نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تست فن خنک کننده لپ تاپ

پنکه های لپ تاپ یکی از جنبه های مهم خنک سازی عملکردهای داخلی رایانه شما است. آنها گرمای مادربرد و پردازنده را می مکند و هوای گرم را از آنها دور می کنند – دقیقاً مانند فن رادیاتور که هوای گرم خود را از موتور ماشین دور می کند. گرمای بیش از حد رایانه شما می تواند باعث سو عملکرد و آسیب به اجزای مهم داخل شود که می تواند به معنای تعمیرات پرهزینه باشد. آزمایش فن لپ تاپ شما به اندازه کافی مهم و آسان است که باید این کار را با برخی از نظم انجام دهید.

مرحله 1

رایانه خود را روشن کنید. بسته به نوع لپ تاپ، باید بتوانید تشخیص دهید که یک فن خنک کننده در کجا قرار دارد و کجا هوای گرم را بیرون می کشد. گوش خود را تا آن نقطه در بدنه لپ تاپ خود قرار دهید و به دنبال یک فن باشید. اگر در حال اجرا است، باید بتوانید آن را بشنوید. اگر نمی توانید آن را بشنوید، می توانید روش های دیگری را برای آزمایش فن خود امتحان کنید.

مرحله 2

یک قطعه کاغذ را جلوی خروجی فن قرار دهید. شاید نتوانید فن را بشنوید، اما می توانید ببینید که آیا یک قطعه کاغذ دمیده می شود، حتی اگر این فقط کمی باشد. این همچنین مشخص می کند که فن کار می کند یا نه.

مرحله 3

برنامه ای مانند BurninTest، SpeedTest یا Core Temp را بارگیری و اجرا کنید. این برنامه ها، همه بصورت آنلاین رایگان، پردازنده رایانه شما را به حداکثر سرعت خود رسانده و سرعت و گرمای پردازنده را آزمایش می کنند. استرسی را که کامپیوتر شما از پس آن برمی آید و همچنین خطاهای ناشی از گرما را آزمایش می کند. از طریق این نتایج، شما می توانید دریابید که فن لپ تاپ شما چگونه کارایی دارد و بنابراین اگر به درستی کار می کند، خواهید فهمید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری Lenovo Flex 3-1120

بعد از انجام مراحل فوق به راحتی می توانید حس کنید که فن لپ تاپ کمی عملکرد سابق را به دست آورده است. همچنین به راحتی می توانید علت خرابی فن لپ تاپ را مشاهده کرده و عیب یابی را اغاز کنید.

همانطور که گفته شد فن یکی از قسمت های مهم در لپ تاپ است که باید تمام سیستم را خنک کند پس در صورت بروز مشکل در این قطعه باید آن را عیب یابی کنید.

3/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 9 =