نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

12 نکته ساده برای تمیز کردن لپ تاپ

گاهی ممکن است لپ تاپ شما نیز مانند وسایل دیگر زندگی دچار کثیفی شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. بنابراین ما با برخی از متخصصان 12 نکته را برای کمک به شما در تمیز کردن دستگاه های خود، از داخل و خارج جمع آوری کنیم.

  1. از پرونده های خود پشتیبان تهیه کرده و از ابتدا شروع کنید

به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام پرونده ها باید نگه داشته شوند و کدام یک باید حذف شوند. تهیه پشتیبان از همه پرونده های قدیمی در درایو خارجی بسیار راحت تر، کمتر پیچیده و به طور کلی “آزاد” است. پس از پشتیبان گیری کامل، به سادگی سیستم عامل را دوباره نصب یا مجدداً تنظیم کنید. این دستگاه تمام برنامه ها و پرونده های قدیمی را از بین می برد و شما تازه کار را شروع می کنید.

  1. ناخواسته ها را بیرون بیاورید

پرونده های ناخواسته جمع شده را از دستگاه های خود پاک کنید. با دستیابی به ابزار پاک سازی دیسک که در ویندوز تعبیه شده است، می توانید این کار را در لپ تاپ شخصی انجام دهید. در لپ تاپ یا دستگاه همراه شما، یک ویژگی پاکسازی در تنظیمات وجود دارد که فایلهای غیرضروری و حافظه داخلی را پاک می کند.

  1. PhoneSoap را با صابون (تلفن) پاک کنید

PhoneSoap پس از غبارروبی و پاک کردن صفحه نمایش، 99.99٪ از میکروب های دستگاه شما را هنگام شارژ کردن با استفاده از نور UV-C از بین می برد. PhoneSoap XL بزرگتر می تواند یک تبلت، هدفون، تلفن، لپ تاپ های ریموت و کوچکتر را در خود جای دهد و روند کار فقط 10 دقیقه طول می کشد.

  1. این دو برنامه را نصب کنید

CCleaner می تواند تمام برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کرده و فایلهای غیرضروری را از جمله برنامه های مرورگر از سیستم پاک کند. علاوه بر این، می توانید دستگاه خود را برای یافتن پرونده های بزرگ و تکراری که می توانید حذف کنید، اسکن کنید. فقط با چند کلیک، می توانید لپ تاپ خود را شسته و سریع کنید. در همین حال، بدافزارها از لپ تاپ شما در برابر بدافزار، ویروس و افزونه های مخرب محافظت و پاک می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ی نگهداری از لپ تاپ لنوو

5- برای برخی از برنامه ریزی های نگهداری برنامه ریزی کنید

راه اندازی مجدد لپ تاپ در هفته یک بار به سیستم عامل این امکان را می دهد تا داده های موقتی را که ایجاد می کند در حین انجام وظیفه، از بین ببرد. تمیز کردن حافظه پنهان اینترنت به صورت دوره ای همچنین می تواند با حذف کوکی ها و پرونده های اینترنتی موقت سرعت لپ تاپ شما را افزایش دهد، که هر دو می توانند سرعت لپ تاپ شما را کم کنند. گاهی اوقات، جدا کردن دیسک سخت همچنین می تواند به سرعت لپ تاپ کمک کند.

  1. مجموعه عکس های خود را پاکسازی کنید

اگر بیش از 1 گیگابایت برای عکس های خود سرمایه گذاری کرده اید، باید کپی عکس ها و فیلم ها را در فضای ذخیره سازی دیگر بررسی کنید تا بتوانید آنها را از iPhone خود حذف کرده و فضای زیادی را آزاد کنید. iCloud با آیفون ها نرم ترین کار را می کند، اما اگر نمی خواهید برای برنامه ای هزینه کنید، Google Photos فضای ذخیره سازی نامحدود رایگان را برای تصاویر ارائه می دهد.

  1. برنامه هایی را که استفاده نمی کنید به طور خودکار حذف کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای پاک کردن سریع تلفن از شلوغی اضافی، حذف خودکار تمام برنامه هایی است که استفاده نمی کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات> عمومی> ذخیره سازی iPhone> بارگیری برنامه های استفاده نشده بروید. با این کار هر برنامه ای که استفاده نمی کنید به طور خودکار حذف می شود – اما داده های مرتبط با برنامه را از بین نمی برد، بنابراین می توانید بعداً دوباره آن را بارگیری کنید.

