن باتری به صفر جلوگیری کنید

برای اولین و مهمترین چیزی که برای حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو باید در نظر داشته باشید این است که نباید اجازه دهید به صفر برسد. سوال دیگری که بسیاری از افراد می پرسند این است که؛ آیا باید لپ تاپ لنووم را 100 شارژ کنم؟ نه! یک شارژ کامل می تواند به اندازه صفر ایستاده غم انگیز باشد.

تنها زمانی که باید اجازه دهید باتری شما به طور کامل تخلیه شود، زمانی است که می خواهید یک باتری جدید نصب کنید. برای اطلاع شما، این کار به خاطر دستگاه شما انجام می شود، زیرا تخلیه کامل باتری ها باعث کالیبره شدن گیج باتری می شود.

حالت ذخیره باتری را فعال کنید

لپ‌تاپ لنوو‌های ویندوزی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که چندین ویژگی صرفه‌جویی در مصرف انرژی را برای به حداکثر رساندن عمر باتری لپ‌تاپ لنوو فعال کنید. با این حال، از آنجایی که همه چیز قیمت دارد، اگر کاربر سنگینی هستید و بازی می‌کنید یا ویرایش‌های سطح بالایی انجام می‌دهید، باید با کاهش عملکرد قابل توجهی روبرو شوید. اما اگر از لپ تاپ لنوو یا رایانه شخصی خود برای استفاده سطح پایین مانند مرورگر استفاده می کنید، تفاوت زیادی را متوجه نخواهید شد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری Lenovo Flex 6-11IGM

در سیستم عامل های ویندوز، حالت ذخیره باتری را می توان با کلیک بر روی سطح باتری در نوار وظیفه و کشیدن نوار لغزنده به سمت چپ برای بهترین عملکرد باتری فعال کرد.

لپ تاپ لنوو خود را از شرایط آب و هوایی شدید دور نگه دارید

افراط در همه چیز بد است، اینطور نیست؟ همین وضعیت در مورد شرایط آب و هوایی نیز صدق می کند. هوای بسیار گرم یا هوای بسیار سرد نه تنها انسان را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه اثرات متعددی بر روی ماشین هایی مانند لپ تاپ لنوو ها نیز دارد.

به خصوص وقتی صحبت از عمر باتری لپ‌تاپ لنوو می‌شود، دمای شدید می‌تواند باعث شود دستگاه شما سخت‌تر کار کند، که می‌تواند منجر به تخلیه سریع‌تر عمر متوسط ​​باتری لپ‌تاپ لنوو شود. بنابراین، اگر می‌خواهید مراقبت از باتری لپ‌تاپ لنوو را به طور موثر انجام دهید، به شما توصیه می‌شود از استفاده از لپ‌تاپ لنوو خود در دماهای شدید خودداری کنید.

لوازم جانبی استفاده نشده را از برق بکشید

برای حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو اغلب اوقات، افراد تمایل دارند چندین وسیله جانبی مانند هارد دیسک های خارجی یا وب کم را برای استفاده خود وصل کنند. در حالی که این موارد مزایای کار و سهولت را برای کاربران به ارمغان می آورد، آنها همچنین تمایل دارند بر انواع مختلف باتری لپ تاپ لنوو تأثیر بگذارند.

حتی زمانی که اطلاعات را از لپ تاپ لنوو خود به هارد دیسک خود منتقل نمی کنید یا بالعکس، کابل برق را از لپ تاپ لنوو شما می گیرد. این بدان معنی است که باتری در حال خالی شدن است. از این رو، برای به حداکثر رساندن عمر باتری لپ‌تاپ لنوو، به شما توصیه می‌شود وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید، تمام لوازم جانبی را از برق بکشید.

وای فای و بلوتوث را خاموش کنید

اگر فیلمی را دانلود کرده اید و برای مشاهده آن به وای فای نیاز ندارید، بهتر است آن را خاموش کنید زیرا در پس زمینه باتری شما خالی می شود. به همین ترتیب، اگر بلندگوی بلوتوث یا هدفون بلوتوثی را به لپ‌تاپ لنوو خود وصل نکرده‌اید، خاموش کردن بلوتوث گامی عالی برای صرفه‌جویی در عمر باتری لپ‌تاپ لنوو شما خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل کار نکردن فن لپ تاپ لنوو

اگرچه مصرف باتری بسیار کم است، اما اتصال هنوز مقداری باتری را می خورد، درست است؟ چرا از وقوع آن جلوگیری نکنید و از باتری لپ تاپ لنوو خود نهایت استفاده را ببرید؟ بنابراین، اگر به این اتصالات نیاز ندارید، آنها را خاموش کنید.

روشنایی صفحه را کاهش دهید

در بیشتر موقعیت‌ها، برای مثال، وقتی در یک اتاق تاریک نشسته‌اید، نیازی نیست که صفحه‌نمایشتان فوق‌العاده روشن باشد. روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ لنوو شما اغلب منبع اصلی تخلیه بیش از حد باتری دستگاه شما است. از این رو، توصیه می‌شود که برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ لنوو، تا زمانی که در محیط روشنی قرار ندارید، روشنایی خود را کاهش دهید.

علاوه بر کاهش روشنایی، می توانید تنظیمات صفحه نمایش خود را نیز تغییر دهید تا زمانی که از لپ تاپ لنوو خود استفاده نمی کنید صفحه نمایش خاموش شود. در حالی که می توانید این تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید، حالت صرفه جویی در مصرف انرژی ممکن است بتواند کار را به طور خودکار برای شما انجام دهد.

SSD را نصب کنید

برای حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو تعویض هارد دیسک با یک درایو حالت جامد می تواند برای لپ تاپ لنوو شما معجزه کند. بله، درست متوجه شدید، این بدان معناست که لپ‌تاپ لنوو شما از یک ماشین کند به یک هیولا سریع تبدیل می‌شود. از آنجایی که لپ‌تاپ لنوو شما سریع‌تر کار می‌کند، می‌توانید به سرعت به فایل‌ها دسترسی داشته باشید و کارها را در بازه‌های زمانی کوتاه انجام دهید، از این رو عمر باتری لپ‌تاپ لنوو خود را ذخیره می‌کنید.

نه تنها این، بلکه تغییرات قابل توجهی در طول عمر باتری لپ تاپ لنوو شما نیز وجود خواهد داشت، زیرا درایوهای حالت جامد بر روی حافظه فلش کار می کنند که در مقایسه با هارد دیسک مکانیکی انرژی کمتری برای کارکردن مصرف می کند.

از وصل نگه داشتن لپ تاپ لنوو خودداری کنید

برای حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که همیشه لپ تاپ لنوو خود را به برق متصل نکنید. لپ‌تاپ لنوو‌هایی که دائماً وصل می‌شوند، در مقایسه با لپ‌تاپ لنوو‌هایی که باتری آن‌ها بین 20 تا 80 درصد نگهداری می‌شوند، تعداد چرخه‌های کمتری دارند.

این مطلب را از دست ندهید   عدم کارکرد کارت شبکه در ویندوز ۱۰

شارژ باتری لپ‌تاپ لنوو تا 100% اصلاً ضروری نیست، بنابراین اگر می‌خواهید عمر باتری لپ‌تاپ لنوو خود را حفظ کنید، از انجام این کار خودداری کنید.

آخرین سیستم عامل را نصب کنید

برای حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو ارتقاء سیستم عامل شما نه تنها ویژگی های جدیدی را برای لپ تاپ لنوو شما به ارمغان می آورد، بلکه به روز رسانی های عملکرد خاصی را نیز به همراه دارد. این می تواند به برنامه ها در اجرای کارآمدتر کمک کند، از این رو انرژی باتری را به طور موثرتری حفظ می کند.

علاوه بر آن، حالت‌های جدید و پیشرفته‌تر صرفه‌جویی انرژی نیز ممکن است معرفی شوند که می‌توانند به روش‌های مؤثرتری به صرفه‌جویی در باتری کمک کنند. علاوه بر این، به روز رسانی سیستم عامل ممکن است حالت شارژ هوشمند را نیز به همراه داشته باشد که می تواند کارایی نحوه شارژ لپ تاپ لنوو شما را افزایش دهد.

برنامه هایی که انرژی بیشتری مصرف می کنند را ببندید

برای حفظ عمر باتری لپ تاپ لنوو ممکن است از این موضوع آگاه نباشید، اما برنامه های متعددی در سیستم شما وجود دارد که تمایل دارند عمر باتری شما را به سرعت بجوند، حتی زمانی که از آنها استفاده نمی کنید. این برنامه‌ها در پس‌زمینه کار می‌کنند بدون اینکه شما از آن آگاه باشید.

برای اطلاع از این برنامه‌ها، در نوار جستجوی ویندوز 10 عبارت «ببینید کدام برنامه‌ها بر عمر باتری شما تأثیر می‌گذارند» را تایپ کنید و لیست برنامه‌هایی که بیشترین مصرف انرژی را دارند به شما نمایش داده می‌شود. شما به راحتی می توانید برنامه هایی را که انرژی بیشتری مصرف می کنند شناسایی و ببندید حتی زمانی که از آنها استفاده نمی کنید.

بیشتر بدانید: راهکارهای رفع روشن نشدن لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نوزده =