نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش کالیبره کردن باتری لپ تاپ

آیا لپ تاپ لنوو شما به تازگی بسیار دیرتر از حد معمول شارژ می شود؟ یا باتری آن خیلی زود خالی می شود؟ مثلا قبلا 8 ساعت با آن کار می کردید اما حالا باید هر 5 ساعت یک بار آن را شارژ کنید؟ معمولا در چنین مواردی می توان با کالیبره کردن لپ تاپ، مشکل را حل کرد. در واقع کالیبراسیون به شما نشان می دهد که باتری لپ تاپ تان از چند درصد ظرفیت واقعی خود استفاده می کند.

همچنین با این کار احتمال بروز مشکلاتی همچون خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ زمانی که هنوز شارژ آن به پایان نرسیده یا کاهش یکباره شارژ بلافاصله پس از قطع اتصال کابل شارژر نیز بسیار کمتر خواهد بود. ما در ادامه این مقاله، نحوه کالیبره کردن باتری لپ تاپ لنوو را به شما آموزش می دهیم. البته مراحل ذکر شده، در تمام لپ تاپ های ویندوزی قابل اجرا هستند.

1

کالیبره کردن باتری لپ ‌تاپ به چه معنی است و چگونه انجام می‌شود؟

کالیبره کردن یا اصطلاحا کالیبراسیون به معنی فول شارژ کردن باتری، تخلیه کامل آن و شارژ مجدد این قطعه است. با انجام این کار مشکلات مربوط به پیش بینی‌ها و تخمین‌های اشتباه سیستم عامل برطرف شده و اعداد و ارقام دقیق مربوط به توان شارژدهی باتری لپ‌ تاپ‌، به دقت نمایش داده می شوند. معمولا این کار به صورت دستی انجام می شود. البته برخی از لپ‌تاپ‌ها هم به ابزارهایی برای کالیبره کردن مجدد سنسور باتری مجهز هستند.

شما می توانید مثلا امروز نیمی از ظرفیت باتری را استفاده کرده و سپس آن را دوباره کاملا شارژ کنید و فردا همین کار را مجددا انجام دهید. مجموع این دو روز یک چرخه‌ شارژ محسوب می‌شود. کالیبره کردن باتری لنوو یا هر برند دیگری به شما این امکان را می دهد که استفاده بهتر و درست تری از باتری داشته و برخی از مشکلات آن را برطرف نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   مخفی کردن درایوها در ویندوز 10 و 8

کالیبره کردن باتری لپ تاپ

فرایند کالیبراسیون باتری لپ تاپ به ترتیب زیر انجام می شود:

باتری را تا 100 درصد شارژ کنید.

لپ تاپ را تا حداقل دو ساعت به برق متصل کنید تا دمای باتری به حالت عادی باز گردد. در این شرایط می توانید از لپ تاپ خود به صورت عادی استفاده کنید.

منوی Control Panel را باز کرده و وارد بخش Hardware and Sound شوید. سپس به Power Options رفته و گزینه های Change Plan Settings و Change advanced power settings را به ترتیب انتخاب کنید.

در ادامه مراحل کالیبره کردن باتری لپ تاپ ، بخش Battery را پیدا کنید و با کلیک کردن بر روی آن، قسمت های Critical battery action و Critical battery level را باز کنید.

حالا در قسمت Critical battery action دو گزینه On battery و Plugged In مشاهده می کنید. باید هردوی این گزینه ها را روی Hibernate  قرار دهید.

گزینه های موجود در بخش Critical battery level را بر روی 5% یا 7% قرار دهید.

پس از طی این مراحل، لپ تاپ را از برق بکشید و با آن کار کنید تا ضمن تمام شدن باتری، خود به خود خاموش شود.

در این مرحله باید اجازه دهید لپ تاپ تان بین 2 تا 5 ساعت به کار خود ادامه دهد تا ظرفیت آن به طور کامل خالی شود.

حالا دوباره دستگاه را به برق متصل کرده و آن را تا 100 درصد شارژ کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =