نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن لپ تاپ. اولین واکنش شما وقتی متوجه می‌شوید که لپ تاپ شما شروع به کار نمی‌کند، احتمالاً وحشت‌زدگی است، اما مشکل اغلب فاجعه‌بار نیست. به احتمال زیاد این یک نقص پیش پا افتاده و به راحتی قابل رفع است. لنووایل زیادی برای روشن نشدن لپ تاپ لنوو شما وجود دارد، و تعاریف زیادی از “روشن نمی شود”، از “اصلاً هیچ اتفاقی نمی افتد” تا “ویندوز به درستی شروع نمی شود” وجود دارد.

روشن نشدن لپ تاپ

مهم ترین دلایل روشن نشدن لپ تاپ

یک مشکل رایج که می تواند از روشن شدن لپ تاپ لنوو شما جلوگیری کند، مشکل در برق است – یا منبع تغذیه داخلی معیوب است یا برق به لپ تاپ لنوو شما نمی رسد.

گاهی اوقات، ممکن است لپ تاپ لنوو در حال روشن شدن باشد، اما صفحه نمایش ایراد دارد یا تنظیمات غیرعادی وجود دارد که در ترتیب راه‌اندازی اختلال ایجاد می‌کند. حتی ممکن است کار یک بدافزار بدافزار باشد.

لپ تاپ لنوو شما همچنین ممکن است دارای اجزای شل باشد، یا یک قطعه سخت افزاری معیوب را وصل کرده باشید که در هنگام راه اندازی خراب می شود و منجر به خاموش شدن زودهنگام می شود.

چگونه لپ تاپ ویندوزی خود را در صورت روشن نشدن عیب یابی کنیم

در زیر 10 راه حل رایج برای راه اندازی و راه اندازی لپ تاپ لنوو با در نظر گرفتن طیفی از مشکلات آورده شده است.

منبع تغذیه دیگری را امتحان کنید

اگر سعی می کنید لپ تاپ لنوو خود را روشن کنید و مطلقاً هیچ اتفاقی نمی افتد، به طور کلی فقط دو احتمال وجود دارد. یا منبع تغذیه داخلی لپ تاپ لنوو از کار افتاده است، در این صورت احتمالاً باید تعویض شود، یا برقی وارد لپ تاپ لنوو شما نشده است.

لپ تاپ را از هر جایی که در حال حاضر به برق وصل است جدا کنید و مستقیماً به پریز برق وصل کنید، از UPS، سرکوبگر برق یا نوار برق دور بزنید. اگر باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد، مطمئن شوید که پریز با وصل کردن چیز دیگری مانند یک لامپ رومیزی به آن و تأیید روشن شدن آن کار می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هیت سینک Lenovo Flex 6-11IGM 

کابل برق دیگری را امتحان کنید

این بسیار بعید است، اما یک راه حل آسان است. اگر سیم برق یدکی در دسترس دارید، آن را تعویض کنید. اگر سیم اصلی خراب شده باشد، لپ تاپ شما باید با کابل جدید راه اندازی مجدد شود.

بگذارید باتری شارژ شود

اگر لپ تاپ لنوو‌ای که کار نمی‌کند لپ‌تاپ است و اخیراً لپ تاپ لنوو را تمام کرده‌اید، غیرعادی نیست که حتی اگر اکنون به برق دیواری وصل شده باشد، شروع به کار نکند. لپ تاپ را به برق وصل کنید و اجازه دهید باتری حداقل نیم ساعت شارژ شود. سپس دوباره آن را روشن کنید.

کدهای بوق را رمزگشایی کنید

برخی از مادربردهای لپ تاپ لنوو هنگام راه اندازی مجموعه ای از بوق ها را صادر می کنند. یک بوق ممکن است نشان دهد که همه چیز خوب است، در حالی که یک صدای طولانی و مداوم می تواند به منبع تغذیه اشاره کند که یک خطای بحرانی را تجربه می کند.

هیچ مجموعه استاندارد واحدی از کدها وجود ندارد، اما بوق ها می توانند مانند کد مورس با صدای بلند و کوتاه به نظر برسند. راهنمای کاربر، وب‌سایت یا خدمات پشتیبانی فنی لپ تاپ لنوو را بررسی کنید تا متوجه شوید خطا به چه چیزی اشاره دارد. متأسفانه، همه مادربردها حتی از کدهای بیپ استفاده نمی کنند، بنابراین ممکن است این گزینه عملی نباشد.

صفحه نمایش خود را بررسی کنید

اگر به نظر می رسد لپ تاپ لنوو شما کار می کند – یا حداقل صدایی ایجاد می کند – اما چیزی روی صفحه ظاهر نمی شود، مطمئن شوید که مانیتور روشن است و به لپ تاپ لنوو متصل است.

همچنین ارزش بررسی را دارد تا مطمئن شوید که روشنایی به طور تصادفی روی صفر تنظیم نشده است. اگر این یک گزینه است، سعی کنید لپ تاپ لنوو را به یک صفحه نمایش دیگر وصل کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده از مدیر رمز عبور     (قسمت سوم)

تنظیمات BIOS یا UEFI خود را بررسی کنید

اگر به نظر می رسد لپ تاپ لنوو شما کاری انجام می دهد اما به ویندوز بوت نمی شود، چندین احتمال وجود دارد که چرا. با BIOS لپ تاپ (سیستم ورودی/خروجی اولیه)، که در اکثر لپ تاپ لنوو‌های شخصی مدرن، با UEFI (رابط میان‌افزار توسعه‌پذیر یکپارچه) با صدای بسیار کمتر دوستانه جایگزین شده است.

ممکن است لازم باشد دفترچه راهنمای کاربر لپ تاپ لنوو خود را بررسی کنید تا بدانید کدام کلید را برای دسترسی به BIOS یا UEFI فشار دهید. حتی ممکن است هنگام راه اندازی دستورالعمل هایی را روی صفحه مشاهده کنید که به شما می گوید کدام کلید را فشار دهید. اما صرف نظر از اینکه لپ تاپ شما چگونه مجهز شده است، در اینجا نحوه دسترسی به BIOS یا UEFI آورده شده است.

  1. لپ تاپ را روشن کنید.
  2. بلافاصله کلید بوت مخصوص لپ تاپ خود را فشار دهید. کلیدهای رایج عبارتند از ESC، Delete، F1 یا F2.

هنگامی که در BIOS یا UEFI قرار گرفتید، مطمئن شوید که لپ تاپ لنوو به گونه‌ای تنظیم شده است که روی هارد دیسک اصلی شما بوت شود، Fast Boot را غیرفعال کنید و به دنبال تنظیمات غیرعادی دیگری باشید که ممکن است باعث مشکلات راه‌اندازی شود. همچنین می توانید بایوس یا UEFI را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید و ببینید که آیا این مشکل را حل می کند یا خیر.

حالت ایمن را امتحان کنید

اگر بتوانید به بایوس لپ تاپ لنوو خود دسترسی پیدا کنید، ممکن است بتوانید به گزینه های ویژه بوت ویندوز نیز دسترسی پیدا کنید. در صورت امکان، لپ تاپ را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. ممکن است مشکل باشد، بنابراین در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

  1. اگر چراغ های روشن و یا نشانه هایی از فعالیت وجود دارد، دکمه روشن/خاموش را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ ویندوزی شما به اجبار خاموش شود.
  2. دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ روشن شود.
  3. با دقت تماشا کنید، و در اولین علامت لپ تاپ در حال بوت شدن است – به طور کلی، یک لوگو روی صفحه نمایش با نقاط چرخان در زیر آن خواهید دید – دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا دوباره خاموش شود.
  4. در مجموع سه بار آن را روشن و خاموش کنید.
  5. در چهارمین روشن شدن، اجازه دهید لپ تاپ روشن بماند. وارد حالت تعمیر خودکار ویندوز می شود.
  6. در صفحه Automatic Repair، روی Advanced options کلیک کنید.
  7. در صفحه Choose an option، Troubleshoot را انتخاب کنید.
  8. گزینه های پیشرفته را کلیک کنید.
  9. روی Startup Settings کلیک کنید.
  10. روی Restart کلیک کنید.
  11. هنگامی که لپ تاپ لنوو راه اندازی مجدد می شود، با زدن کلید 5 روی صفحه کلید خود، Safe Mode with Networking را انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن تاچ پد لنوو

اگر لپ تاپ لنوو شما به طور معمول بوت می شود، سعی کنید تغییرات اخیری که در لپ تاپ لنوو ایجاد کرده اید را لغو کنید. این ممکن است شامل حذف نصب سخت افزار اخیرا اضافه شده باشد. همچنین ممکن است بخواهید لپ تاپ لنوو خود را با استفاده از بخش Reset this PC در تنظیمات ویندوز به یک نصب تمیز ویندوز برگردانید.

همه چیز غیر ضروری را قطع کنید

یک قانون اساسی عیب یابی حذف هر چه بیشتر متغیرها است. بنابراین اگر راه‌حل‌های قبلی را امتحان کرده‌اید و هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی می‌افتد، همه چیزهایی را که کاملاً ضروری نیستند از لپ تاپ لنوو خود جدا کنید.

این به طور کلی به معنای حذف کابل چاپگر، اسکنر، وب کم و هر چیز دیگری است که به لپ تاپ لنوو متصل است. اکنون، سعی کنید لپ تاپ را فقط با سیم برق، مانیتور، ماوس و صفحه کلید بوت کنید.

آیا می دانید: دلایل کار نکردن دوربین لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =