نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش ایجاد رمز عبور امن    (قسمت اول)

ایجاد رمز عبور امن برای هر حساب آنلاین، امری ضروری شده است. از این رو رمزی را انتخاب کنید که حدسش برای دیگران سخت باشد و ترکیبی از حروف و اعداد باشد. خوشبختانه ایجاد یک رمز عبور که شکستنش سخت و به یاد ماندنش راحت باشد کار تقریباً راحتی است.

1- رمز عبوری را انتخاب کنید که به راحتی قابل حدس یا هک نباشد. تنها از کلمات یا عبارات خاصی که برایتان مهم است استفاده نکنید (مانند تاریخ تولد یکی از اعضای خانواده). این اطلاعاتی است که به راحتی با کمی جستجو هر کسی می‌تواند به آن دست پیدا کند.

از رمزهای عبور پیش‌فرض نیز استفاده نکنید، زیرا به راحتی شکسته می‌شوند. برخی از رمزهای عبور پیش‌فرض عبارتند از password، password123، ۱۲۳۴، admin و guest و غیره. این رمزهای عبور در اینترنت به وفور پیدا می‌شوند.

2- رمزهای عبور را به اشتراک نگذارید. این کار دعوت افراد به حساب‌های آنلاین شما است و در بیشتر مواقع منجر به سرقت هویت آنلاین می‌گردد.

3- اطمینان حاصل کنید که رمز عبور شما طولانی است. این رمز عبور باید حداقل هشت تا ۱۰ کاراکتر باشد و رمزهای عبور طولانی‌تر، امن‌تر هستند. با این حال برخی از سایت‌ها و برنامه‌ها ممکن است حداکثر طول رمزعبور را محدود کرده باشند.

4- حداقل یک حرف بزرگ و یک حرف کوچک در رمز عبور خود داشته باشید. حروف بزرگ و کوچک نباید با یکدیگر گروهبندی شوند. ترکیب آنها با یکدیگر پیش‌بینی رمز عبور را سخت‌تر می‌کند. این راهبرد رمزهای عبوری مانند “JeCaMiJe_” در مثال اول و “HouseOnSpooner#1500” در مثال دوم ایجاد می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   طریقه پیش بینی دوام لپ تاپ لنوو

5- در ایجاد رمز عبور امن باید از فاصله در رمزهای عبورتان استفاده کنید. بسیاری از سیستم‌های رمز عبور فاصله‌ها را مجاز نمی‌دارند، ولی برای سیستم‌هایی که آن را قبول می‌کنند افزودنش به وسط رمز عبور مفید است. همچنین از خط زیر «_» نیز می‌توان به شکلی مشابه استفاده کرد.

6- رمزهای عبور مشابه ولی متمایزی برای حساب‌های جداگانه ایجاد کنید. شما می‌توانید از اصول ابتدایی برای به یاد آوردن رمز عبور خود بدون ساده‌سازی آن استفاده کنید. بنابراین “JeCaMiJe_” می‌تواند به “my kids JeCaMiJe,” یا HouseOnSpooner#1500″ می‌تواند به “۱۵۰۰*my first House On Snooper.” تغییر یابد.

7- مطمعن شوید که رمز عبور در مکانی امن نوشته و حفظ می‌شود. مکانی را دور از کامپیوتر (و افراد فضول) انتخاب کنید که بتوانید به آن دسترسی راحت داشته باشید، برای زمانی که رمز عبور خود را فراموش کردید، می‌توانید آن را بدون دردسر بازیابی کنید.

– هنگام نوشتن رمز عبور خود، به یاد داشته باشید که با یک الگوی انحراف می‌تواند رمزگشایی رمزعبور خود را سخت‌تر کنید. بنابراین ri7%Gi6_ll را می‌توان به شکل ۲tk9&Ik8_nn نوشت (که در آن انحراف کدگذاری با اولین کاراکتر نشان داده شده است، که در این مورد +۲ است). این امر بدین معنی است که هر کاراکتر کدگذاری شده دو حرف الفبا بیشتر از کاراکتر رمز عبور واقعی است.

«ادامه دارد………….»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفده =