نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

از رایج ترین سؤالات کاربران این است که دلیل سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟ ما در این مقاله می خواهیم به این سؤال به اختصار پاسخ دهیم.

لپ تاپ ها به طور کلی به دلیلی فشردگی هایی که دارند بیشتر با چنین اختلالاتی مواجه می شوند. این اختلالات عموما به علت های بسیاری بوجود می آید و بیشتر کاربران بعد از نصب ویندوز ۱۰ با این مشکل رو به رو می شوند. رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ تنها باید توسط متخصصان بررسی و تعمیر شود. سوختگی پیکسل ها یکی از رایج ترین عواملی است که به صورت تک نقطه ای و یا سیاهی کلی صفحه نمایش لپ تاپ به وجود می آید. در ادامه به بررسی متداول ترین علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ و همچنین مرور راه هایی برای رفع این مشکل می پردازیم . مرور این راه حل ها به شما کمک می کند تا در صورت رو به رو شدن با این اختلال به راحتی دستگاه خود را تعمیر کنید.

دلایل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

سیاه شدن صفحه لپ تاپ همان طور که پیش تر اشاره کردیم به دلایل بسیاری رخ می دهد. باز و بست کردن های مداوم لپ تاپ یکی از دلایل قطع شدن کابل های داخلی دستگاه است و در نتیجه باعث سیاه ماندن صفحه ی نمایشگر لپ تاپ می شوند. از دیگر علت هایی که باعث سیاه شدن صفحه لب تاب می شود سوختگی پیکسل ها است که در دو صورت تک نقطه ای و یا سیاهی کامل صفحه رخ می دهد. در صورتی که تنها بعضی از نقاط نمایشگر لپ تاپ سیاه بود می توانید از بروز این مشکل اطمینان داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بررسی دمای CPU در ویندوز 10 و ویندوز 11

خراب بودن پاور، عدم شارژ لپ تاپ ، اتصالی داشتن صفحه نمایش و … از دیگر دلایل بروز این اختلال می باشد. در مواردی نیز مشکل بایوس لپ دستگاه به روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ می شود.  در صورتی که علائمی از قبیل روشن شدن چراغ کوچک لپ تاپ و سیاه ماندن صفحه نمایش را مشاهده کردید اما سیاه شدن صفحه لپ تاپ هم چنان باقی بود و یا اینکه لپ تاپ در مواردی به درستی روشن نشده اما مجددا چند روز بعد بدون مشکل روشن شود می توانی از مشکل بایوس لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.

خرابی میکروفن لپ تاپ

راه کارهایی برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

در صورتی که با مشکل سیاه شدن لپ تاپ مواجه شدید بهتر است موارد زیر را امتحان کنید.

  • از اتصالات داخلی و عدم قطعی در کابل های متصل کننده ی نمایشگر با کیبورد لپ تاپ اطمینان حاصل نمایید.
  • از شارژ بودن باتری لپ تاپ مطمئن باشید.
  • تمامی اتصالات جانبی مثل هارد اکسترنال ، موس و… را از دستگاه جدا کنید و یکی یکی مجددا وصل کنید. در صورتی که مشکل در یکی از این اتصالات باشد در زمان قطع آن ها از دستگاه صفحه نمایش به درستی عمل می کند.
  • در قسمت Projection تنظیمات نمایشگر لپ تاپ را بررسی کنید و آن را در حالت های مختلف امتحان کنید.
  • درایور کارت گرافیک را حذف نصب کنید و مجددا نصب کنید. در صورتی که می خواهید این کار را انجام دهید سیستم را در حالت ایمن بوت کنید.
  • در صورتی که هیچ یک از راه های گفته شده موثر نبود از متخصصان در مرکز تعمیر لنوو کمک بگیرید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال کارت گرافیک اکسترنال به لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =