نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انتخاب و خرید هارد دیسک لپ تاپ همیشه یکی از دغدغه ها و چالش های اصلی کاربران و استفاده کنندگان از این دستگاه های هوشمند است. لذا در این مقاله از نمایندگی لنوو تصمیم گرفتیم سیر تا پیاز انتخاب و خرید هارد دیسک لپ تاپ را به شما توضیح دهیم. پس اگر شما هم در انتخاب هارد دیسک مورد نظرتان تردید دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چه در حال خرید لپ تاپ جدیدتان باشید یا در حال پیکربندی آن به یک هارد دیسک قوی برای ذخیره سازی تمام اطلاعاتتان نیاز دارید. بیشتر افراد خرید یک هارد دیسک جامد یا SSD را به یک هارد دیسک معمولی ترجیح می دهند. زیرا هارد دیسک های جامد سرعت لپ تاپ شما را به طرز فوق العاده ای بالا می برد. بهتر است قبل خرید هارد دیسک برای لپ تاپ خود به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا خرید هارد دیسک جامد (SSD) بهتر است یا هارد دیسک معمولی؟
  • این 2 مدل هارد دیسک از نظر نوع پردازنده چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
  • از نظر اقتصادی خرید کدام هارد به صرفه تر است؟
  • هارد دیسک مورد نظر از نظر وضعیت صدا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پاسخ به سوالات بالا باعث می شوند بتوانید خرید عاقلانه تری داشته باشید.

بررسی قابلیت پخش صدا در هارد دیسک لپ تاپ

مواردی که باید در هارد دیسکتان مورد بررسی قرار دهید عبارتند از: 1- راه اندازی برنامه ها، 2- باز کردن درست و پر سرعت فایل ها، 3- راه اندازی مجدد برنامه ها و…

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای نصب ویندوز 11 در لپ تاپ

علاوه بر موارد بالا یکی از عوامل مهمی که در خرید هارد دیسک لپ تاپ باید به آن توجه کنید، قابلیت پخش صدا است. معمولا هارد دیسک های با ظرفیت بالا قیمت گران تری نسبت به هارد های معمولی دارند که همین عامل باعث نگرانی و تردید افراد هنگام خرید آن ها می شود. خیلی از افراد بودجه لازم برای خرید SSD با کیفیت ندارند اما با یک بررسی کامل به این نتیجه می رسیم که استفاده از یک هارد دیسک مرغوب و با کیفیت ارزش دستگاه شما را دوچندان می کند. بارها و بارها دیده شده افراد به دلیل صرفه جویی در هزینه های خود هاردهای کم قیمت با کیفیت پایین خریده اند اما در دراز مدت مجبور شدند چندین برابر برای رفع آسیب های لپ تاپ خود هزینه کنند.

نکات مهم خرید هارد دیسک لپ تاپ

فضای مناسب ذخیره سازی هارد دیسک های محلی

کوچکترین هارد دیسک چیزی حدود 128 گیگابایت حافظه دارد که حدود 25 درصد از ظرفیت هارد دیسک های 500 گیگابایتی را پوشش داده و در بسیاری از لپ تاپ های ارزان قیمت می توانید آن ها را پیدا کنید. شما به راحتی می توانید ویندوز 10، نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور یا حتی آفیس و مرورگر کروم هم در آن ها نصب کنید. اما نکته مهم این است که زمان شروع کار با این فایل ها درایو به سرعت پر شده و لپ تاپ به راحتی قفل شده یا اصطلاحا هنگ می کند. پس توصیه می کنیم اگر تعداد برنامه های شما بیش از حد زیاد است، ظرفیت هارد دیسک لپ تاپ خود را ارتقا دهید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بررسی دمای CPU در ویندوز 10 و ویندوز 11

آیا لازم است هارد دیسک خود را بعد مدتی ارتقا دهم؟

همیشه نگرانی کاربران این است که آیا باید هارد دیسک لپ تاپشان را بعد مدتی ارتقا دهند؟ در بیشتر موارد سازندگان هارد دیسک برای ارتقای هارد دیسک لپ تاپ ها هزینه ای بین 250 تا 400 دلار در نظر می گیرند. با تمام این موارد هر لپ تاپ قابل ارتقا نیست و برای ارتقای آن باید حتما گارانتی محصول خود را باطل کنید.

اگر شما یک فرد آگاه به فناوری هستید، قبل خرید لپ تاپ باید ظرفیت مناسب فضای ذخیره سازی لپ تاپ را در نظر بگیرید. ارتقای هارد دیسک لپ تاپ شاید بتواند در هزیزنه های شما صرفه جویی کند اما باید از خطرات آن هم آگاه باشید. اگر مطمئن نیستید که چگونه باید هارد دیسکتان را ارتقا دهید، پیشنهاد می کنیم این کار را به یک متخصص حرفه ای و باتجربه بسپارید و هرگز خودتان به تنهایی این کار را انجام ندهید چون در دراز مدت ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به لپ تاپ شما وارد شود.

در نهایت شما می توانید برای دریافت هرگونه مشاوره درباره خرید انواع هارد دیسک لپ تاپ با کارشناسان ما در نمایندگی لنوو در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =