نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا فن لپ تاپ صدا می دهد؟

امروزه یکی از مشکلاتی که بعضی از کاربران لپ تاپ با آن مواجه می شوند، صدا دادن فن لپ تاپ است. این مساله محدود به برند خاصی نیست و لپ تاپ های تمامی برندها امکان دارد آن را تجربه کنند. فن قطعه مهمی در لپ تاپ است و وظیفه خنک کردن این قطعه را بر عهده دارد. اگر این قطعه به هر دلیلی درست کار نکند، لپ تاپ و قطعات مختلف آن در معرض خطر قرار خواهند گرفت. خرابی فن مانع از کاهش دمای دستگاه و تنظیم آن می شود. در نتیجه ممکن است قطعاتی همچون  cpu، مادربرد، کارت گرافیک و … معیوب شده و حتی بر اثر حرارت زیاد بسوزند.

به همین جهت شما باید در اولین مرحله، علت صدای زیاد فن را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید. ما در ادامه  دلایل صدا دادن فن لپ تاپ لنوو را مورد بررسی قرار می دهیم. پس از آن روش هایی را معرفی می کنیم که با استفاده از آنها مشکل را برطرف کنید.

بررسی دلایل صدا دادن فن لپ تاپ لنوو

یکی از اصلی ترین دلیل صدای بیش از حد لپ تاپ، با هر برندی، گیر کردن مواد در لابلای پره های آن است. ممکن است موادی همچون ذرات گرد و غبار و … میان پره های فن گیر کرده و عملکرد این قطعه را مختل کنند. گاهی هم شکستن پره ها صدای فن را تشدید می کند. جالب است بدانید اگر تعداد برنامه های باز سیستم شما زیاد باشد هم امکان افزایش صدای فن لپ تاپ وجود دارد. کاربرانی که بیش از حد مجاز از لپ تاپ شان استفاده می کنند با هم باید منتظر صدا دادن فن لپ تاپ لنوو خود باشند.

این مطلب را از دست ندهید   پاک سازی برچسب از روی لپ تاپ

استفاده مداوم و طولانی مدت از لپ تاپ دمای دستگاه و قطعات مختلف آن را بالا می برد. در نتیجه به فن فشار وارد می شود و عملکرد عادی خود را از دست می دهد. به تبع بروز این حالت، امکان دارد در حین کار لپ تاپ صدای زیادی از فن به گوش برسد. چیزی که قابل اهمیت است این که هر چه زودتر این دلایل را شناسایی کرده و برطرف نمایید. در غیر این صورت ممکن است فن در طول زمان از کار بیفتد و مشکلات بسیاری همچون سوختن قطعات و حتی از کار افتادن لپ تاپ را ایجاد کند.

ترفندهای حل مشکل صدا دادن فن لپ تاپ لنوو

اگر فن لپ تاپ Lenovo شما صدا می دهد، روش های زیر در کم کردن صدا و رفع مشکل به شما کمک خواهند کرد. در صورت استفاده از روش‌ های زیر و ادامه داشتن این مشکل، می ‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لنوو تماس گرفته و راهنمایی ‌های لازم را دریافت نمایید.

ریست کردن پسورد ویندوز

از فن مجزا استفاده کنید

پیش تر استفاده از فن مجزا یا کول پد را برای کاهش دمای لپ تاپ توصیه کرده ایم. این کار به کاهش صدای لپ تاپ نیز کمک خواهد کرد. فن های جانبی با استفاده از یک کابل یو اس بی به لپ تاپ متصل می شوند و دمای آن را کاهش می دهند. به این ترتیب فن لپ تاپ انرژی کمتری برای خنک کردن دستگاه مصرف می کند و به دنبال آن، عمر بیشتری خواهد داشت. در نتیجه مشکل صدا دادن فن لپ تاپ لنوو شما نیز تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   طریقه پیش بینی دوام لپ تاپ لنوو

پردازش های غیر ضروری را متوقف کنید

کار دیگری که می توانید برای کاهش صدای فن لپ تاپ انجام دهید، متوقف کردن پردازش هاست. وقتی شما چند بازی یا برنامه را در لپ تاپ‌تان باز می کنید، CPU  گرمای بسیار زیادی تولید می کنید. این گرما مهم ترین منبع افزایش دمای لپ تاپ است. پردازش هایی که در پس زمینه برنامه ها انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. بنابراین اگر برنامه های غیر ضروری را ببندید، برخی از پردازش های سیستم متوقف می شوند.

در نتیجه کمتر به فن فشار می آید و کمتر شاهد صدا دادن فن لپ تاپ Lenovo تان خواهید بود. برای متوقف کردن برنامه هایی که در پس زمینه ویندوز در حال اجرا هستند، می توانید به صورت دستی و از بخش System Configuration اقدام نمایید. گزینه  Start و پس از آن Run را انتخاب کنید. سپس عبارت msconfig را تایپ کنید و نهایتا روی OK کلیک نمایید. حالا تب Startup را انتخاب کرده و برنامه هایی که می خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن سیستم پردازش شوند را انتخاب کنید.

فن لپ تاپ را تمیز کنید

در بخش های قبل اشاره کردیم که یکی از دلایل صدا دادن فن لپ تاپ لنوو یا هر برند دیگری، آلودگی فن و گیر کردن ذرات آلودگی در این بخش است. بنابراین یکی از کارهایی که می توان برای برطرف کردن این مشکل انجام داد، تمیز کردن فن و بخش های مختلف آن می باشد. اگر با روند باز کردن لپ تاپ و قطعات آن آشنایی کامل دارید، بدنه دستگاه را باز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Lenovo Legion Y520-15IKBN

پس از دسترسی به فن، آن را با دستمال نرم و بدون پرز تمیز کنید. از پنبه و الکل هم می توانید برای این منظور استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از اسپری هوای فشرده، فن و پره های آن را به خوبی تمیز کنید. اگر تا کنون تجربه باز کردن لپ تاپ را نداشته‌اید، بهتر است برای این منظور از کارشناسان مجرب حوزه تعمیرات لپ تاپ کمک بگیرید.

تعمیر فن لپ تاپ

اگر هیچ کدام از اقدامات ذکر شده منجر به رفع مشکل صدا دادن فن لپ تاپ لنوو شما نشدند، باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید. به این نکته اشاره کردیم که خرابی فن تاثیرات سوء بسیاری بر عملکرد لپ تاپ و سلامت قطعات این دستگاه خواهد داشت.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =