نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هیچ کس لپ تاپ مشکل ساز و کندی لپ تاپ لنوو را دوست ندارد، به خصوص اگر وقت آزاد گرانبهای شما را صرف انجام یک کار ساده کند. بنابراین، چه شروع کردن، باز کردن نرم‌افزار، یا باز و بسته کردن پنجره‌ها همیشه طول بکشد، یک لپ تاپ لنوو کند ویندوز 10 می‌تواند بهره‌وری شما را مختل کند و لذت بازی را کاهش دهد. متأسفانه، دلایل پشت این مشکلات بسیار بیشتر از اجرای برنامه های زیاد است. چندین چیز که معمولا نادیده گرفته می شوند می توانند بر عملکرد رایانه شما تأثیر بگذارند. ما آنها را در زیر به همراه رفع آنها فهرست کرده ایم تا بتوانید سرعت رایانه خود را حتی بدون کمک حرفه ای افزایش دهید.

کندی لپ تاپ لنوو
کندی لپ تاپ لنوو

کندی لپ تاپ لنوو و خرابی فایل های سیستم ویندوز

در کندی لپ تاپ لنوو احتمالات زیادی وجود دارد که چرا فایل های سیستم شما ممکن است خراب شوند. اگر دلیل کند بودن رایانه شما به همین دلیل است، ممکن است با خطاهای درایور، صفحه نمایش آبی یا سیاه و بسیاری دیگر از مشکلاتی روبرو شوید که می تواند به شدت بر وظایف روزمره شما تأثیر بگذارد.

چگونه فایل های سیستم ویندوز خراب را رفع کنیم

خوشبختانه، ویندوز 10 دارای دو ابزار اصلی است که می توانید برای مقابله با این مشکل از آنها استفاده کنید: Deployment Image Service and Management Tool (DISM) و System File Checker (SFC). این ابزارها می توانند به طور خودکار فایل های خراب را شناسایی و بازیابی کنند تا بتوانید رایانه خود را به حالت سالم بازگردانید. در اینجا نحوه استفاده از این ابزارها آمده است:

  • روی منوی Start کلیک راست کرده و از منو Windows PowerShell (Admin) را انتخاب کنید.
  • سپس از پنجره بازشو روی Yes کلیک کنید.
  • در Windows PowerShell، dism /Online /Cleanup-image /Restorehealth را تایپ کنید. کلید Enter را فشار دهید و DISM وضعیت تصویر را بررسی می کند. مطمئن شوید که برای این کار به اینترنت متصل هستید.
  • پس از اتمام اسکن، sfc /scannow را تایپ کرده و Enter را بزنید. این فرآیند فایل های خراب را پیدا و جایگزین می کند.
  • پس از اتمام، لپ تاپ لنوو ویندوز 10 خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر فایل‌های فاسد باعث کند شدن رایانه شما می‌شوند، اکنون دستگاه شما باید نرم‌تر کار کند.
این مطلب را از دست ندهید   تست RAM

نرم افزار آنتی ویروس بسیار فعال

در کندی لپ تاپ لنوو اگر لپ تاپ لنوو شما در زمان‌های تصادفی کند می‌شود، ممکن است نرم‌افزار آنتی ویروس شخص ثالث شما مقصر باشد. این به این دلیل است که برخی از برنامه های آنتی ویروس در حین اجرای اسکن پس زمینه، قدرت پردازش زیادی را اشغال می کنند. تغییر تنظیمات می تواند مشکل را برطرف کند.

چگونه یک نرم افزار آنتی ویروس بسیار فعال را تعمیر کنیم

توجه: مراحل زیر ممکن است بسته به برنامه آنتی ویروسی که استفاده می کنید متفاوت باشد. در این راهنما، ما از Malwarebytes استفاده خواهیم کرد.

  • نرم افزار آنتی ویروس خود را باز کنید.
  • در برنامه، روی Scanner کلیک کنید.
  • سپس، Scan Scheduler را انتخاب کنید. کادر اسکن خودکار را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید و روی نماد ویرایش کلیک کنید.
  • بسته به اینکه کدام برنامه برای شما مناسب است، زمان و تاریخ اسکن را تغییر دهید. در غیر این صورت، اسکن های خودکار و op-in را برای اسکن های دستی خاموش کنید. اگر این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که هنوز هم به طور مرتب اسکن را روی رایانه خود اجرا می کنید تا از نقض امنیت جلوگیری کنید.

این تعمیر تضمین می کند که نرم افزار آنتی ویروس شما هنگام انجام کارهای مهم در رایانه، اسکن ها را اجرا نمی کند. اگر این برنامه دلیل کاهش سرعت رایانه شما است، تغییر برنامه یا خاموش کردن اسکن خودکار باید این کار را انجام دهد.

فضای هارد دیسک کم است

در کندی لپ تاپ لنوو اگر رایانه شما از بیش از 95 درصد فضای ذخیره سازی هارد دیسک شما استفاده کند، سرعتش کاهش می یابد. بررسی کنید که سیستم شما چقدر فضای اشغال کرده است و برنامه ها و برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه نمایشگر Lenovo G40-30

چگونه فضا را در رایانه خود آزاد کنید

  • کلیدهای Win + S را فشار دهید تا جستجوی ویندوز باز شود. سپس Storage را تایپ کنید و از نتایج جستجو روی Storage settings کلیک کنید.
  • اگر هارد دیسک شما پارتیشن بندی نشده باشد، پنجره تنظیمات Storage دسته بندی های مختلفی را به شما نشان می دهد که از فضا در رایانه شما استفاده می کنند. با این حال، اگر پارتیشن بندی شده است، روی This PC یا درایو C: کلیک کنید. این به شما نشان می دهد که رایانه شما چگونه فضا را اشغال می کند.
  • از میان این دسته‌ها، آن‌هایی را که فضا اشغال می‌کنند انتخاب کنید و بررسی کنید که دیگر از کدام یک استفاده نمی‌کنید. سپس، آنها را حذف یا حذف کنید تا فضا آزاد شود.
  • علاوه بر حذف فایل‌ها و برنامه‌ها، می‌توانید Storage Sense را نیز روشن کنید. این ابزار به طور خودکار از شر فایل هایی که شما نیاز ندارید خلاص می شود.

پلان برق خود را تغییر دهید

در کندی لپ تاپ لنوو در برخی موارد، طرح برق رایانه شما می‌تواند بر عملکرد کلی رایانه شما تأثیر بگذارد، به خصوص اگر در حالت «بهینه‌سازی باتری» یا حالت توصیه‌شده باشد. به عنوان مثال، اگر برنامه ها و تب های زیادی را اجرا می کنید، بهتر است لپ تاپ خود را در حالت عملکرد بالا قرار دهید. با این حال، ممکن است باتری شما را سریع‌تر خالی کند.

چگونه پلان برق لپ تاپ خود را تغییر دهیم

  • Win + S را فشار دهید تا جستجوی ویندوز باز شود. سپس edit power plan را تایپ کنید. در نتیجه جستجو روی Edit plan power کلیک کنید.
  • سپس Change advance power settings را انتخاب کنید.
  • از منوی کشویی در گوشه سمت چپ بالای پنجره، High performance را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش نصب ویندوز 10

بیشتر بدانید: تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =