نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

یکی دیگر از قسمت های مهم لپ تاپ لنوو کارت گرافیک است که امکان بروز خرابی در آن وجود دارد. کارت گرافیک که با نام های کارت ویدئو، کارت نمایشگر، آداپتور نمایشگر، آداپتور گرافیک و برد گرافیک هم شناخته می‌شود. بیشتر کارت‌های گرافیک، توابع مختلفی مانند شتاب دهنده رندر صحنه‌های سه‌بعدی و دوبعدی، رمز گشایی کردن MPEG-2/MPEG-4، خروجی تلویزیون یا قابلیت اتصال چند مانیتور را ارائه می‌کنند.

تعویض و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

امکان تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ وجود دارد. ولی باید توجه داشت در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ خیلی سخت می شود و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو قادر به ارتقاء چیپ گرافیک بوده و این کار را  به صورت حرفه‌ای  بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و مادربورد لپ تاپ انجام می دهند.

اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک باشد متخصصین به سادگی می توانند آن را تعویض کرده یا ارتقاء دهند. کادر فنی مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو، دستگاه را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را خارج کرده  و کارت گرافیک جدید را جایگزین خواهند کرد. توصیه می کنیم از تعویض کارت گرافیک به دست خودتان یا توسط افرادی که تخصص لازم را ندارند جدا پرهیز نمایید.

چرا فن لپ تاپ صدا می دهد؟

اگر فقط یک قطعه کوچک از مادربورد آسیب ببیند، دیگر لپ تاپ از دست رفته و باید فکر یک لپ تاپ دیگر باشید. برای تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ یا تعویض چیپ‌های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام “BGA Machine”  تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و در آن امکان خرابی کارت گرافیک بالاست.

این مطلب را از دست ندهید   تست فن خنک کننده لپ تاپ

نشانه های خرابی کارت گرافیک

نشانه های خرابی کارت گرافیک را به طور خلاصه می توان در موارد زیر جمع بندی کرد:

  1. با وجود روشن بودن لپ تاپ تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک بر روی دستگاه اِعمال گردد.
  2. وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.
  3. در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه ی حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.
  4. در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط لپ تاپ (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده توسط لپ تاپ کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک به وجود آمده است.
  5. موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد لپ تاپ باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو مراجعه نمایید.

نشانه های کارت گرافیک سوخته

سوختن کارت گرافیک لپ تاپ را می توان با جایگزین کردن یک کارت گرافیک جدید بر روی دستگاه تشخیص داد. اگر با تست سیستم با یک کارت گرافیک دیگر، تصویر به مانیتور لپ تاپ شما انتقال یافت، بنابراین برای تعمیر کارت گرافیک و یا تعویض آن باید دست به کار شوید. اما اگر با تست یک کارت گرافیک دیگر ، باز هم تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید مشکل احتمالاً ناشی از قطعات دیگر دستگاه است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض RAM Lenovo Legion Y530-15ICH

توجه داشته باشید که در مواردی نیز عدم امکان انتقال تصویر ناشی از آن است که چیپ ست مربوط به انتقال تصویر در مادربورد خراب شده است. گاهی اوقات نیز به علت بروز مشکل در منبع تغذیه سیستم ، توان کافی برای انتقال تصویر به مانیتور وجود ندارد. حتی گاهی به علت بروز مشکل در پردازنده مرکزی سیستم (CPU) نوبت به عملیات انتقال تصویر نمی رسد. جهت بررسی های تخصصی لپ تاپ خویش و عیب یابی صحیح پیش از تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ می توانید به مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ مراجعه نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − بیست =