نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج لپ تاپ های لنوو / مشکلات رایج لپ‌تاپ نیز در لپ‌تاپ‌های لنوو دیده می‌شود، مانند مشکل صفحه نمایش، مشکل مادربرد و هارد دیسک. اما آنها را می توان با یک مرکز خدمات خوب لنوو حل کرد. مراکز خدمات خوب زیادی وجود دارند که روی لپ‌تاپ‌های لنوو به خوبی کار می‌کنند، بنابراین دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما قبل از مراجعه به آن ها بهتر است خودتان بررسی اولیه را انجام دهید.

آداپتور برق (شارژر) آسیب دیده

پس از وصل کردن آداپتور برق متناوب به پورت AC، یک چراغ در گوشه سمت چپ پایین لپ تاپ باید نشان دهد که یا یک چراغ سفید نشان می دهد که لپ تاپ کاملا شارژ شده است، یک چراغ نارنجی که شارژ آن را در لحظه نشان می دهد، یا یک چراغ نارنجی چشمک زن نشان می دهد که باتری بسیار کم است. و باید بدون استفاده رها شود تا سریعتر شارژ شود. اگر هیچ یک از این نشانه ها رخ نداد به این معنی است که آداپتور شما خراب است.

باتری معیوب

بررسی کنید که آیا باتری در جای خود محکم و قفل شده است یا خیر. آداپتور برق متناوب (شارژر) را به برق وصل کنید سپس لپ تاپ را روشن کنید. پس از روشن شدن لپ تاپ، آداپتور برق متناوب را جدا کنید. اگر لپ‌تاپ بلافاصله پس از برداشتن آداپتور خاموش شود، نشان‌دهنده معیوب بودن باتری است و ممکن است باتری نیاز به تعویض داشته باشد. برای مشاهده راهنمای تعویض باتری اینجا را کلیک کنید.

مشکلات رایج لپ تاپ های لنوو

خطای هارد دیسک

لپ تاپ لنوو شما بدون وارد شدن به صفحه اصلی معمولی وارد یک چرخه بی پایان تنظیم مجدد می شود. اگر صفحه آبی با کدهای خطای پیچیده ظاهر شد، ممکن است لازم باشد هارد دیسک را تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت

هارد دیسک را تعویض کنید

اگر دستگاه با حلقه‌ای مواجه می‌شود که دستگاه را بازنشانی می‌کند، پس از روشن کردن خودکار دوباره آن، ممکن است مشکل در هارد دیسک باشد. پس از چند حلقه یک صفحه آبی ظاهر می شود که برخی از پیام های خطا را نشان می دهد. این به عنوان “صفحه آبی مرگ” شناخته می شود. این صفحه آبی نشانه این است که هارد دیسک شما ممکن است خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. برای راهنمای نحوه تعویض هارد دیسک اینجا را کلیک کنید.

رم کافی نیست

در برخی موارد، صفحه خطای آبی ممکن است در نتیجه ذخیره سازی حافظه رم معیوب باشد. استفاده بیش از حد از حافظه دستگاه می تواند منجر به از کار افتادن برخی برنامه ها یا حتی از کار افتادن کامل سیستم شود. یک راه حل ممکن این است که مقدار حافظه مورد استفاده در آن زمان را بررسی کنید و مطمئن شوید که از مقدار حافظه رم شما بیشتر نیست.

اتصال روتر را بررسی کنید

جعبه روتر خود را بررسی کنید و ببینید که آیا چراغ نمایشگر Wi-Fi روشن است یا خیر، در غیر این صورت، روتر خود را با پیدا کردن دکمه تنظیم مجدد برای روتر خود بازنشانی کنید و آن را فشار دهید یا سیم برق اصلی روتر خود را جدا کرده و دوباره آن را وصل کنید.

تنظیمات Wi-Fi را بررسی کنید

در صفحه اصلی یک نماد Wi-Fi در گوشه سمت راست پایین قرار دارد. روی نماد Wi-Fi کلیک کنید و نام منحصر به فرد نمایش Wi-Fi خود را پیدا کنید. روی نماد Wi-Fi مرتبط با اتصال شبکه کلیک کنید و رمز عبور Wi-Fi خود را وارد کنید. رمز عبور Wi-Fi ممکن است در روتر Wi-Fi قرار داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تست RAM

درایورهای قدیمی

با قرار دادن مکان نما روی نماد Wi-Fi در صفحه نمایش لپ تاپ، مطمئن شوید که Wi-Fi شما روشن است. اگر Wi-Fi از قبل روشن است و رایانه نمی تواند به درستی به Wi-Fi متصل شود، به وب سایت Lenovo بروید و درایور مناسب برای سیستم عامل صحیح را دانلود کنید.

راه اندازی مجدد اجباری

دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا مطمئن شوید که سیستم شما کاملاً خاموش شده است. قبل از اینکه لپ تاپ را دوباره روشن کنید، بگذارید حدود 5-10 دقیقه بماند. گاهی اوقات به دلیل مشکلات نرم افزاری که باعث یخ زدن لپ تاپ می شود، این مشکل را حل می کند.

صفحه نمایش آسیب دیده

اگر صفحه نمایش به طور قابل توجهی آسیب دیده است یا قابل خواندن نیست تا رنگ آن تغییر کند، صفحه باید تعویض شود. برای راهنمای جایگزینی صفحه نمایش آسیب دیده/شکسته خود اینجا را کلیک کنید.

عدم خواندن سی دی و دی وی دی. Lenovo IdeaPad 110-15IBR شما هیچ CD یا DVD را نمی خواند.

دیسک خراشیده شده است

قبل از اینکه به تعویض درایو نوری ادامه دهید، بررسی کنید که آیا دیسکی که وارد کرده‌اید به طور محسوس خراشیده شده است، دیسک را تعویض کنید زیرا این می‌تواند دلیل پخش نشدن دیسک باشد.

درایو نوری خراب / معیوب

اگر درایو نوری Lenovo IdeaPad 110-15IBR شما باز نمی‌شود یا CD یا DVD را نمی‌خواند، ممکن است درایو نوری خراب باشد و باید تعویض شود.

تعمیر صفحه کلید 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =