نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعویض مادر برد Lenovo G50-80 80E5

متناوباً به عنوان یک نوت بوک شناخته می شود، یک لپ تاپ یک رایانه قابل حمل است که کارآمدتر و تقریباً به اندازه یک کامپیوتر رومیزی کارآمد است. رایانه های قابل حمل برای چند ساعت از شارژ برق یا باتری مانند NiMH، NiCad یا Li-ion خالی می شوند. عموما تمام لپ تاپ ها دارای صفحه LCD، صفحه کلید و تاچ پد می باشند. اگرچه یک لپ تاپ ممکن است چندین دستگاه خارجی و کابل به آن متصل باشد، اما برای استفاده استاندارد نیازی به اتصال خارجی نیست.

مراحل تعویض مادر برد Lenovo G50-80 80E5

اما ممکن است با افزایش کارکرد، قطعات داخلی این دستگاه دچار خرابی شود که در این مقاله در رابطه با تعویض مادر برد Lenovo G50-80 80E5 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مرحله 1 خارج کردن مادر برد

همیشه به یاد داشته باشید قبل از شروع کار و تعمیر ابتدا دستگاه را به طور کامل خاموش نمایید و اتصالات را به طور کامل قطع نمایید.

در قدم بعدی باید باتری را از دستگاه خارج نمایید. برای خارج باتری از زیر لپ تاپ، دو زبانه باتری را به سمت داخل فشار دهید تا باتری آن خارج شود. باتری را بلند کنید تا جدا شود.

مرحله 2

سپس پنل پشتی را بردارید. این پنل توسط پیچ به لپ تاپ متصل است. سه پیچ # 00×5.5 میلی متر را از قسمت جلویی زیر پانل برداشته و صفحه دسترسی اصلی را به جلو و بیرون بلغزانید.

مرحله 3

بعد از برداشتن پنل پشتی به راحتی به اجزای داخلی دسترسی دارید. سپس باید هارد دیسک را برداردی. هارد دیسک توسط دو پیچ # 00×4.5 میلی متری را از هارد دیسک برداشته و سپس درایو را به کنار بکشید و هارد را بردارید

این مطلب را از دست ندهید   نادید گرفتن نکات مهم و کندی لپ تاپ لنوو

مرحله 4

بعد از هارد دیسک نوبت به فن است. فن نیز مانند اجزای دیگر توسط پیچ های متصل است. سه پیچ # 00×5.5 mm را از واحد فن جدا کرده، اتصال سیم کشی فن را از برق بکشید و سپس واحد فن را جدا کنید.

مرحله 5

بعد از جدا کردن فن حال باید WIFI را از لپ تاپ خارج نمایید. با استفاده از موچین سیم های سفید و سیاه را با دقت از کارت WiFi جدا کنید. سیم ها را از کانال خود خارج کرده و به کنار آن نگه دارید.

مرحله 6

فن توسط کابل روبان به دستگاه متصل است. دو کابل روبان را از زیر ناحیه واحد فن جدا کنید.

سپس فن را بردارید.

مرحله 7

بعد از برداشتن فن حال باید درایو CD را از لپ تاپ خارج نمایید. پیچ ثابت کننده درایو CD را بردارید (# 00×5.5 میلی متر) و درایو را از شکاف خارج کنید.

درایو CD خارج می شود.

مرحله 8

سپس نوبت به خارج کردن RAM است. کلیپ تعمیر RAM را از دو انتهای هر تراشه RAM رها کنید. پس از انتشار، هر تراشه RAM را بیرون بکشید.

RAM از لپ تاپ خارج می شود.

مرحله 9

حال باید صفحه کلید را بردارید تا دسترسی به مادر برد راحت باشد. سه پیچ # 00×5.5 میلی متری را که صفحه کلید را گرفته اند بردارید.

مرحله 10

پیچ های شش ضلعی # 00×5.5mm را که کف دست را نگه داشته اند بردارید.

مرحله 11

لپ تاپ را برگردانید، صفحه را بلند کرده و با یک پلاستیک پلاستیکی شروع به برداشتن صفحه کلید کنید. از گوشه بالا سمت چپ شروع کنید و از سمت چپ به راست صفحه کلید را بلند کنید. پس از آزاد شدن قسمت بالا، صفحه کلید را از بالا و دور کنید. اتصال کابل روبان را برداشته و صفحه کلید را کنار بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه کلید Lenovo S20-30

مرحله 12

دو کابل روبان را جدا کرده و سپس با استفاده از یک spudger پلاستیکی، شروع به جدا کردن صفحه از شاسی کنید. از لبه جلویی سمت چپ شروع کنید و از چپ به راست کار کنید تا هر نیمه را جدا کنید. دو طرف چپ و راست را به همان شکل جدا کنید.

مرحله 13

کابل روبان CD Drive و کابل برد کمکی را جدا کنید. کابل بلندگو را جدا کرده و سپس پیچ ثابت صفحه CD Drive را بردارید (# 00×4.5 میلی متر). پیچ ثابت صفحه کمکی را برداشته و سپس صفحه کمکی را بردارید.

مرحله 14

بعد از برداشتن تمام اجزا حال نوبت به برداشتن مادر برد می باشد.

مادر برد نیز مانند اجزای دیگر توسط اتصالات و پیچ های به لپ تاپ متصل است که برای برداشتن آن حتما باید این اتصالات برداشته شود.

سه پیچ ثابت مادربرد (# 00×5.5 میلی متر) را برداشته و مادربرد را بردارید.

بعد از برداشتن اتصالات و پیچ های مادر برد حال می توانید مادر برد را به راحتی از دستگاه خارج نمایید.

تعویض مادر برد به اتمام رسیده است. در صورت نداشتن عملکرد مناسب به راحتی این قطعه را تعویض نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =