نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا شما هم برای خرید لپ تاپ نو یا استوک دچار تردید شده اید؟ آیا نمی دانید کدام یک از این لپ تاپ ها مناسب شماست؟ آیا این برایتان سوال است که چرا قیمت لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های نو مناسب تر است؟ اگر این سوالات ذهن شما هم درگیر کرده، این مقاله را از دست ندهید.

حتما هنگام خرید لپ تاپ بارها و بارها نام استوک را از زبان فروشنده شنیده اید. در این مقاله از نمایندگی لنوو قصد داریم لپ تاپ نو را با استوک مقایسه کرده و در نهایت به شما این امکان را بدهیم که از میان این 2 مدل، لپ تاپ مورد نظرتان را انتخاب کرده و خریداری کنید.

لپ تاپ نو یا استوک مسئله این است

قبل مقایسه لپ تاپ نو و استوک باید اطلاعاتی درباره مزایا و معایب هر کدام به دست بیاورید. سوال اصلی این است که لپ تاپ استوک چیست و به چه منظوری استفاده می شود. گاهی اوقات لپ تاپ های فروش رفته توسط برندهای سازنده لپ تاپ و نمایندگی های آن ها به دلایل مختلف مثل مشکلات سخت افزاری یا آسیب های فیزیکی مرجوع می شوند. این لپ تاپ بعد عیب یابی و تعمیر نمی توانند به عنوان لپ تاپ نو فروخته شوند. در نتیجه به عنوان لپ تاپ استوک و قیمت پایین به مشتریان عرضه می شود.

لپ تاپ های استوک که در بازارهای ایران به فروش می رسند هم به صورت عمده خریداری شده و با قیمتی کمتر از یک لپ تاپ نو به فروش می رسند.

این مطلب را از دست ندهید   نادید گرفتن نکات مهم و کندی لپ تاپ لنوو

آیا لپ تاپ استوک همان لپ تاپ دست دوم است؟

سوال دیگر کاربران این است که آیا لپ تاپ استوک همان لپ تاپ دست دوم است؟ قبلا اشاره کردیم لپ تاپ های استوک به خاطر مشکلاتی که در زمان عرضه دارند، چندان استفاده ای از آن ها نشده و بعد استفاده کاربر به نمایندگی برگشت داده نمی شود. این لپ تاپ ها مدت ها بعد به نحوی فروخته می شوند. متاسفانه در ایران برخی از فروشندگان لپ تاپ های دست دوم را به عنوان استوک به خریدار می فروشند. بنابراین هنگام خرید سعی کنید دستگاه خود را از فروشنده خریداری کنید.

مزیت های خرید لپ تاپ های استوک

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از لپ تاپ های استوک مناسب بودن قیمت آن است. کسانی که توانایی خرید لپ تاپ نو را ندارند، معمولا از لپ تاپ های استوک استفاده می کنند.

مورد دیگری که جزء مزیت های لپ تاپ های استوک محسوب می شود کیفیت ساخت آن است. از آنجایی که لپ تاپ های استوک در کشورهای اروپایی تولید می شوند، از نظر سخت افزاری کیفیت بهتری داشته و دارای بدنه مقاوم تری هستند.

لپ تاپ نو یا استوک

معایب خرید لپ تاپ استوک

مهم ترین و بزرگترین عیب لپ تاپ های استوک، نداشتن گارانتی معتبر است. سیستم های استوک قبلا تعمیر شده اند. بنابراین شرکت دیگر از ضمانت آن ها جلوگیری کرده و تنها خود فروشنده می تواند لپ تاپ خریداری شده را گارانتی کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که خریداران لپ تاپ های استوک با آن دست به گریبان هستند قدیمی بودن این دستگاه های هوشمند است. قطعا شما نمی توانید یک لپ تاپ به روز تهیه کنید ولی از دستگاه قدیمی استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض RAM Lenovo G70-80

تست سلامت لپ تاپ های استوک

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید، حتما باید از نو یا استوک بودن آن مطمئن شوید. مثلا می توانید هنگام خرید لپ تاپ استوک از فروشنده مهلت بگیرید تا از سلامت آن کاملا مطمئن شوید. البته نرم افزارهای مختلفی هم در این زمینه به شما کمک می کنند. در ادامه برخی از مهم ترین این نرم افزارها به شما معرفی می شوند:

  • نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro برای تست هارد دیسک
  • برنامه Battery Info View برای تست باتری لپ تاپ
  • DFX برای اطمینان از سلامت صفحه نمایش

و در آخر برنامه Pass Mark BurnIn Test برای تست کردن رم و گرافیک لپ تاپ

با توجه به مطالب گفته شده لپ تاپ نو یا استوک؟

اگر بودجه کافی برای خرید لپ تاپ دارید، پیشنهاد می کنیم یک لپ تاپ نو با گارانتی معتبر خریداری کنید تا از دردسرهای لپ تاپ های استوک در امان بمانید. با خرید یک لپ تاپ نو می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل سیستم خود را تعویض یا به صورت رایگان تعمیر کنید.

در صورتی که گارانتی محصول برای شما اهمیتی ندارد، پیشنهاد ما استفاده از لپ تاپ های استوک است. امیدواریم مطالعه این مقاله بتواند نیازهای شما در زمینه خرید لپ تاپ را برطرف کند. در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره نمایندگی لنوو استفاده کنید.

همراه شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =