نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی میکروفن لپ تاپ

از عمده مشکلاتی که کاربران حتما با آن مواجه شده اند کار نکردن میکروفن لپ تاپ است. این مشکل در مورد انواع مدل های لپ تاپ، چه آنهایی که میکروفن داخلی دارند و چه آنها که نیاز به میکروفن مجزا دارند، دیده شده است و در هر دو گروه مشاهده می شود. طبق گفته کارشناسان ما در مرکز تعمیر لپ تاپ، کار نکردن میکروفن هم می تواند ناشی از مشکلات نرم افزاری باشد وهم اختلالات سخت افزاری در آن دخالت داشته باشد. در صورتی که علت این مشکل را به درستی تشخیص دهید، راحت تر می توانید آن را برطرف کرده و از میکروفن لپ تاپ خود استفاده نمایید. در این مطلب، ضمن بررسی مشکل کار نکردن میکروفن لپ تاپ ، روش هایی کاربردی را برای رفع این مشکل و عدم بازگشت دوباره ی آن به شما همراهان گرامی ارائه خواهیم نمود.

روش های رفع مشکل کار نکردن میکروفن لپ تاپ

موارد زیر، از جمله کاربردی ترین روش هایی هستند که می توانند مشکل کار نکردن میکروفن در لپ تاپ را برطرف نمایند:

ثبت پیشفرض میکروفن

یکی دیگر از روش های رفع مشکل کار نکردن میکروفن لپ تاپ ، این است که میکروفن به عنوان دستگاهی پیش فرض در دستگاه ثبت شود. برای این منظور، روی آیکون اسپیکر یا صدا در سمت راست و پایین صفحه دسکتاپ ویندوز ۷ کلیک راست کنید و در منویی که ظاهر می شود، گزینه ی Recording Devices را انتخاب نمایید.

در ویندوز ۸ و ۱۰ هم می توانید با ورود به Control Panel  و انتخاب گزینه ی Sound ، به تنظیمات صدا دسترسی پیدا کرده عملیات مورد بحث را انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه کم کردن دمای CPU لپ تاپ

 

در این مرحله، باید تب (Tab Recording)  را انتخاب کرده و ضمن انتخاب میکروفن، روی دکمه Set Default بزنید تا به صورت پیشفرض در سیستم ثبت شود.

دقت داشته باشید که نام دستگاه ضبط کننده صدای شما شاید Microphone نباشد و یا شکل آیکون آن مقداری فرق کند. در نهایت حال دکمه OK یا Apply را فشار دهید تا تنظیمات تغییر داده شده اعمال و ثبت شود.

نصب مجدد درایور صدا

برخی مواقع علت عدم عملکرد میکروفن لپ تاپ ، وجود ایراد در درایور این دستگاه در ویندوز و یا نصب ناقص آن می باشد. در این صورت، با حذف کردن درایور مربوطه و نصب مجدد آن، مشکل برطرف خواهد شد.

روشن کردن میکروفون در ویندوز ۱۰

یکی از علت های کار نکردن میکروفن دستگاه دارای ویندوز 10 ، این است که اصلا این قابلیت در سیستم فعال نشده است. برای فعال کردن میکروفن در ویندوز 10، دکمه های ترکیبی Win+I را گرفته و به قسمت تنظیمات ویندوز بروید. سپس ضمن مراجعه به بخش Privacy  یا حریم خصوصی، در منوی سمت چپ گزینه ای به نام Microphone  را خواهید دید که باید آن را انتخاب نمایید. حالا شما باید اجازه دهید تا ویندوز و برنامه ها بتوانند از میکروفون استفاده کنند.

آموزش نصب ویندوز 10

Unmute  کردن میکروفون و افزایش حجم صدا

از دیگر دلایلی که باعث کار نکردن میکروفن لپ تاپ می شود، قطع کردن آن و یا حجم صدای بسیار کم آن می باشد. برای رفع این مشکل در ویندوز7، روی آیکون اسپیکر در گوشه پایین سمت راست دسکتاپ راست کلیک کنید تا منوی تنظیمات برای شما به نمایش در بیاید. سپس در بین گزینه های موجود، بر روی Recording Devices کلیک کنید تا تنظیمات مدیریت ضبط صدا را ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج لپ تاپ های لنوو

در نسخه های 8 و 10 ویندوز هم می توانید با ورود به Control Panel و انتخاب گزینه Sound ، به تنظیمات صدا دسترسی پیدا کنید. در پنجره که باز می شود، روی زبانه Recording کلیک کرده ضمن انتخاب میکروفون پیش فرض مورد نظرتان، روی دکمه Properties کلیک کنید. در مرحله ی بعد، به تب Levels بروید. اگر صدای میکروفون قطع شده باشد، آیکون آن را خواهید دید؛ در این صورت، آن را فعال کرده و بررسی کنید که میزان حجم صدا روی ۵۰ درصد یا بالاتر تنظیم شده باشد.

آپدیت کردن درایورها

در کنار همه ی روش های ذکر شده، یکی از موثر ترین اقدامات برای برطرف نمودن مشکل کار نکردن میکروفن لپ تاپ ، آپدیت کردن درایورهای سیستم است. علت این مساله این است که گاهی وجود نقص یا ایراد در این درایورها، باعث بروز اختلال در عملکرد میکروفون می شود. برای حل این مشکل باید درایور های دستگاه خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید یا همانطور که پیش تر اشاره شد، درایور کارت صدا را حذف کرده و مجدد نصب نمایید. برای به روز رسانی درایور های سیستم تان می توانید به صورت دستی عمل کرده و یا از نرم افزارهای کمکی برای این منظور استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل برای انجام روش های مذکور، می توانید از کارشناسان با تجربه ما کمک بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

2 دیدگاه دربارهٔ «خرابی میکروفن لپ تاپ»

  1. سلام
    من تمام کار هایی که گفتید را کردم ولی حجم صدایی که دریافت میکنه خیلی کنه با این که رو ۱۰۰ هست.
    باید چه کنم?
    نوع لپ تابم لنووideapad 130 هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =