نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعویض هارد دیسک Lenovo Essential G560

لپ تاپ ها یک کامپیوتر قابل حمل است که به عنوان یک کامپیوتر رومیزی بسیار کارآمدتر و تقریباً قدرتمند است. رایانه های قابل حمل چند ساعت برق یا باتری های متناوب، مانند NiMH، NiCad یا Li-ion را در خود ذخیره کرده و می توانند برای مدتی روشن بمانند. لپ تاپ ها عموما دارای صفحه نمایش LCD، صفحه کلید و صفحه لمسی می باشند.

مراحل تعویض هارد دیسک Lenovo Essential G560

اگرچه ممکن است یک لپ تاپ دارای چندین دستگاه خارجی و کابل های متصل به آن باشد، اما برای استفاده استاندارد هیچ اتصال خارجی لازم نیست. شرکت Lenovo یکی از شرکت های بزرگ است که در زمینه ی ساخت لپ تاپ در حال فعالیت می باشد. در این مطلب در رابطه با تعویض هارد دیسک Lenovo Essential G560 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم..

مرحله 1 خارج کردن باتری

قبل از باز کردن لپ تاپ ابتدا مشکل را ریشه یابی کرده و سپس لپ تاپ را خاموش کنید و اتصالات را به طور کامل قطع نمایید.

عدم قطع کابل می تواند منجر به برق گرفتگی شود.

بعد از خاموش کردن لپ تاپ حال باید لپ تاپ را زیر و رو کنید و در مقابل خود قرار دهید.

مرحله 2

باتری در پشت لپ تاپ توسط زبانه های در لپ تاپ قرار دارد. دو سوئیچ باتری را باز کنید این زبانه ها در حالت عادی در حالت قفل قرار دارند. کلید سمت راست را به سمت بیرون فشار دهید و به حالت “قفل” باز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کیبورد Lenovo G780

مرحله 3

کلید سمت چپ را در موقعیت “قفل نشده” فشار داده و نگه دارید، سپس باتری را به آرامی از لپ تاپ دور کنید.

باتری به راحتی از لپ تاپ خارج می شود.

مرحله 4 خارج کردن پنل پشت

بعد از خارج کردن باتری حال لپ تاپ را در مقابل خود قرار دهید. در پشت لپ تاپ به راحتی می توانید پیچ ها را ببینید. برای دسترسی به اجزای داخلی نیز باید این پیچ ها را باز کنید. هفت پیچ 5.3 میلی متری فیلیپس شماره 1 را که صفحه پشتی را در جای خود قرار داده است بردارید.

مرحله 5

با استفاده از برگه برجسته شده، صفحه پشتی را بیرون بکشید. این برگه باید به شما اهرم کافی برای بیرون کشیدن آرام صفحه را بدهد.

اگر جدا کردن صفحه پشت دشوار است و احساس می کند که شکسته می شود، آن را مجبور نکنید. قبل از اقدام مجدد، تأیید کنید که همه پیچ ها برداشته شده اند.

مرحله 6

پنل پشت به راحتی خارج شده است. لپ تاپ باید با بسیاری از اجزای داخلی نشان داده شده باز باشد. اکنون می توانید به هارد دیسک، RAM و صفحه کلید دسترسی پیدا کنید.

مرحله 5 خارج کردن هارد دیسک

بعد از دسترسی به اجزای داخلی حال می توانید هارد دیسک را از لپ تاپ خارج کنید. هارد دیسک نیز توسط پیچ های به لپ تاپ متصل است. دو پیچ 5.33 میلی متری فیلیپس شماره 1 را که هارد دیسک را در جای خود نگه داشته است بردارید.

مراقب این پیچ ها باشید زیرا به راحتی گم می شوند یا از بین می روند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال کارت گرافیک اکسترنال به لپ تاپ

مرحله 6

بعد از باز کردن پیچ ها حال برای حذف هارد دیسک از لپ تاپ، زبانه مشکی متصل به هارد را بگیرید و برگه را به سمت پایین لپ تاپ به سمت پایین بکشید.

هنگام نصب هارد، مطمئن شوید که برچسب هارد به پایین است.

مرحله 7

بعد از بالا گذاشتن برچسب ها حال باید پیچ خا را باز کنید. چهار پیچ 5.2 میلی متری فیلیپس شماره 1 را باز کنید. در هر طرف درایو دو عدد وجود دارد که آن را در محفظه درایو نگه داشته است.

مرحله 8

بعد از باز کردن پیچ ها حال به راحتی هارد دیسک بیرون می آید. درایو را از مکان بیرون بکشید.

اگر تمام پیچ ها به درستی برداشته شده باشد، باید به راحتی بلغزانید.

تعویض هارد دیسک به اتمام رسیده است. در صورت خرابی و یا نداشتن حافظه این قطعه را تعویض نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =