نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی پد لمسی لپ تاپ / تاچ پد لپ تاپ لنوو رایج ترین مشکلی است که کاربران لپ تاپ لنوو با آن مواجه هستند. دلیل اصلی این مشکل خرابی تاچ پد است. اگر با لپ تاپ لنوو خود مشکلی دارید، بهترین راه حل آن استفاده از راهنمای عیب یابی ارائه شده توسط ما است. علاوه بر عیب یابی تاچ پد لپ تاپ لنوو، ما همچنین تمام اطلاعات لازم در مورد نحوه تعمیر لپ تاپ لنوو خود را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

چرا تاچ پد لپ تاپ لنوو شما کار نمی کند؟

وقتی تاچ پد لپ تاپ لنوو شما از کار می افتد، می تواند برای شما سردرد باشد. در اینجا برخی از دلایل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو شما آورده شده است:

  1. صفحه کلید کثیف یا گرد و غبار
  2. درایور تاچ پد غیر کار
  3. مادربرد شکسته یا آسیب دیده
  4. خرابی دکمه تاچ پد (دکمه پد لمسی کار نمی کند)
  5. خراب درایور تاچ پد
  6. تنظیمات نادرست ویندوز برای صفحه لمسی پیکربندی شده است (تنظیمات صفحه لمسی صحیح نیست)
  7. خرابی درایور تاچ پد (درایور تاچ پد کار نمی کند)
  8. دکمه پلاستیکی پد لمسی شکسته (دکمه پلاستیکی پد لمسی شکسته یا کثیف)
  9. تاچ پد به درستی کار نمی کند (درایور پد لمسی کار نمی کند یا دکمه های لمسی فعال شده خاموش هستند).
  10. پیکربندی نادرست تنظیمات BIOS برای صفحه کلید، دستگاه اشاره گر و پد لمسی.
  11. کارت گرافیک معیوب (کارت گرافیک به درستی کار نمی کند).

خرابی پد لمسی لپ تاپ

به دلیل مشکل تاچ پد با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

مشکلات زیادی وجود دارد که به دلیل مشکل پد لمسی با آن مواجه هستید مانند:

  • کیفیت ردیابی انگشت شما کاهش یافته است، به این معنی که دیگر دقیق نیست، بنابراین اگر اغلب در طول فعالیت های روزانه خود مانند وب گردی و غیره از آن استفاده کنید، در نهایت با آن ناراحت خواهید شد.
  • ماوس پد لمسی در دو نوع مختلف وجود دارد: یکی سیمی و دیگری بی سیم، اما به دلیل پاسخگویی ضعیف در چرخش قلم، برای مدت طولانی با چنین ویژگی پد لمسی ضعیفی مواجه می شوید.
  • تاچ پد دستگاهی است که به شما کمک می کند مکان نما را روی صفحه لپ تاپ لنوو خود کنترل کنید. می توانید مکان نما را با ضربه زدن روی صفحه لمسی یا کلیک کردن روی آن حرکت دهید. اما گاهی اوقات، متوجه خواهید شد که با کلیک بر روی مکان نما، دیگر پاسخ نمی دهد
این مطلب را از دست ندهید   راه های رفع هنگی دائم لپ تاپ لنوو

هر بار که هنگام تایپ تعداد زیادی کلمات بی فایده پیدا می کنید. همه اینها به دلیل مشکلاتی است که ماوس شما ممکن است در صفحات وب و اسناد انواع مختلفی داشته باشد. بنابراین فقط با ما تماس بگیرید تا موقعیت های مختلف را از کسی که در حل این نوع مسائل در عرض چند دقیقه بدون هیچ گونه هزینه ای در طول زندگی تخصص دارد، بیابید.

چگونه مشکلات پد لمسی لپ تاپ لنوو خود را حل کنیم؟

مراحل زیر را انجام دهید.

بررسی کنید که آیا ویندوز از کار افتاده است:

بیشتر مشکلات مربوط به تاچ پد به دلیل بدافزار رخ می دهد. یک بدافزار می تواند به سیستم شما آسیب برساند و آن را غیرقابل استفاده کند. برای بررسی اینکه آیا Windows راه حلی از کار افتاده است، روی دکمه Start کلیک راست کرده و Control Panel > System and Security > System > Device Manager را انتخاب کنید.

اگر علامت تعجب زرد می بینید، پس با تاچ پد خود مشکل دارید. ممکن است ناشی از ویروس یا مشکل درایور باشد. برای رفع این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با کلیک کردن روی نماد روی لپ تاپ لنوو خود به Device Manager بروید.
  2. می توانید به راحتی تمام دستگاه هایی را که برای نصب سخت افزار و عیب یابی مشکلات به رایانه های شخصی متصل می شوند، در صفحه نمایش خود مشاهده کنید. اگر علامت تعجب زرد ظاهر شود، درایور صفحه لمسی شما به درستی نصب نشده است.

اگر به دلیل ویروس‌ها، بدافزارها یا مشکلات نرم‌افزار جاسوسی با ماوس یا صفحه‌کلید بی‌سیم خود و همچنین سایر دستگاه‌هایی که بدون کارکردن به آن‌ها وابسته هستید، مشکلی دارید، آن‌ها را خاموش کنید و از اینترنت جدا شوید. مسائل به صورت جداگانه

این مطلب را از دست ندهید   تعویض RAM Lenovo Essential G555-0873

کلید پد لمسی صفحه کلید خود را دوباره فعال کنید

اگر از لپ‌تاپ لنوو استفاده می‌کنید، استفاده از تاچ‌پد بدون صفحه‌کلید برای شما بسیار دشوار خواهد بود. در چنین مواردی، فعال کردن مجدد تاچ پد بسیار مهم است. این یک فرآیند بسیار ساده و آسان است. فقط باید کلیدهای FN + F4 را به طور همزمان فشار دهید. پس از این کار، می توانید از تاچ پد و همچنین صفحه کلید خود استفاده کنید.

USB ماوس دیگر را بردارید

یکی از مشکلات رایج بسیاری از کاربران این است که تاچ پد لپ تاپ لنوو آنها کار نمی کند. برای حل این مشکل، می توانید هر USB ماوس دیگری را از لپ تاپ لنوو خود جدا کرده و سپس ماوس USB خود را وصل کنید. به شدت توصیه می شود که همیشه یک ماوس پشتیبان داشته باشید، فقط در صورتی که موس مورد استفاده شما کار نکند.

 از طریق صفحه لمسی غیرفعال کردن تنظیمات منطقه

در ویندوز، صفحه لمسی را می‌توان در بخش «دستگاه‌های غیرفعال» کنترل پنل غیرفعال کرد. سپس می‌توانید «غیرفعال کردن منطقه» را پیکربندی کنید تا مطمئن شوید که هنگام استفاده از صفحه لمسی، از انگشت درست استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که فقط زمانی کار کند که یک خودکار یا مداد در دست دارید.

کار نکردن تاچ پد لنوو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نه =