8- شبکه های اجتماعی خود را پاکسازی کنید

یکی از سریعترین راههای آزاد سازی فضای لپ تاپ پاک کردن حافظه پنهان و سابقه مرور در موتورهای جستجو است. با این حال، آنچه بسیاری از مردم درباره آن فکر نمی کنند، همین کار را در سایت های رسانه های اجتماعی شما انجام می دهد. فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و موتورهای جستجو هنگامی که به کوکی ها دسترسی پیدا می کنید، کوکی ها را در آنها می گذارند. به همین دلیل است که شما گاهی اوقات تبلیغاتی را در فید خبری خود یا در بنر تبلیغاتی برای جستجوهایی که انجام داده اید مشاهده می کنید. پس از تمیز کردن هارد دیسک خود، حتما سطل زباله را خالی کنید. و هر زمان که هر نوع تغییر یا به روزرسانی را انجام می دهید، همیشه لپ تاپ خود را دوباره راه اندازی کنید.

  1. یک نکته را بگیرید

برای تمیز کردن وسایل خود، همه چیزهایی که نیاز دارید وسایل ساده ای هستند که احتمالاً در خانه دارید. برخی پارچه های میکروفیبر، آب مقطر، الکل ایزوپروپیل و صابون ظرف را بگیرید تا وسایلتان براق شوند – البته بعد از اینکه برق را خاموش کردید. برای تمیز کردن تلفن یا لپ تاپ، باید بیشتر مراقبت کنید، زیرا احتمالاً دارای روکش مقاوم در برابر اثر انگشت است که می تواند از بین برود. حتی یک محافظ صفحه شیشه ای نیز احتمالاً با همان نوع ماده درمان می شود. ملایم ترین روش برای تمیز کردن این وسیله این است که آب مقطر و یک پارچه میکروفیبر به سختی بافت کنید و آن را پاک کنید. از پنبه های پنبه ای برای پاک کردن اطراف شکاف مانند لبه های صفحه و دکمه ها استفاده کنید. مواردی را که ممکن است روی تلفن یا لپ تاپ خود داشته باشید، برداشته و آن را با مقداری آب و پارچه میکروفیبر تمیز کنید. قبل از استفاده مجدد از آن اطمینان حاصل کنید که کاملا خشک شده است.

این مطلب را از دست ندهید   رفع آخرین مشکلات به روز رسانی ویندوز 10 در لپ تاپ

  1. اوضاع را تکان دهید

لپ تاپ خود را زیر و رو کنید و به آرامی صفحه کلید را تکان دهید تا خود را از اشیا بزرگ مانند خاک و خرده ها خلاص کنید. سپس یک قوطی داستر هوای فشرده را گرفته و منفجر کنید. اکنون مطمئن شوید که لپ تاپ شما نه تنها از پریز برق جدا نشده بلکه باتری آن نیز برداشته شده است. یک پارچه تمیز کننده میکروفیبر را به آرامی مرطوب کنید و تمام سطوح پلاستیکی یا فلزی را مرور کنید. برای تمیز کردن یک صفحه LCD، از یک محصول متناسب با این کار مانند EcoMoist Natural Screen Cleaner به همراه پارچه ای از میکرو الیاف استفاده کنید که از ایجاد رگه هایی که سایر پاک کننده ها می توانند جلوگیری کنند، استفاده می کند. برای صفحه های لمسی، از تمیز کننده آب یا عینک استفاده شده روی پارچه میکروفیبر استفاده کنید. اگر می خواهید یک راه حل با یک ضربه تند وشدید زدن، دستمال مرطوب تمیز کننده 3M نوت بوک و قرص را امتحان کنید.

  1. فعال بمانید

برای دسک تاپ یا لپ تاپ خود، تمام Microsoft Updates موجود را اعمال کنید. با این کار از “سوراخ” های سیستم عامل شما محافظت می شود و همزمان سیستم شما تسریع می کند (این بسیار مهم است). همچنین، به وب سایت سازنده لپ تاپ خود (Dell، HP، Asus و غیره) بروید و سیستم عامل سخت افزار خود را بارگیری کنید. این باعث بهبود سرعت و امنیت دستگاه های شما می شود.

  1. Google Drive خود را تمیز کنید

به عنوان فردی که کمتر از 80 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان Google را دارد، می خواهید این پیوند را باز کنید، که تمام پرونده های Drive شما را بر اساس اندازه مرتب می کند. فقط کافی است هر آنچه را که دیگر نیازی به آن ندارید حذف کنید و به یاد داشته باشید که پس از وجود پرونده های ناخواسته، سطل زباله را خالی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کیبورد Lenovo G780
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =