نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا لپ تاپ به اینترنت وصل نمی شود؟

چرا لپ تاپ به اینترنت وصل نمی شود؟ ممکن است این سوال بارها برای شما نیز پیش آمده باشد. امروزه برای انجام دادن بسیاری از امور نیاز به استفاده از اینترنت است. کاربران باید لپ تاپ یا کامپیوتر خود را به اینترنت متصل کرده و نیازهای شبکه خود را از این طریق برطرف نمایند. تصور کنید با صرف هزینه نسبتا زیادی یک لپ تاپ خریده و قصد دارید آن را به شبکه اینترنت متصل نمایید.

در حالی که همه اقدامات لازم برای این کار را انجام داده اید، لپ تاپ به اینترنت وصل نمی شود. بدیهی است که در این حالت نگران شده و به دنبال دلایل و راه حل های برطرف کردن مشکل می گردید. در این مطلب ما قصد داریم دلایل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت را بررسی کرده و راه حل های کاربردی برای رفع این مشکل را به شما عزیزان ارائه دهیم.

آموزش تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ

عوامل موثر در عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت

عوامل و موارد مختلفی را می توان به عنوان دلایل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت مورد بررسی قرار داد. در این مطلب ما به بررسی دلایل بروز این مشکل در ویندوز 10 می پردازیم که بیشتر لپ تاپ ها نیز از آن پشتیبانی می کنند. خرابی کابل مودم، مسدود شدن به وسیله فایروال‎ها و نرم افزارهای آنتی ‌ویروس، مشکلات درایور آداپتور شبکه و یا حتی خود ارائه ‌کننده خدمات اینترنت(ISP) ، مهم ترین دلایل عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت به شمار می روند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن Lenovo G50-70

راه حل های وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت

به عنوان مهم ترین و کاربردی ترین راه حل های وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به روز رسانی آداپتور شبکه

گاهی ممکن است وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت، به دلیل ناسازگاری درایور آداپتور شبکه باشد. در کادر جستجو عبارت Device Manager  را تایپ کرده و Network adapters را انتخاب نمایید. سپس روی آداپتور شبکه راست کلیک کرده و سپس Update Driver Software>> Search automatically for updated driver software  را انتخاب کنید. سپس درایو مورد نظر را آپدیت نموده و لپ تاپ خود را ری استارت کنید.

network troubleshooter

یکی دیگر از روش‎های برطرف کردن مشکل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت ، استفاده از network troubleshooter خود ویندوز است. برای این کار باید عبارت Network troubleshooter در نوار ابزار تایپ کنید. سپس باید گزینه Indentify و repair network problems  را انتخاب نمایید. معمولا با انجام دادن این کار مشکل به راحتی برطرف می گردد.

غیر فعال کردن فایروالها

فعال بودن فایروال‎ها یکی دیگر از مواردی است که می تواند منجر به وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت شود. این موضوع را در لپ تاپ خود بررسی کرده و در صورت فعال بودن، آنها را دی اکتیو نمایید. اگر با انجام این کار هم مشکل برطرف نشد، لازم است که مراحل زیر را اجرا کنید.

غیر فعال کردن آنتی ویروس

برخی از آنتی ویروس ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت غعال بودن، مانع از فعالیت بعضی از عملکرد های سیستم می شوند. بنابراین اگر لپ تاپ شما به اینترنت متصل نشده و هیچ یک از روش های ذکر شده هم مشکل را برطرف نکرد، بهتر است آنتی ویروس سیستم را غیر فعال نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تکنیک های افزایش سرعت لپ تاپ لنوو

بررسی اتصالات مودم

گاهی ممکن است متصل نشدن لپ تاپ به اینترنت به دلیل وجود قطعی در اتصالات مودم اتفاق بیفتد. در صورت بروز این مشکل، پیشنهاد می کنیم اتصالات و کابل های مودم را به دقت بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را تعمیر یا تعویض نمایید.

بررسی خط تلفن

قطع بودن خط تلفن منجر به قطع شدن اینترنت می گردد. در صورت وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت ، خط تلفن را بررسی کرده و در صورت قطع بودن آن، مشکل را از طریق مخابرات پیگیری نمایید.

پیگیری اوپراتور شبکه

در نهایت اگر هیچ یک از روش های ذکر شده مشکل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت را برطرف نکرد، باید با اوپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید. ممکن است مشکلاتی در شبکه وجود داشته باشد که تشخیص و رفع آنها تنها توسط اوپراتور مربوطه امکان پذیر می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =