نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تاثیر دما روی اجزای لپ تاپ. لپ تاپ لنووها باید در یک محیط خاص نگهداری شوند تا کارآمد باشند. شرایطی مانند گرما، سرما، گرد و غبار و رطوبت بیش از حد همگی می توانند باعث آسیب رساندن و کاهش عملکرد لپ تاپ لنوو شوند. دمای بیرونی و داخلی به ویژه باعث نوسانات عملکرد می شود، اگرچه لپ تاپ لنوو در برابر گرما آسیب پذیرتر از سرما است.

تاثیر دما روی اجزای لپ تاپ

گرم شدن بیش از حد و تاثیر دما روی اجزای لپ تاپ

لپ تاپ و لپ تاپ لنووهای رومیزی در برابر گرمای بیش از حد آسیب پذیر هستند. قطعات الکترونیکی با جریان خاصی که توسط ولتاژ پایین القا می شود کار می کنند. حساسیت قطعات به این معنی است که حتی یک نوسان کوچک در ولتاژ خطرناک است.

گرمای بیش از حد مقاومت الکتریکی اجسام را کاهش می دهد و در نتیجه جریان را افزایش می دهد. علاوه بر این، کاهش سرعت در نتیجه گرمای بیش از حد است. هنگامی که بیش از حد گرم می شود، قطعات می توانند خاموش شوند و سنسور دمای مادربرد به سخت افزارهایی مانند هارد دیسک و پردازنده دستور می دهد تا سرعت خود را کاهش دهند.

دماهای سرد

دمای سرد به اندازه گرمای بیش از حد برای رایانه خطرناک نیست، اما همچنان ممکن است مشکلاتی رخ دهد. اگر لپ تاپ لنووها وقتی خاموش می‌مانند خیلی سرد می‌شوند، اجزای آن‌ها ممکن است در هنگام راه‌اندازی آسیب ببینند زیرا الکتریسیته مدار را گرم می‌کند. همانطور که الکتریسیته در یک مدار حرکت می کند، به سرعت گرم می شود و باعث انبساط ماده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   6 علت بالا نیامدن لپ تاپ لنوو

انبساط سریع، هنگامی که به ماده ای نزدیک می شود که به همان اندازه باقی می ماند، آن را مخدوش می کند. این می تواند اجزاء را خم یا بشکند. بنابراین، باید اجازه دهید رایانه هایی که قبلاً در دماهای سرد ذخیره شده اند، قبل از روشن کردن آنها به دمای اتاق گرم شوند.

نمایشگرهای لپ تاپ به ویژه در برابر هوای سرد آسیب پذیر هستند. آنها کریستال مایعی دارند که می تواند یخ بزند. بنابراین، لپ تاپ باید قبل از روشن شدن در دمای اتاق یا نزدیک به آن باشد.

دمای عملیاتی ایده آل و تاثیر دما روی اجزای لپ تاپ

دمای کاری ایده آل در محیط لپ تاپ لنوو از 50 درجه فارنهایت تا 82 درجه متغیر است، اگرچه باید تا حد امکان به دمای اتاق یعنی 72 درجه نزدیک شود. لپ تاپ ها باید بین 50 تا 95 درجه کار کنند. اگر اتاق خیلی گرم است، هوای خنک نمی تواند وارد لپ تاپ لنوو شود و از افزایش بیش از حد دما جلوگیری می کند. در اتاق های سرد، رطوبت می تواند باعث تراکم داخلی شود. آب به اجزای الکتریکی در حال اجرا آسیب می رساند.

سایر عوامل تاثیر گذار

رطوبت بیش از حد یا هوای خشک می‌تواند تأثیرات دماهای شدید بر روی اجزای رایانه را تشدید کند. به عنوان مثال، هوای خشک باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می شود. همراه با افزایش رسانایی ناشی از گرما، این امر می تواند باعث تخلیه های اشتباه شود. برعکس، مناطق سرد و مرطوب باعث ایجاد تراکم و آب می شود که می تواند یک اتصال کوتاه ایجاد کند.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی ال سی دی لپ تاپ لنوو

پیشنهاد مطالعه: راه های جلوگیری از خرابی لپ تاپ لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =