نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آسیب های لپ تاپ لنوو/ دریچه های لپ تاپ لنوو معمولا در کنار یا پایین کامپیوتر قرار دارند. اگر لپ تاپ لنوو خود را به برق وصل کنید و روی تخت یا فرش خود روشن کنید، می تواند باعث مسدود شدن دریچه های کامپیوتر شود. هوای گرم تولید شده توسط کامپیوتر می‌تواند باعث تجمع و آسیب به اجزای داخلی شود که منجر به تعمیرات و تعویض پرهزینه می‌شود. اگر قصد دارید لپ‌تاپ لنوو خود را به برق وصل کنید و روشن یا شارژ کنید، آن را روی سطح سختی قرار دهید که اجازه می‌دهد دریچه‌های کامپیوتر هوای گرم را جابجا کنند.

شما به لپ‌تاپ لنوو آسیب خواهید رساند

گذاشتن لپ‌تاپ لنوو روی پارچه‌ها، بالش‌ها و حتی فرش‌ها می‌تواند از تخلیه مناسب گرما توسط کامپیوتر جلوگیری کند. گرمای محبوس شده در داخل لپ تاپ لنوو می تواند به اجزای داخلی مانند CPU، هارد دیسک، کارت گرافیک و باتری آسیب برساند. اگر لپ تاپ لنوو برای مدت طولانی در معرض دمای بالا قرار گیرد، ممکن است مجبور شوید قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.

آسیب های لپ تاپ لنوو

علائم را بشناسید

لپ تاپ لنوو شما دارای یک فن است که برای حذف هوای گرم تولید شده در حین استفاده استفاده می شود. یک فن که به طور مداوم با سرعت بالا کار می کند می تواند نشان دهنده این باشد که هوا را به درستی تخلیه نمی کند، به خصوص اگر لپ تاپ لنوو مرتباً در لمس داغ باشد. لپ‌تاپ لنوو‌ها طوری طراحی شده‌اند که وقتی در معرض دمای شدید قرار می‌گیرند خاموش می‌شوند، بنابراین اگر لپ‌تاپ لنوو شما به طور غیرمنتظره‌ای خاموش می‌شود، بررسی کنید که دریچه‌ها مسدود نشده باشند. گرد و غبار و زباله ها می توانند به مرور زمان جمع شوند و دریچه های لپ تاپ لنوو شما را مسدود کنند. از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن دریچه هایی که مسدود شده اند استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض RAM Lenovo B575-1450

از دست دادن باتری و خرابی آن

وصل نگه داشتن لپ تاپ لنوو برای مدت طولانی یا زمانی که کامپیوتر را شارژ نمی کنید می تواند به باتری آسیب برساند. مدیرعامل Cadex Electronics، Isidor Buchmann، توصیه می کند باتری را تا 80 درصد ظرفیت شارژ کنید و سپس آن را از برق بکشید. باتری را تا زمانی که به 40 درصد برسید، خاموش کنید و سپس کامپیوتر را دوباره وصل کنید تا این روند تکرار شود. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند عمر باتری لپ تاپ لنوو شما را افزایش دهد و 1200 تا 2000 چرخه تخلیه را امکان پذیر کند. گرمای بیش از حد ناشی از وصل نگه داشتن لپ تاپ لنوو می تواند به باتری آسیب برساند و سلول های باتری را با ولتاژ بالاتری تحت فشار قرار دهد.

مراقب لپ تاپ باشید

اگر به طور فعال از رایانه روی تخت یا زمین استفاده می کنید، مراقب باشید که لپ تاپ لنوو چقدر داغ است و آیا گرما را به درستی از بین می برد یا خیر. اگر کامپیوتر را برای مدت زمانی بدون مراقبت رها می کنید و به برق وصل می کنید، مطمئن شوید که آن را روی یک سطح سخت مانند میز یا میز قرار داده اید یا یک خنک کننده لپ تاپ لنوو خریداری کنید. برای کاهش خطر آتش سوزی، هرگز کامپیوتر را به برق وصل، شارژ یا روشن روی مواد قابل اشتعال نگذارید. اگر جای دیگری برای ترک لپ تاپ لنوو ندارید، سیم برق را هم از کامپیوتر و هم از پریز جدا کنید و کامپیوتر را کاملا خاموش کنید. کامپیوتری که روشن یا شارژ نمی‌شود، اصلاً نباید گرما ایجاد کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض جک برق Lenovo G50-80 80E5

تمیز کردن لپ تاپ

تعمیر لپ تاپ خود را به ما بسپارید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =