نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دمای ایمن GPU برای لپ تاپ/ پردازنده گرافیکی روی لپ‌تاپ لنوو اغلب مؤلفه‌ای است که بیشترین گرما را تولید می‌کند. همچنین به عنوان واحد پردازش گرافیک یا کارت گرافیک شناخته می شود، اگر روی پروژه های گرافیکی فشرده کار می کنید، مانند ویرایش عکس یا ویدیو، به راحتی می توانید بسیار داغ شود. سازندگان ممکن است حداکثر دما را در برگه مشخصات پردازنده گرافیکی شما قرار دهند، اما همیشه اینطور نیست. به طور کلی، حداکثر دمای GPU می تواند از حدود 94 تا 105 درجه سانتیگراد یا 201 تا 221 درجه فارنهایت متغیر باشد.

دمای نرمال لپ تاپ لنوو چقدر است؟

لپ‌تاپ لنوو‌ها، مانند همه دستگاه‌های الکترونیکی، برای استفاده در دماهای شدید طراحی نشده‌اند. نمایشگرهای LCD یا کریستال مایع، اگر در دمای بسیار سرد قرار بگیرند، ممکن است یخ بزنند. به طور کلی، محدوده دمای ایمن برای استفاده از لپ تاپ لنوو در دمای بین 50 تا 95 درجه فارنهایت یا 10 تا 35 درجه سانتیگراد است.

اگر دمای کارت گرافیک در لپ تاپ لنوو شما بیش از حد گرم شود، به طور معمول تا زمانی که دما پایین بیاید، مصرف برق خود را کاهش می دهد. اگر این برای کاهش سریع گرما کافی نباشد، خود لپ تاپ لنوو خاموش می شود و تا زمانی که دمای داخلی به حد ایمن نرسد، نمی توانید آن را دوباره روشن کنید.

ذخیره سازی ایمن لپ تاپ لنوو

هرگز نباید لپ تاپ لنوو را در دمای بسیار گرم یا سرد برای مدت طولانی رها کنید. به عنوان مثال، اگر آن را یک شبه و در سرمای شدید در صندوق عقب ماشین خود بگذارید، می توانید متوجه شوید که لپ تاپ لنوو یخ زده برای همیشه آسیب دیده است و تمام اطلاعات شما از بین رفته است.

این مطلب را از دست ندهید   خرید لپ تاپ دست دوم

اگر لپ تاپ لنوو شما در دمای شدید بوده است، قبل از روشن کردن، اجازه دهید به دمای اتاق بازگردد. سعی نکنید لپ تاپ لنوو سرد را با یک سشوار یا پد گرم کننده گرم کنید. به همین ترتیب، سعی نکنید لپ تاپ لنوو داغ را با کیسه یخ یا با قرار دادن آن در یخچال خنک کنید. تغییر ناگهانی دما می تواند به اندازه دمای شدید مضر باشد.

دمای ایمن GPU برای لپ تاپ

استفاده ایمن از لپ تاپ لنوو

گردش هوای خوب برای کارکرد موثر لپ تاپ لنوو یا هر وسیله الکترونیکی دیگری حیاتی است. از آنجایی که رایانه‌های رومیزی بزرگ‌تر هستند، جریان هوای بیشتری نسبت به لپ‌تاپ لنوو وجود دارد و می‌توانند فن‌ها و هیت سینک‌های بیشتری در داخل آن‌ها نصب کنند. لپ‌تاپ لنوو‌ها فضای لازم برای این قطعات یا جریان هوا را ندارند. علاوه بر این، باتری‌هایی که لپ‌تاپ لنوو را تغذیه می‌کنند، گرمای زیادی تولید می‌کنند و فشار بیشتری بر سیستم خنک‌کننده دستگاه وارد می‌کنند.

برای خنک نگه داشتن لپ‌تاپ لنوو تا حد امکان، مهم است که هنگام استفاده از آن، دریچه‌های هوا از هر گونه مانعی پاک باشند. علاوه بر این، خود کیس باید در معرض هوا باشد. هرگز نباید لپ‌تاپ لنوو را زمانی که سطح آن پوشیده است، مانند زمانی که هنوز در یک کیس یا کیف لپ‌تاپ لنوو است، به ما اختصاص دهید.

قرار دادن لپ‌تاپ لنوو بر روی یک سطح نرم، مانند تخت، بالشتک، یا دامن شما، می‌تواند در دفع گرما اختلال ایجاد کند. حتی قرار دادن لپ‌تاپ لنوو خیلی نزدیک به یک دستگاه مولد گرما دیگر، مانند چاپگر، می‌تواند باعث داغ شدن لپ‌تاپ لنوو شما شود.

این مطلب را از دست ندهید   عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت

نگهداری از لپ تاپ لنوو

اگر به طور مرتب از لپ تاپ لنوو در محیط گرم استفاده می کنید، ممکن است بخواهید یک پایه خنک کننده بخرید که جریان هوا را در اطراف کیس افزایش می دهد. برخی از پایه ها برای تسریع در اتلاف گرما، در طراحی خود فن هایی دارند.

حتی یک لایه نازک گرد و غبار می تواند باعث مشکلات خنک کننده شود. اگر لپ تاپ لنوو شما داغ است، مطمئن شوید که دریچه ها و فن ها از گرد و غبار تمیز هستند. معمولاً یک قوطی هوای فشرده تمیز که به دریچه ها و روی فن ها دمیده می شود برای تمیز کردن گرد و غبار کافی است.

اگر هیچ یک از این راه حل ها به کاهش دمای لپ تاپ لنوو شما کمک نکرد، باید با سازنده یا فروشنده ای که آن را خریداری کرده اید تماس بگیرید. اگر لپ تاپ لنوو شما گارانتی ندارد، باید از یک تکنسین برای بررسی آن استفاده کنید.

دلیل سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 3 =