نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع قطع صدای لپ تاپ

قطع صدای لپ تاپ . کار نکردن صدا در لپ تاپ لنوو ها، مشکلی بسیار رایج است. مهم نیست که لنوو، ایسر، دل یا مک دارید – ممکن است با مشکل عدم صدا در لپ تاپ لنوو مواجه شوید. اگرچه، دلایل مختلفی برای راه اندازی لپ لپ لنوو بدون مشکل صدا وجود دارد. در این راهنما، ما تمام راه حل های ممکن برای مشکلات صدا در انواع لپ تاپ لنوو را لیست می کنیم.

قطع صدای لپ تاپ

قسمت 1 چه چیزی باعث می شود لپ تاپ لنوو صدا نداشته باشد؟

قبل از اینکه این راهنمای عیب‌یابی را شروع کنم، اجازه دهید به سرعت به برخی از دلایل رایجی که برای عدم صدا در ‌لپ تاپ لنووم با آنها برخورد کرده‌ام نگاهی بیندازیم.

موضوع مرتبط با رسانه

اینها برخی از خطاهای جزئی هستند که معمولاً زمانی رخ می دهند که مشکلی در فایل رسانه وجود دارد. فایل رسانه ای شما ممکن است خراب باشد، مشکلات همگام سازی داشته باشد، یا ممکن است سعی کنید آن را با یک پخش کننده پشتیبانی نشده پخش کنید. مانند فرمت صوتی EAC3 پشتیبانی نمی شود.

مشکل مربوط به سخت افزار

به احتمال زیاد ممکن است مشکلی در بلندگوهای داخلی لپ تاپ لنوو یا بلندگوهای متصل به آن وجود داشته باشد. هدفون، کابل اتصال یا هر بخش سخت افزاری دیگر سیستم شما ممکن است آسیب ببیند.

مسائل مربوط به سیستم عامل

اینها رایج ترین دلایلی هستند که باعث می شود صدای لپ تاپ لنوو کم شود. ممکن است تنظیمات صدا را در لپ تاپ لنوو خود تغییر داده باشید یا ممکن است کنترل کننده اصلی صدا کار نکند. سفت‌افزار نیز ممکن است خراب باشد یا ممکن است در فرآیندهای در حال اجرا تداخلی وجود داشته باشد (بن بست) که باعث عدم صدا در ‌لپ تاپ لنوو شما شود. درایورهای صوتی نصب شده روی لپ تاپ لنوو شما ممکن است قدیمی یا خراب باشند.

 3 راه حل مرتبط با رسانه برای رفع عدم صدا در لپ تاپ لنوو

برای شروع، اجازه دهید چند روش هوشمند برای رفع عدم کارکرد صدا در ‌لپ تاپ لنوو‌های Lenovo/Dell/Acer به دلیل یک مشکل مرتبط با رسانه بحث کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه کلید Lenovo S20-30

راه حل 1 فرمت فایل رسانه و پخش کننده را بررسی کنید

ابتدا بررسی کنید که فایل رسانه ای که می خواهید پخش کنید خراب نباشد و فرمت آن باید توسط پخش کننده رسانه پشتیبانی شود. اگر مشکلی در سازگاری وجود دارد، پخش صدا را با هر برنامه دیگری در نظر بگیرید. همچنین می توانید به گزینه های پخش کننده رسانه رفته و به روز رسانی آن را بررسی کنید تا صدای پخش نشدن لپ تاپ لنوو خود را برطرف کنید.

راه حل 2  فایل مدیا را دوباره دانلود کنید

انتقال یا دانلود ناقص فایل رسانه می تواند دلیل دیگری برای عدم صدا در لپ تاپ لنوو برای ویندوز 10/8/7 باشد. برای رفع این مشکل، فقط باید فایل مدیا را دانلود کنید یا دوباره از منبع آن انتقال دهید. به جای اینکه آن را روی درایو خارجی خود پخش کنید، آن را به حافظه داخلی سیستم خود منتقل کنید و آن را پخش کنید.

راه حل 3 فایل های ویدیویی که صدا ندارند را تعمیر کنید

بسیاری از اوقات، کاربران با این مواجه می شوند که فایل های ویدیویی آنها دارای اجزای صوتی از بین رفته یا آسیب دیده است. اگر ویدیوهای شما خراب است، می توانید به راحتی آنها را با استفاده از Wondershare Repairit Video Repair تعمیر کنید. یک برنامه بسیار پیچیده است که می تواند تمام مشکلات پخش مربوط به فایل های ویدئویی را برطرف کند. استفاده از برنامه دسکتاپ لنوو بسیار آسان است، از تمام فرمت های اصلی ویدیویی پشتیبانی می کند و یکی از بالاترین میزان موفقیت در صنعت را دارد.

می توانید همزمان چندین ویدیو را برای تعمیر بارگذاری کنید و حتی قبل از ذخیره کردن آنها، نتایج آنها را پیش نمایش کنید. اگرچه، اگر ویدیوی شما به شدت آسیب دیده است، می توانید تعمیر پیشرفته اختصاصی آن را نیز انجام دهید. در اینجا نحوه استفاده از Wondershare Repairit برای رفع عدم صدا در خطای ویدیوی شما آمده است.

این مطلب را از دست ندهید   روش فعال کردن بلوتوث در ویندوز 7

مرحله 1 ویدیو را روی برنامه بارگیری کنید

ابتدا می توانید برنامه Wondershare Repairit را راه اندازی کنید و ویدیوهای خراب خود را روی آن بکشید و رها کنید. همچنین می‌توانید روی دکمه افزودن کلیک کنید تا پنجره مرورگر بارگیری شود و این ویدیوها جستجو شود.

مرحله 2 فیلم های خود را تعمیر و ذخیره کنید

پس از بارگذاری فیلم ها، برنامه لیست خود را با جزئیات دیگر نمایش می دهد. می‌توانید هر ویدیویی را از لیست حذف کنید یا هر ویدیوی فاسد دیگری را در اینجا اضافه کنید.

پس از اتمام مراحل تعمیر، می‌توانید ویدیوهای خود را در رابط پیش‌نمایش کنید. در صورت رضایت می توانید بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کرده و فیلم های تعمیر شده را به محل مورد نظر صادر کنید.

مرحله 3 یک تعمیر پیشرفته اختیاری را انجام دهید

در صورتی که اسکن استاندارد قادر به برآورده کردن نیازهای شما نباشد، می توانید به جای آن یک تعمیر ویدئویی پیشرفته انجام دهید. برای این کار، باید یک ویدیوی نمونه اضافه کنید که باید در همان دستگاه و با همان فرمت ویدیوی خراب گرفته شود.

اگرچه تعمیر پیشرفته زمان بیشتری می برد، اما نتایج بهتری نیز به همراه خواهد داشت. در پایان، می‌توانید نتایج را پیش‌نمایش کنید و فایل خود را در هر مکان امنی که انتخاب می‌کنید ذخیره کنید.

 4 راه حل بلندگو برای رفع عدم کارکرد صدای لپ تاپ لنوو

همانطور که می دانید، گاهی اوقات عدم وجود صدا در لپ تاپ لنوو به دلیل بلندگوهای آن یا هر مشکل سخت افزاری دیگری ایجاد می شود. هر زمان که صدایی از بلندگوی لپ تاپ لنوو شنیده نشد، دریل زیر را انجام دهید.

راه حل 1 هدفون یا بلندگوهای خارجی را دوباره وصل کنید

اگر صدای بلندگوها یا هدفون های خارجی لپ تاپ لنوو وجود ندارد، ابتدا آنها را جدا کنید. پس از آن، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، آنها را دوباره وصل کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر. همچنین می‌توانید سایر دستگاه‌های جانبی را که در حال حاضر به آن‌ها نیاز ندارید، حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   6 علت بالا نیامدن لپ تاپ لنوو

راه حل 2 جک هدفون را تمیز و بررسی کنید

اگر جک هدفون دارای کثیفی یا زباله باشد، می تواند باعث شود لپ تاپ لنوو شما صدا پخش نشود. برای این منظور، هدفون را جدا کرده و از یک پارچه خشک یا پین برای تمیز کردن جک استفاده کنید. همچنین در برخی از لپ تاپ لنوو ها جک های مختلفی برای میکروفون و خروجی صدا (بلندگو) وجود دارد. مطمئن شوید که هدفون را به جک خروجی وصل کرده اید و نه میکروفون.

راه حل 3 تنظیم مجدد اتصال بلندگوهای بلوتوث

این امکان وجود دارد که لپ تاپ لنوو لنوو یا دل هیچ خطای صدایی نداشته باشد و نه به دلیل وجود سیستم عامل. برای بررسی این موضوع، می توانید بلندگوهای خارجی خود را از سیستم خود جدا کرده و سعی کنید آنها را به هر دستگاه دیگری متصل کنید. اگر مشکل از سیستم شماست، می‌توانید به تنظیمات بلوتوث آن بروید و اتصال را ریست کنید. اگر صاحب مک هستید، می‌توانید به گزینه‌های Debug آن نیز بروید و تمام تنظیمات دستگاه بلوتوث را از اینجا بازنشانی کنید.

راه حل 4 خروجی لپ تاپ لنوو خود را بررسی کنید

اگر اسپیکر دیگری را به‌عنوان پیش‌فرض فعال کرده باشید که صدایی در لپ‌ تاپ لنوو خود دریافت نمی‌کنید. برای رفع آن، فقط می توانید به تنظیمات صدای سیستم خود بروید و بلندگوی پیش فرض را بررسی کنید. در حالت ایده آل، بلندگوی پیش فرض باید بلندگوهای داخلی لپ تاپ لنوو شما باشد. اگر نه، فقط می توانید سوئیچ مورد نیاز را از اینجا ایجاد کنید و بررسی کنید که آیا هنوز صدایی از لپ تاپ لنوو نمی آید یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: رفع روشن نشدن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =