نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا می دانید چه درایورهایی روی رایانه ویندوز 10/11 شما نصب شده است؟ آیا این درایورها نیاز به آپدیت دارند؟ و اگر چنین است، چگونه آنها را حتی به روز می کنید؟ در ساده ترین عبارت، درایور نرم افزاری است که ارتباط بین ویندوز و سخت افزار شما را امکان پذیر می کند. همه انواع قطعات از درایورها استفاده می کنند: کارت گرافیک، وب کم، مادربرد و بسیاری موارد دیگر. اگر در سیستم مشکل دارید، مانند کار نکردن پرینتر یا خراب شدن بازی ها، ممکن است نشان دهنده این باشد که درایورهای شما نیاز به به روز رسانی دارند. بیایید نحوه یافتن و جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز 10 و 11 را بررسی کنیم.

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز
جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

بررسی و جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

برای جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز شما درایورهایی را روی سیستم خود خواهید داشت، حتی اگر آنها را به صورت دستی نصب نکرده باشید، اما ممکن است ندانید چه هستند یا چه نسخه ای دارید. راه های مختلفی برای بررسی این موضوع وجود دارد.

استفاده از Device Manager

برای جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز یک راه کاربرپسند برای بررسی درایورها از طریق Device Manager است. راه های زیادی برای باز کردن Device Manager وجود دارد. یک روش ساده این است که کلید Windows + X را فشار داده و Device Manager را انتخاب کنید.

این همه دستگاه‌های شما را بر اساس دسته‌بندی تقسیم می‌کند (مانند درایوهای دیسک، مانیتورها و چاپگرها). برای مشاهده جزئیات درایور دستگاه:

  • روی یک دسته دوبار کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید و دستگاه‌های داخل آن را ببینید.
  • روی یک دستگاه کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید.
  • روی تب Driver کلیک کنید.
  • اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و می خواهید فایل های درایور نصب شده را مشاهده کنید، روی Driver Details کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه ریست کردن درایور گرافیک لپ تاپ لنوو

این روش عالی است اگر شما فقط نیاز به بررسی تعداد انگشت شماری از درایورها دارید، اما اگر بخواهید همه درایورهای خود را ببینید کمی خسته کننده است. در این صورت، از یک روش جایگزین که در زیر توضیح داده شده است استفاده کنید.

استفاده از DriverView

برای جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز DriverView یک ابزار رایگان است که تمام درایورهای شما را در یک جدول فهرست می کند. اطلاعات زیادی در مورد آن درایورها، مانند شماره نسخه، سازنده و مسیر فایل ارائه می دهد. برای استفاده از DriverView، ZIP را دانلود کنید، آن را استخراج کنید و EXE را باز کنید. DriverView یک برنامه ساده است، اما ویژگی های مفیدی دارد، مانند:

  • برای تنظیم جدول، View را از نوار ابزار انتخاب کنید و از گزینه هایی مانند Mark Non-Microsoft Drivers و Choose Columns در صورت نیاز استفاده کنید.
  • داده ها را از طریق File > Save Selected Items یا View > HTML Report صادر کنید (سپس صفحه را ذخیره کنید).
  • اگر به اطلاعات بیشتری در مورد راننده نیاز دارید، ردیف را انتخاب کنید و به File > Google Search بروید.

استفاده از Command Prompt

Command Prompt ویندوز می تواند گزارشی از تمام درایورهای شما ایجاد کند. از نظر تاریخی، این به خوبی کار می کرد، اما اطلاعات اغلب در ویندوز 10 و ویندوز 11 قابل اعتماد نیستند.

به این ترتیب، هنگامی که به لیستی از تمام درایورها نیاز دارید، بهترین راه حل استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث است، همانطور که در بالا توضیح داده شد. با این حال، اگر از نسخه قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنید یا نمی‌خواهید نرم‌افزار اضافی نصب کنید، می‌توانید از روش Command Prompt که در اینجا توضیح داده شده است استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر لولای لپ تاپ

برای شروع، Command Prompt را باز کنید: کلید Windows + R را فشار دهید تا Run باز شود، cmd را وارد کرده و OK کنید. سپس برای اجرای گزارش، driverquery را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

برای دریافت اطلاعات در یک فایل متنی مفید که می‌توانید بعداً به آن مراجعه کنید، driverquery > driver.txt را تایپ کنید. فایل در هر جایی که مسیر Command Prompt تنظیم شده باشد ذخیره می شود. برای پارامترهای پیشرفته‌تر به صفحه درایور مایکروسافت مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: دلایل روشن نشدن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =