نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه مشکل شارژ نشدن لپ تاپ را حل کنیم؟    (قسمت اول)

چند دلیل وجود دارد که یک لپ تاپ ممکن است مشکل شارژ داشته باشد. ابتدا به پریز، سیم و اتصال به لپ تاپ یا رایانه خود نگاه کنید، زیرا این ها به راحتی شناسایی می شوند و اغلب مسائل قابل حلی هستند. اگر هیچ مشکلی پیدا نکردید، گاهی اوقات تغییر تنظیمات لپ تاپ یا ریست باتری می تواند مشکل را حل کند. در غیر این صورت، تعویض باتری احتمالا اجتناب ناپذیر است.

قسمت اول: عیب یابی

۱- برای چند دقیقه کابل را در بیاورید، سپس با پریز دیگری امتحان کنید. لپ تاپ را جدا کنید، چند دقیقه صبر کنید، سپس آن را به یک پریز در یک اتاق دیگر وصل کنید. برخی از کاربران می گویند که یک آداپتور برق لپ تاپ برای محافظت خود از یک مشکل مربوط به منبع تغذیه، می تواند به طور موقت کار خود را متوقف کند.

  • اگر باتری شما قابل تعویض باشد، در حالی که منبع برق قطع شده آن را بیرون بیاورید. برای دو دقیقه دکمه پاور لپ تاپ را نگه دارید، دوباره باطری را برگردانید و آن را به یک پریز جدید وصل کنید.

چک کردن پریز برق

۲- سیم را چک کنید. کل طول سیم برق را برای پارگی، آسیب و فرسودگی روکش بررسی کنید. اگر متوجه چیزی شدید، یا اگر پاور بریک تاب برداشته یا بوی پلاستیک سوخته میداد، سیم مشکل دارد. باید یک کابل جدید برای لپ تاپ خود خریداری کنید.

قبل از جابجایی هر قطعه، گارانتی را بررسی کنید. هزینه ممکن است تحت برخی شرایط پوشش داده شود.

این مطلب را از دست ندهید   روش دوم ایجاد رمز عبور امن (قسمت دوم)

چک کردن سیم

۳- اتصال را بررسی کنید. اگر اتصال سیم به لپ تاپ شل است، ممکن است مشکل در اتصال باشد. سیم را جدا کنید، کثیفی ها را با استفاده از خلال دندان چوبی از بین ببرید و با هوای فشرده گرد و غبار سنگین را پاک کنید.

  • پین ها و دیگر موارد آسیب رسیدن به مدل بستگی است. لپ تاپ یا سیم را به یک فروشگاه تعمیر کامپیوتر ببرید. برای دستورالعمل های تعمیر می توانید مدل خود را آنلاین جستجو کنید، اما این کار بدون ابزار مناسب می تواند دشوار باشد و ممکن است گارانتی را لغو کند.

اتصال را بررسی کنید

۴-کامپیوتر را ریستارت کنید، باتری را در این حین بردارید. کامپیوتر را خاموش کنید، آن را از برق جدا کنید، باتری را از لپ تاپ بردارید. باتری معمولا از زیر صفحه لپتاپ قابل دسترسی است و ممکن است یک قفل داشته باشد که با یک سکه و یا با بلند کردن یک اهرم آزاد شود. باتری را ۱۰ ثانیه رها کنید و سپس آن را داخل بگذارید، سپس کامپیوتر خود را روشن کنید. بعد از روشن کردن، لپ تاپ را دوباره به برق بزنید و ۱۰ ثانیه صبر کنید ببینید آیا کار می کند یا خیر.

  • باتری همه لپ تاپ ها به راحتی قابل دسترسی نیست. اگر هیچ محفظه باتری مشخصی وجود ندارد، فقط کامپیوتر خود را بدون برداشتن باتری ریستارت کنید

کامپیوتر را ریستارت کنید

۵-اجازه دهید کامپیوتر خنک شود. اگر باتری لپ تاپ با لمس بسیار گرم است، گرمای بیش از حد می تواند در روند شارژ تداخل ایجاد کند. کامپیوتر را خاموش کرده و اجازه دهید برای چند دقیقه خنک شود. اگر اخیرا دریچه های لپ تاپ خود را تمیز نکرده اید، می توانید یک قوطی هوای فشرده را با زاویه به سمت فن بگیرید و با یک فشار کوتاه گرد و غبار را پاک کنید.

  • مستقیما به طرف دریچه های فن نگیرید، بلکه با زاویه این کار را انجام دهید در غیر این صورت فن آسیب میبیند.
  • اگر جداسازی لپ تاپ برایتان راحت است، می توانید از هوای فشرده برای پاک کردن غبار داخلی استفاده کنید. قبل از شروع کار، به راهنمای جداسازی مدل لپ تاپ خود نگاهی بیندازید. این احتمالا گارانتی شما را خاتمه خواهد داد.
این مطلب را از دست ندهید   روش های شناسایی خرابی CPU

۶-لپ تاپ خود را بدون باتری روشن کنید. کامپیوتر را خاموش کنید، باتری را خارج کنید، و کامپیوتر را به برق بزنید. اگر روشن نشد، احتمالا نیازی به سیم جدید دارید. اگر توانستید آن را به این صورت دوباره روشن کنید، مشکل شارژ احتمالا به خاطر خود باتری یا تعامل رایانه با باتری است. روش های زیر ممکن است مشکل را حل کند، یا احتمالا باتری شما خراب شده و باید جایگزین شود.

  • اگر باتری لپ تاپ شما قابل تعویض نیست، از این مرحله بگذرید و قبل از اینکه لپ تاپ خود را به یک تعمیرکار کامپیوتر بسپارید، روش های زیر را امتحان کنید

لپ تاپ خود را بدون باتری روشن کنید

۷-شارژر را جایگزین کنید. گاهی اوقات آداپتور (جعبه روی سیم) مشکل دارد یا به رغم تمام تلاش نمیتوانید اتصال شل را تعمیر کنید. با قرض گرفتن شارژر دوستتان یا درخواست از یک کارمند فروشگاه کامپیوتری شارژر خود را تست کنید. اگر شارژر شما خراب است، یک جدید از یک فروشگاه کامپیوتر یا الکترونیک بخرید.

«ادامه دارد…..»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 8 =