نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کار نکردن فن لپ تاپ لنوو/ فن خراب می تواند باعث داغ شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو شما و آسیب به اجزای داخلی مانند CPU، کارت گرافیک، هارد دیسک و مادربرد شود. فن های لپ تاپ لنوو معمولا سرعت خود را بسته به گرمای تولید شده توسط لپ تاپ لنوو تنظیم می کنند. به عنوان مثال، اگر از رایانه خود برای رندر کردن ویدیو استفاده می کنید، به احتمال زیاد رایانه گرمای زیادی تولید می کند و باعث می شود سرعت فن افزایش یابد تا هوای گرم را جابجا کند. اگر فن لپ تاپ لنوو شما کار نمی کند، هوای گرم ممکن است جایی برای رفتن نداشته باشد.

بررسی دقیق لپ تاپ

سریعترین راه برای تشخیص اینکه آیا فن لپ تاپ لنوو شما کار نمی کند یا خیر، بازرسی بصری آن است. اگر رایانه رومیزی باشد، معمولاً می‌توانید چرخش فن را در پشت کیس ببینید. اگر فن حرکت نمی کند، قبل از استفاده بیشتر از رایانه، باید فوراً آن را تعویض کنید. اگرچه اکثر فن های جدید لپ تاپ لنوو بسیار کم صدا هستند، اما باید بتوانید حرکت آن را بشنوید، به خصوص زمانی که با سرعت بالا کار می کنید. پنکه‌ای که به‌طور غیرمعمول بلند است یا صداهای غیرعادی می‌دهد احتمالاً باید تعویض شود. در صورت شک، دست خود را روی دریچه های هوای رایانه خود قرار دهید و احساس کنید که آیا هوا از رایانه خارج می شود یا خیر.

علائم را بررسی کنید

اکثر CPU ها دارای محافظ حرارتی داخلی هستند که در صورت داغ شدن بیش از حد لپ تاپ لنوو را خاموش می کند. اگر متوجه شدید که لپ تاپ لنوو شما دائما خاموش می شود یا به درستی بوت نمی شود، ممکن است نشان دهنده خرابی کیس یا فن CPU باشد. برای جلوگیری از آسیب دائمی به اجزای داخلی رایانه، باید فوراً فن را تعویض کنید. فن روی کیس لپ تاپ لنوو را بررسی کنید و در صورت امکان، کیس لپ تاپ لنوو را باز کنید تا مطمئن شوید فن CPU به درستی کار می کند. در رایانه رومیزی، تعویض هر دو فن ارزان است و می‌توانید آن را در فروشگاه تعمیر رایانه محلی یا خرده‌فروش آنلاین خود پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راه های جلوگیری از خرابی لپ تاپ لنوو

کار نکردن فن لپ تاپ لنوو

دما را بررسی کنید

اگر نمی توانید فن را به صورت بصری بررسی کنید، باید دمای CPU خود را بررسی کنید. رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و با فشار دادن دکمه مربوطه که در هنگام راه اندازی روی صفحه نمایش شما نشان داده شده است، تنظیمات بایوس را وارد کنید. معمولاً یک بار در بایوس یک گزینه منو پیدا می کنید که دمای CPU را نشان می دهد. حداکثر دما برای اکثر پردازنده ها 80 درجه سانتیگراد است، بنابراین هر خوانشی باید بسیار کمتر از این عدد باشد. اگر دمای CPU شما بالای 80 درجه است، از شخصی بخواهید به فن ها نگاه کند تا ببیند آیا نیاز به تعویض دارند یا خیر و برای جلوگیری از آسیب، لپ تاپ لنوو را خاموش کنید.

تمیز کردن لپ تاپ

می توانید عمر فن لپ تاپ لنوو خود را با تمیز نگه داشتن آن از آلودگی و زباله افزایش دهید. گرد و غبار موجود در قسمت بیرونی رایانه خود را با یک پارچه پاک کنید و از یک قوطی هوای فشرده برای پاک کردن گرد و غبار یا کثیفی که ممکن است باعث مسدود شدن فن و جلوگیری از چرخش آن شود، استفاده کنید. برای رایانه های رومیزی، کیس را باز کنید و مطمئن شوید که هیچ گرد و غباری مانع از کارکرد صحیح فن CPU نمی شود. می‌توانید از هوای فشرده برای دور کردن گرد و غبار موجود در رایانه و از یک پارچه برای پاک کردن قسمت داخلی کیس استفاده کنید. سعی کنید بدون استفاده از تسمه اتصال به زمین مستقیماً به هیچ جزء دست نزنید.

این مطلب را از دست ندهید   5نکته ساده برای افزایش سریع سرعت لپ تاپ لنوو

خراب شدن نمایشگر لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =