نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیم مجدد کارخانه راه حل هسته ای برای بسیاری از مشکلات ویندوز است. اگر سرعت رایانه شما بسیار کندتر از گذشته است، به یک بدافزار مبتلا هستید که نمی توانید آن را حذف کنید، یا قصد دارید دستگاه خود را بفروشید، تنظیم مجدد راحت ترین گزینه است. بسته به تنظیمات و نسخه نصب شده ویندوز، چند راه مختلف برای بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ یا دسکتاپ ویندوز دارید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه لپ تاپ لنوو ویندوز 11، 10، 8 یا 7 را به آسانی تنظیم مجدد کنید.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ لنوو
بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ لنوو

تهیه پشتیبانی برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ قبل از اینکه به نحوه بازنشانی ویندوز به تنظیمات کارخانه نگاه کنیم، باید مطمئن شوید که اخیراً از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تمام برنامه های نصب شده و در برخی موارد فایل های شما را پاک می کند. شما نمی خواهید چیزی را پشت سر بگذارید.

مطمئن شوید که می دانید از چه چیزی باید از رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس نحوه پشتیبان گیری از رایانه شخصی ویندوز خود را در فضای ابری بررسی کنید. هنگامی که یک کپی امن از همه چیز دارید، می توانید به نصب مجدد ویندوز ادامه دهید.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ با استفاده از روش داخلی

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ بازنشانی کارخانه ای ویندوز زمانی فرآیندی ناخوشایند بود، اما مایکروسافت راه بسیار ساده تری را برای انجام این کار در ویندوز 8 معرفی کرد. این روش در ویندوز 10 و ویندوز 11 نیز گنجانده شده است و در بیشتر موارد بهترین راه برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه ویندوز است.

برای دسترسی به این گزینه نصب مجدد ویندوز در ویندوز 10، به Settings > Update & Security > Recovery بروید. یک هدر Reset this PC را خواهید دید. برای شروع روی دکمه شروع در زیر آن کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل NVIDIA installer cannot continue

اگر از ویندوز 11 استفاده می کنید، به Settings > System > Recovery بروید. برای شروع روی Reset PC در کنار Reset this PC کلیک کنید. مراحل از اینجا برای ویندوز 11 و ویندوز 10 یکسان است. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، ببینید چگونه ویندوز 11 را بدون رمز عبور مدیریت به حالت کارخانه بازنشانی کنید.

فایل های خود را نگه دارید یا همه چیز را حذف کنید

هنگام بازنشانی کارخانه ای ویندوز 10 یا 11 به این ترتیب، دو گزینه اولیه برای انتخاب خواهید داشت: Keep my files یا Remove Everything.

انتخاب Keep my files، گزینه‌های سیستم عامل شما را به حالت پیش‌فرض برمی‌گرداند و همه برنامه‌های نصب شده شما (مانند مرورگرها، مایکروسافت آفیس و بازی‌ها) را حذف می‌کند، اما فایل‌های شما (مانند اسناد و موسیقی) را نگه می‌دارد.

درست به نام خود، Remove Everything یک بازنشانی کامل کارخانه ای است: همه گزینه ها را به پیش فرض کارخانه برمی گرداند و فایل ها و برنامه های شما را حذف می کند. پس از آن، ویندوز مانند یک لپ تاپ لنوو کاملاً جدید خواهد بود.

اگرچه گزینه Keep my files داده‌های شخصی شما را حفظ می‌کند، اما در صورت بروز مشکل، باید قبل از استفاده از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

دانلود Cloud در مقابل نصب مجدد محلی

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ در نسخه های مدرن ویندوز 10 و در ویندوز 11، در مرحله بعد باید نحوه نصب مجدد ویندوز را انتخاب کنید. دو راه وجود دارد: دانلود ابری یا نصب مجدد محلی.

نصب مجدد محلی از فایل های موجود در سیستم فعلی شما برای ایجاد یک نسخه جدید از ویندوز استفاده می کند. در حالی که شما را از بارگیری هر گونه فایلی از اینترنت نجات می دهد، اگر نصب ویندوز شما خراب باشد نیز کار نخواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید   خراب شدن نمایشگر لپ تاپ

با دانلود Cloud، فرآیند در عوض یک نسخه جدید از ویندوز را از طریق اینترنت از مایکروسافت دانلود می کند. این نسخه ویندوز 10 یا 11 را که در حال حاضر اجرا می کنید (به علاوه هر به روز رسانی جزئی) دوباره نصب می کند، بنابراین شما را به یک به روز رسانی ویژگی جدیدتر ارتقا نمی دهد.

دانلود ویندوز چندین گیگابایت داده نیاز دارد، بنابراین اگر در اتصال محدود هستید مراقب باشید. اگر اتصال اینترنت سریع دارید، این گزینه می تواند سریعتر از نصب مجدد محلی باشد.

گزینه های هنگام بازنشانی ویندوز 10 و 11

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ در مرحله بعد، منوی تنظیمات اضافی را مشاهده خواهید کرد که دارای یک بخش تنظیمات فعلی است که حاوی خلاصه ای از کارهایی است که تاکنون انتخاب کرده اید. همچنین یک پیوند تغییر تنظیمات وجود دارد که می توانید برای گزینه های بیشتر روی آن کلیک کنید.

اگر پیش از این Keep my files را انتخاب کرده باشید، در قسمت Change settings دو گزینه خواهید داشت. یکی یک ویندوز دانلود زائد است؟ برای نصب مجدد ابری یا محلی تغییر وضعیت دهید.

دیگری در ویندوز 11 و آخرین نسخه های ویندوز 10 ظاهر می شود: برنامه های از پیش نصب شده را بازیابی کنید؟ این را خاموش کنید و بازنشانی کارخانه‌ای شما شامل هیچ برنامه‌ای نمی‌شود که با راه‌اندازی اولیه شما ارائه شده است. غیرفعال کردن آن یک راه خوب برای جلوگیری از bloatware ویندوز از سازنده سخت افزار شما است.

هنگامی که حذف همه چیز را انتخاب می کنید، گزینه های بیشتری وجود دارد. داده‌های پاک را فعال می‌کنید؟ همه چیز را در درایو از بین می برد تا احتمال اینکه بعداً کسی آن را بازیابی کند کاهش می یابد. اگرچه این فرآیند مدتی طول می کشد، اما اگر می خواهید از شر رایانه خود خلاص شوید، باید از آن استفاده کنید. اگر دستگاه خود را نگه می دارید، ضروری نیست.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه نمایشگر Lenovo G40-30

حذف فایل‌ها از همه درایوها روشن شود؟ برای پاک کردن همه درایوهایی که به رایانه خود وصل کرده اید. این شامل هارد دیسک های خارجی و درایوهای بازیابی می شود. از آنجایی که احتمالاً پشتیبان‌گیری و سایر فایل‌های مهم روی آن درایوها دارید، نباید از آن استفاده کنید مگر اینکه بخواهید برای همیشه همه چیزهایی را که با رایانه‌تان مرتبط است پاک کنید.

تأیید عملیات بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ هنگامی که از گزینه های بالا راضی شدید، روی تأیید کلیک کنید. صفحه آخر قبل از شروع بازنشانی کارخانه با عنوان Ready to reset this PC است.

لیستی از اقداماتی که این فرآیند انجام خواهد داد را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید دوباره بررسی کنید کدام برنامه‌ها تحت تأثیر این فرآیند هستند، روی مشاهده برنامه‌هایی که حذف خواهند شد، کلیک کنید.

در نهایت با کلیک روی Reset، عملیات را تایید کنید، سپس منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود. اگر لپ‌تاپ را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می‌کنید، مطمئن شوید که آن را به برق وصل کرده‌اید تا در حین کار برق از دست نرود. پس از اتمام مراحل نصب ویندوز، باید مجدداً مراحل را طی کنید. اگر به آن سیستم عامل پایبند هستید، پس از نصب مجدد ویندوز 10، مراحل توصیه شده را انجام دهید.

بیشتر بدانید: نشانه های منبع تغذیه خراب در لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 3 =