نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی خرابی CPU/ اگر مهارت‌های فنی متوسطی دارید، می‌توانید بفهمید لپ تاپ لنوو شما CPU بدی دارد یا اینکه مشکلات آن از دلایل دیگر ناشی می‌شود. در بیشتر موارد، یک CPU غیر کاربردی می تواند باعث هنگی لپ تاپ لنوو شود. با ما همراه باشید تا در بررسی cpu با شما همراه باشیم.

هدف  CPU

CPU فعال ترین بخش یک لپ تاپ لنوو شخصی است که محاسبات را انجام می دهد و داده ها را با سرعتی بالغ بر میلیاردها عملیات در ثانیه انجام می دهد. CPU برنامه های مورد علاقه شما را اجرا می کند، مانند پخش کننده های رسانه، پردازشگرهای کلمه و مرورگرهای وب، ابتدا آنها را از هارد دیسک در حافظه بارگذاری می کند، سپس دستورالعمل های سازنده نرم افزار را اجرا می کند. بدون یک CPU که به درستی کار می کند، لپ تاپ لنوو نمی تواند داده ها را از هارد دیسک دریافت کند، اطلاعات را روی صفحه نمایش دهد یا هیچ برنامه ای را اجرا کند.

علائم خرابی CPU

هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید، لپ تاپ لنوو‌ای که CPU ضعیفی دارد، روند معمول «بوتاپ» را طی نمی‌کند. ممکن است صدای فن ها و درایو دیسک را بشنوید، اما ممکن است صفحه نمایش کاملاً خالی بماند. هیچ مقدار فشار دادن کلید یا کلیک ماوس پاسخی از لپ تاپ لنوو دریافت نمی کند. از آنجایی که CPU دستگاه نسبتاً کوچکی است، معمولاً یا کار می کند یا نمی کند. با این حال، در برخی موارد، یک CPU بد ممکن است یک “صفحه آبی” ایجاد کند – صفحه ای از اطلاعات فنی با حروف سفید در پس زمینه آبی. ممکن است بلافاصله پس از روشن کردن لپ تاپ لنوو، صفحه آبی ظاهر شود یا در حین کار ظاهر شود.

این مطلب را از دست ندهید   عدم کارکرد کارت شبکه در ویندوز ۱۰

شناسایی خرابی CPU

بوق زدن

لپ تاپ لنوو شما حاوی یک سیستم ورودی-خروجی اولیه است — نرم افزار داخلی که در کنار سایر وظایف، لپ تاپ لنوو شما را هنگام روشن کردن آن بررسی می کند. اگر BIOS مشکلات سخت افزاری شدیدی را تشخیص دهد و نتواند راه اندازی شود، لپ تاپ لنوو یک سری بوق کدگذاری شده تولید می کند. تعداد بوق ها نوع مشکل پیش آمده را نشان می دهد. اگر CPU خراب باشد، AMI BIOS پنج یا هفت بار بوق می‌زند.

گرم شدن بیش از حد

یک CPU ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد دچار مشکلات موقتی شود. در این صورت، آسیب ممکن است دائمی نباشد. CPU ها معمولاً حرارت کافی تولید می کنند که به فن های خنک کننده خود نیاز دارند. اگر فن با گرد و غبار خفه شده باشد یا در غیر این صورت ضعیف کار کند، ممکن است گاهی صفحه آبی و سایر رفتارهای نامنظم را از لپ تاپ لنوو خود مشاهده کنید. گرمای بیش از حد طولانی مدت می تواند CPU را از بین ببرد، بنابراین اگر به فن بد مشکوک هستید، در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

ظاهر

نگاهی گذرا به مادربرد لپ تاپ لنوو ممکن است یک CPU بد را نشان دهد. در موارد شدید گرمای بیش از حد، CPU ظاهری سوخته به خود می گیرد. برد مدار اطراف سوکت CPU نیز ممکن است دارای علائم سوختگی باشد. CPU در این حالت به طور غیر قابل برگشتی آسیب می بیند. اگر برد دارای علائم سوختگی نسبتاً بزرگی باشد، ممکن است مجبور شوید مادربرد یا کل لپ تاپ لنوو را تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض مادر برد لپ تاپ Lenovo Edge 2-1580

تعویض سی پی یو Lenovo Essential G555-0873

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 10 =