نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هیچ چیز مانند کند شدن سرعت لپ تاپ نمی تواند کاربران این دستگاه را آزار دهد و صبر آن ها را لبریز کند؛ البته کند شدن لپ تاپ به مرور زمان با نصب برنامه های بیشتر بر روی این دستگاه امری بدیهی است.

روش های افزایش سرعت لپ تاپ لنوو

اگر شما با مشکل کند شدن سرعت بر روی لپ تاپ خود مواجه شده اید می توانید تکنیک هایی که در ادامه این مطلب برای افزایش سرعت لپ تاپ لنوو به آن ها اشاره کرده ایم را بر روی سیستم خود اجرا کنید.

هارد SSD را جایگزین هارد HDD کنید

مهم ترین و بهترین روش برای افزایش سرعت لپ تاپ لنوو این است که از هارد SSD بر روی لپ تاپ خود استفاده کنید؛ البته اگر لپ تاپ شما فاقد هارد SSD است چراکه اکثر لپ تاپ های جدید که در بازار به فروش می رسند به هارد SSD مجهز هستند. بنابراین اگر روی لپ تاپ شما از هارد HDD استفاده شده است و اکنون با کندی سرعت سیستم خود مواجه شده اید، بهترین راه این است که هارد SSD را جایگزین هارد HDD بر روی لپ تاپ خود کنید. هارد های SSD باعث افزایش سرعت کلی دستگاه می شوند؛ به گونه ای که بر روی افزایش تمامی پروسه هایی که بر روی لپ تاپ انجام می شود، تاثیرگذارند از بوت شدن سیستم گرفته تا بستن و راه اندازی برنامه ها و … همه در یک چشم بر هم زدن انجام می شوند.

رم لپ تاپ را ارتقا دهید

علاوه بر هارد SSD، یکی دیگر از مهم ترین قطعاتی که تاثیر فوق العاده ای بر روی سرعت لپ تاپ دارد، رم آن است؛ به گونه ای که هر چقدر رم سیستم شما بالاتر باشد، سرعت آن نیز بالاتر خواهد بود و برعکس هر چقدر رم سیستم شما پایین تر باشد، سرعت آن نیز پایین تر است. با این وجود اگر دوست دارید به افزایش سرعت لپ تاپ لنوو کمک کنید بهتر است حافظه رم این دستگاه را افزایش دهید. دلیل اینکه هر چقدر رم سیستم بالاتر باشد، سرعت آن نیز بالاتر خواهد بود این است که پردازنده برای این که به اطلاعات با سریعترین حالت ممکن دست یابد، از حافظه رم استفاده میکند؛ چراکه سرعت حافظه رم بسیار بالاتر از حافظه داخلی است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض مادر برد Lenovo Edge 2-1580 

برنامه های غیر ضروری استارتاپ را غیر فعال کنید

سومین روش برای افزایش سرعت لپ تاپ لنوو این است که برنامه های غیر ضروری استارتاپ را غیر فعال کنید. هر چیزی که در پس زمینه در حال اجراست، باعث بیشتر شدن زمان بوت شدن سیستم عامل و تحت تاثیر قرار گرفتن منابع سیستم شما می شود. خوشبختانه غیر فعال سازی این برنامه ها بسیار راحت است. برای غیر فعال کردن برنامه های غیر ضروری سیستم خود می توانید به Task Manager  بروید و به قسمت Startup مراجعه کنید. با کلیک بر روی هر کدام و انتخاب گزینه Disable  می توانید برنامه هایی را که نیاز ندارید، غیر فعال کنید.

برنامه های بلااستفاده را از روی سیستم خود حذف کنید

هر برنامه ای که بر روی سیستم شما نصب است فضای هارد شما را پر می کند. حالا فرض کنید بر روی لپ تاپ خود چندین و چند نرم افزار بلااستفاده داشته باشید که هر کدام بخشی از فضای هارد سیستم را به خود اختصاص داده باشند. همین مسئله موجب می شود که سرعت لپ تاپ شما با گذشت زمان کند شود. بنابراین بهتر است برای افزایش سرعت لپ تاپ لنوو از شر برنامه های بلااستفاده در این دستگاه خلاص شوید. برای انجام این کار می توانید به کنترل پنل ویندوز خود بروید و روی Programs and Features کلیک کنید. در این قسمت می توانید تمامی نرم افزارهایی که بر روی لپ تاپ شما نصب است را مشاهده کنید و هر کدام که کاربردی برای شما ندارند را انتخاب کنید و با کلیک راست کردن بر روی آن ها و انتخاب گزینه Uninstall حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =