نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه حذف فن CPU Cooler Master

درست مثل هر م computerلفه رایانه ای دیگر، فن های پردازنده با گذشت زمان فرسوده می شوند. از آنجا که ممکن است کار با رایانه بدون درایو CD-ROM یا کارت صدا امکان پذیر باشد، پردازنده ها برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد به فن نیاز دارند. نصب فن جدید فقط چند دقیقه طول می کشد، اما ابتدا باید فن قدیمی را بیرون بیاورید. با یادگیری نحوه از بین بردن فن CPU Cooler Master، از سردرگمی و صدمه غیر ضروری به کامپیوتر خود جلوگیری کنید

مرحله 1

رایانه را خاموش کرده و تمام کابلها را از سیستم، از جمله شبکه و سیمهای جانبی، جدا کنید. سیستم را در سمت راست قرار داده و به راحتی به فن CPU دسترسی پیدا کنید.

مرحله 2

پانل سمت چپ را بکشید تا به قسمت داخلی رایانه دسترسی پیدا کنید. بعضی از سیستم ها نیاز دارند که یک پیچ را با پیچ گوشتی فیلیپس بردارید یا یک قفل را فشار دهید تا از درب کناری خارج شود. قسمت فلزی خالی قاب را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن از بدن شما تخلیه شود.

مرحله 3

فن CPU سه پین ​​را از اتصال سفید جدا کنید. می توانید آن را نزدیک وسط مادربرد در کنار هیت سینک پیدا کنید.

مرحله 4

فن Cooler Master را از بالای مخزن گرم کن جدا کنید. چهار پیچ هر گوشه فن را با پیچ گوشتی فیلیپس بچرخانید تا آزاد شود.

نحوه تعویض فن لپ تاپ

فضای کم و تهویه باعث می شود که گرما خیلی سریع در لپ تاپ جمع شود. یک فن لپ تاپ هوای گرم تولید شده از دیسک سخت و سایر اجزای داخلی را از طریق دریچه ای در کنار محفظه لپ تاپ می دمد. یک پنکه لپ تاپ معمولاً در یک مخزن گرمکن تعبیه شده است که به خنک ماندن CPU یا واحد پردازش مرکزی کمک می کند. اگر فن لپ تاپ شما دیگر کار نکرد، این مراحل را دنبال کنید تا در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض پوشش بالا Lenovo G50-80 80E5

مرحله 1

هنگام جدا کردن لپ تاپ، دفترچه راهنما و مونتاژ صاحب لپ تاپ خود را با دقت دنبال کنید. برای از بین بردن بار ساکن، به صورت دوره ای فلزی را لمس کنید و روی یک میز بزرگ با منبع نور روشن کار کنید.

مرحله 2

لپ تاپ را خاموش کرده و از برق جدا کنید. باتری اصلی، درایو CD / DVD و هارد را بردارید. هارد دیسک معمولاً در شکاف یک طرف لپ تاپ قرار دارد. پیچی را که درپوش آن را نگه داشته است برداشته سپس سورتمه هارد را بیرون بیاورید.

مرحله 3

لپ تاپ را برگردانید و پیچ های پایین صفحه را که در آن قرار دارند بردارید. لپ تاپ را ورق بزنید، آن را باز کنید، سپس صفحه کلید را به سمت بالا و خارج کنید. کابل روبان انعطاف پذیر را که صفحه کلید را به مادربرد متصل می کند از برق جدا کنید.

مرحله 4

پیچ هایی را که حاشیه صفحه کلید و کف آن را در جای خود قرار داده اند بردارید. هر ضربه محکم و ناگهانی پلاستیکی را در کناره ها از بین ببرید، سپس لبه و کف دست را به سمت بالا و خارج کنید.

مرحله 5

فن لپ تاپ را از برق بکشید. پیچ هایی را که مخزن و فن را در جای خود نگه می دارید بردارید، سپس کل واحد را از لپ تاپ خارج کنید. باقیمانده ترکیب حرارتی را از پایین مخزن گرم و پردازنده خارج کنید.

مرحله 6

یک لایه نازک از ترکیب حرارتی را روی CPU قرار دهید، سپس مخزن و فن را جایگزین کنید. پیچ ها را تعویض کنید، فن را دوباره به برق متصل کنید و سپس لپ تاپ را دوباره مونتاژ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل قطع صدای لپ تاپ

مرحله 7

لپ تاپ را به برق متصل کرده و روشن کنید. بعد از چند دقیقه استفاده از آن، باید صدای فن جدید را بشنوید و احساس کنید که هوای گرم از دریچه کنار لپ تاپ می وزد. فن لپ تاپ به طور مداوم کار نمی کند، بنابراین اگر فن به طور دوره ای خاموش می شود نگران نباشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =