نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی لپ تاپ لنوو. اغلب، رایانه هایی که به طور منظم از کار می افتند، یا در غیر این صورت استفاده نمی شوند، علائم بسیاری را قبل از خرابی نشان می دهند. در اینجا فهرستی از مواردی وجود دارد که ممکن است به تشخیص کمک کند. در این مقاله بیاموزید که چگونه بفهمید چه چیزی لپ تاپ لنوو شما از کار افتاده است و چگونه آنها را عیب یابی و متوقف کنید.

خرابی لپ تاپ لنوو

 فایل های خراب و خرابی لپ تاپ لنوو

یکی از رایج ترین ویژگی های مشاهده شده در رایانه ها که اغلب از کار می افتد، خراب شدن تصادفی فایل ها است. فایل‌های دلخواه معمولاً می‌توانند رندر شوند، خراب شوند یا فقط گاهی استفاده شوند. فایل‌های خراب همچنین ممکن است پیام خطایی را نشان دهند که می‌توان از آن برای تشخیص علت غیرقابل استفاده شدن ناگهانی آن‌ها استفاده کرد، اما در موارد متعدد، اینطور نیست.

فایل‌های خراب توسط تعداد زیادی بدافزار عفونی مانند ویروس‌ها، تروجان‌ها، جاسوس‌افزارها، کرم‌ها، باج‌افزارها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و بات‌نت‌ها ایجاد می‌شوند که می‌توانند در سراسر رایانه پخش شوند و در صورت عدم شناسایی زودهنگام، آن را غیرقابل استفاده کنند. برای شناسایی و حذف چنین بدافزاری می توان از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کرد.

سخت افزار متناقض

هنگامی که بیش از یک برنامه سعی می کنند از یک قطعه سخت افزاری به طور همزمان استفاده کنند، تداخل سخت افزاری رخ می دهد. این می تواند منجر به از کار افتادن برنامه ها و همچنین خرابی رایانه شود. تضادهای سخت افزاری استفاده از ماشین شخصی را بسیار دشوار می کند و همچنین تشخیص آن هنگام استفاده از آن بسیار دشوار است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری Lenovo Legion Y520-15IKBN

ساده ترین راه برای شناسایی تداخل احتمالی سخت افزار و حل آن، استفاده از برنامه مدیریت دستگاه ویندوز است. مشکلات تضاد سخت افزاری به راحتی در برنامه Windows Device Manager برجسته می شوند و با استفاده از مکانیسم عیب یابی قابل حل هستند.

فن با صدای بلند و خرابی لپ تاپ لنوو

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص خرابی سیستم، استفاده از فن سیستم نویزدار است. اغلب اوقات، صدای فن سیستم با صدای بلند به این معنی است که سیستم شما در معرض مقدار قابل توجهی بارگذاری قرار می گیرد. فن پر سر و صدا به این معنی است که فن سیستم شما با دور بسیار بالا کار می کند تا با گرمای زیادی که توسط دستگاه شما تولید می شود مقابله کند. گرم شدن بیش از حد دستگاه می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که اغلب به دلیل استفاده قابل توجه از حافظه CPU است.

این نیز می تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری مانند گرد و غبار یا کثیفی انباشته شده روی آن باشد که فرآیند خنک کننده را ناکارآمد می کند. در صورتی که مشکل به دلیل استفاده بیش از حد از حافظه باشد، از مدیر وظیفه برای شناسایی برنامه منجر به مشکل و عیب یابی استفاده کنید. اگر مشکل سخت افزاری است، CPU را باز کنید و فن و سخت افزار همراه آن را با خشک کن تمیز کنید.

هارد دیسک با صدای بلند

یکی دیگر از ویژگی های رایج و قابل تشخیص آسان دستگاه های ناسالم، هارد دیسک پر سر و صدا است. درایوهای هارد دیسک در صورتی که قطعات مکانیکی آنها در حالت استفاده نباشند می توانند صدای قابل توجهی ایجاد کنند. این می تواند به دلیل استفاده نکردن از قطعات برای مدت زمان قابل توجهی، ایجاد برخی مشکلات مکانیکی، یا به دلیل خراب شدن هارد دیسک باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Lenovo Y410P

هارد دیسک هایی که برای مدت طولانی استفاده می شوند نیز می توانند این مشکلات را ایجاد کنند. مشکلات هارد دیسک یکی از رایج ترین دلایل خرابی لپ تاپ لنووها است و شناسایی و تعمیر این مشکلات در اسرع وقت ضروری است. مشکلات هارد دیسک نیز می تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات شود.

 عملکرد کند و خرابی لپ تاپ لنوو

یکی دیگر از ویژگی های به راحتی قابل تشخیص رایانه هایی که در شرف از کار افتادن هستند می تواند عملکرد کند سخت افزار باشد. لکنت عملکرد ماوس، تشخیص دیرهنگام سخت‌افزار جدید، پاسخ‌دهی دیرهنگام صفحه‌کلیدها و خاموش شدن متناوب سخت‌افزار، همگی نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند رایانه شما به خوبی کار نمی‌کند و ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.

بسیاری از نرم افزار(های) آنلاین برای تشخیص اینکه کدام جزء سخت افزاری لپ تاپ لنوو شما باعث این مشکل شده است در دسترس هستند. قطعاتی مانند مادربرد، رم و هارد دیسک نیز می‌توانند مشکلاتی را در استفاده از رایانه ایجاد کنند و منجر به خرابی‌های مکرر شوند.

 پاسخ نرم افزار

پاسخ ضعیف نرم افزار به ورودی نیز می تواند دلیلی برای از کار افتادن مکرر رایانه شما باشد. شایع ترین دلیل این امر نصب نرم افزارهایی است که نیازهای آن بالاتر از مشخصات دستگاه شما است. این می تواند باعث کندی قابل توجهی در عملکرد رایانه شما شود و ممکن است باعث عدم پاسخگویی و در نهایت خرابی آن شود.

برای همه کاربران ضروری است که مسئول استفاده خود از دستگاه باشند و از آن فقط برای مقاصدی با مشخصات مورد نیاز کمتر یا برابر با مشخصات فعلی دستگاه خود استفاده کنند. از ابزارهای پاکسازی سیستم نیز می توان برای بهینه سازی عملکرد نرم افزار تا حدی استفاده کرد.

این مطلب را از دست ندهید   بازنشانی به تنظیمات کارخانه لپ تاپ لنوو

 خطاهای بوت

خطاهای بوت ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. تعدادی از آنها فقط گاه به گاه هستند و منجر به خاموش شدن دائمی دستگاه نمی شوند. از طرف دیگر، سایر خطاهای بوت به دلیل مشکلاتی مانند خرابی سیستم عامل شما و غیرقابل استفاده بودن کامپایل دستگاه ایجاد می شود. خطاهای بوت ممکن است به دلیل بدافزار، استفاده بیش از حد از دستگاه یا حتی یک دوره طولانی افزونگی ایجاد شود.

حتی اگر خطاهای بوت خیلی مکرر رخ ندهد، احتمال خرابی رایانه شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد زیرا به مشکلی در دستگاه شما اشاره می کند که ممکن است نیاز به تعمیر یا اصلاح داشته باشد. این تعمیرات ممکن است شامل برنامه های عیب یابی داخلی نصب شده در سیستم عامل یا حتی نصب مجدد نسخه سیستم عامل شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: دلایل روشن نشدن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =