نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش دوم ایجاد یک رمز عبور امن   (قسمت دوم)

جمله یا عبارتی را به عنوان پایه رمز عبور خود انتخاب کنید. این کار برای پیچیده کردن رمز عبور خود و به یاد آوردن راحت آن بسیار مفید است. همچنین به یاد داشته باشید که رمز عبور شما می‌بایست در آخر طولانی باشد (حداقل ۸ تا ۱۰ کاراکتر) که شامل انواع مختلف کاراکتر می‌شود (حروف بزرگ و کوچک، اعداد، فاصله‌ها، زیرخط و غیره). درحالی که شما می‌بایست که از اطلاعات مرتبط شخصی که برای بقیه به راحتی قابل تشخیص است استفاده نکنید، ولی ایجاد رمز عبوری که بتوان آن را به راحتی به یاد آورد نیز مطلوب است. تهیه عبارت یا جمله‌ای که همراه شما باشد می‌تواند به پایه‌ای مفید برای رمز عبور شما تبدیل شود.

– یک مثال از دستگاه حافظه روش شخص عملشی (PAO) است که توسط دانشمند کامپیوتر ملون کارنگی اختراع شده است. یک تصویر یا عکس از یک شخص در حال انجام یک کار با یکشی است را به یاد داشته باشید – و آنها را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک عبارت بسازید (می‌تواند غیر منطقی یا عجیب باشد). با انتخاب کاراکترها (مثلاً سه حرف اول هر کلمه) از عبارت گفته شده، شما می‌توانید رمز عبوری ایجاد کنید که به راحتی قابل یادآوری است.

ترکیب حروف

از جملات و عبارات برای تهیه رمزهای عبوری استفاده کنید که به راحتی قابل یادآوری هستند. با برداشتن چند حرف از عبارتتان، شما می‌توانید رمزهای عبوری بسازید که به یاد آوردنشان راحت باشد (یعنی استفاده از دو یا سه حرف اول هر کلمه در عبارتتان و به ترتیب گذاشتن آنها). مطمعن شوید که عبارت یا جمله شما حاوی حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص است.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ لنوو مدل V155

3- توالی پیچیده ولی قابل به یادآورن از کلمات و/یا حروف ایجاد کنید. شما می‌توانید از عبارت یا مجموعه‌ای از حروف استفاده کنید که به ظاهر تصادفی می‌آیند، ولی به یاد آوردن آنها راحت است. مجموعه‌ای از حروف قابل به یاداوری می‌توانند «کلمه پایه» را بوجود بیاورند که به آن علائم و اعداد اضافه می‌شوند.

– اگر فرزندان شما جسی، کیسی، مایکل و جنی هستند، کلمه پایه شما «jecamije» خواهد بود، دو حرف اول هر کدام از نامها. اگر خانه اول شما در خیابان اسپونر بود، کلمه پایه شما «houseonspooner» می‌تواند باشد.

4- برای ایجاد رمز عبور امن حداقل یک حرف، عدد یا کاراکتر خاص در رمز عبور خود استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی یک زیرخط (یا نقطه‌گذاری‌های تصادفی دیگر) و اعداد را به رمز خود اضافه کنید تا “jecamije_.” یا “houseonspooner#1500.” را ایجاد کنید.

5- رمز عبور امن خود را به یاد داشته باشید. برای مثال، کلمه‌ای مانند «مادر من در شهر کانزاس در ۲۷ ژانویه به دنیا آمد» می‌تواند به رمز عبوری به شکل MmwbiKC,MOoJ27 در آید. یا جمله‌ای مانند «برنامه رادیویی در ۹:۱۰ صبح در دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها شروع می‌شود» می‌تواند تبدیل به “Trsb@0910oM,W&F.” شود.

6- از لوحه کاراکتر/ نقشه کاراکتر کامپیوتر خود برای افزودن کاراکترها به رمز عبور خود استفاده کنید. در ویندوز می‌توان این گزینه را با کلیک بر روی All Programs، Accessories، System Tools و Character Map پیدا کرد. کاربران مک نیز می‌بایست Edit را در بالای مرورگر خود بزنند و Special Characters را در انتهای منوی Edit انتخاب کنند. شما می‌توانید برخی از حروف را با علائم خاص جایگزین کنید تا حدس زدن رمز عبور خود را سخت‌تر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل خاموشی ناگهانی لپ تاپ

– این علائم می‌توانند جایگزین کاراکترهای پر استفاده شوند، ولی در برخی از سایت‌ها که در آن سیستم رمز عبور تمامی علائم موجود را نمی‌پذیرد فایده‌ای ندارند. به هر حال می‌توان “ЅϋΠЅЂιηξ” را جایگزین «Sunshine» کرد.

– به یاد داشته باشید که برای دسترسی به یک وبسایت یا برنامه شما می‌بایست، این رمز عبور را مجدداً وارد کنید، پس به فکر سختی دسترسی به نقشه کاراکتر در هر وارد کردن رمز عبور نیز باشید. ممکن است تصمیم بگیرید که ارزشش را ندارد.

7- به یاد داشته باشید تا رمزهای عبور خود را به‌روزرسانی و متفاوت کنید. شما نباید یک رمز عبور را در ورودهای مختلف و بیش از چند ماه استفاده کنید.

«ادامه دارد……….»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =