نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کم کردن دمای CPU لپ تاپ / CPU (یا پردازنده) مغز لپ تاپ لنوو شما است، بنابراین بسیار مهم است که خوب و روان کار کند. تحت فشار، دمای CPU ممکن است شروع به گرم شدن کند، در این مرحله ممکن است لپ تاپ لنوو شما شروع به کند شدن کند، از کار بیفتد و – در دراز مدت – ممکن است CPU از بین برود. در اینجا نحوه خنک کردن CPU آمده است.

حداکثر دمای مناسب

اینجاست که همه چیز کمی پیچیده می شود. CPU های مختلف به روش های مختلف ساخته می شوند. به این ترتیب، هر یک از آنها محدودیت های خود را در مورد اینکه تا چه حد می توانید آنها را فشار دهید، دارند. به عنوان مثال، دمای 80 درجه سانتی گراد می تواند توسط برخی از پردازنده ها کاهش یابد و به برخی دیگر آسیب جدی وارد کند.

 گرد و غبار را پاک کنید

تمیز کردن کامپیوتر شما می تواند معجزه ای برای گیج های دما ایجاد کند. اگر سرعت فن شما خیلی زیاد است، ممکن است لازم باشد لپ تاپ لنوو شخصی خود را باز کرده و آن را تمیز کنید.

گرد و غبار بیش از حد می تواند فن ها و پره های هیت سینک را مسدود کند، اما خوشبختانه، تمیز کردن داخل کامپیوتر شما آسان است. برای جلوگیری از تخلیه الکتریکی قطعات کامپیوتر، خود را با لمس فلز زمین کنید. با استفاده از هوای فشرده از فاصله 6 اینچی، توده های گرد و غبار را از پره های فن، منبع تغذیه، مادربرد و تمام اجزای دیگر جدا کنید. برای مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، از نوک کیو آغشته به ایزوپروپیل الکل بیش از 90 درصد استفاده کنید. در صورت باقی ماندن رطوبت، کامپیوتر خود را دوباره روشن نکنید.

کم کردن دمای CPU لپ تاپ

 هیت سینک خود را مجدداً قرار دهید

اگر از خمیر حرارتی استفاده کرده اید و دمای CPU شما پس از گذشت چند روز از دوره کوتاه شکستگی کاهش نمی یابد، ممکن است هیت سینک شما به درستی قرار نگیرد. هنگامی که این اتفاق می افتد، هیت سینک به طور کامل با پردازنده تماس نمی گیرد، که ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد آن شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع هنگی ویندوز 10 لپ تاپ لنوو

برای رفع این مشکل کافی است هیت سینک را بردارید و دوباره آن را روی پردازنده قرار دهید. مطمئن شوید که آن را با نقاط نصب در اطراف محیط پردازنده در یک راستا قرار دهید و بسته به هیت سینک خود، آن را با استفاده از پیچ گوشتی یا از طریق زبانه ها در جای خود قفل کنید.

 روی یک خنک کننده هیت سینک/سی پی یو جدید سرمایه گذاری کنید

خنک کننده CPU با بالا کشیدن گرما از CPU و به سمت صفحه اصلی/لوله های حرارتی، تراشه شما را خنک نگه می دارد. گرما از طریق کندانسور از گاز به مایع منتقل می شود و از طریق پره های هیت سینک و فن خنک می شود. این «مایع خنک‌شده» یا خنک‌کننده، از طریق اواپراتور به پایین باز می‌گردد تا بتوان دوباره از آن استفاده کرد.

کل فرآیند اساساً استفاده مجدد از همان گرمایی است که در ابتدا توسط CPU تولید می شد. اگر خنک کننده/هیت سینک پردازنده شما قدیمی باشد، استفاده مجدد از این گرما کاهش نخواهد یافت. اگر می خواهید بیشتر به این موضوع نگاه کنید، راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب خنک کننده CPU مناسب برای لپ تاپ لنوو شخصی خود را ببینید.

همچنین درک تفاوت بین خنک کننده هوا و خنک کننده مایع، که دو روش اصلی خنک شدن CPU هستند، مفید است. با خنک کننده هوا، هیت سینک با فن با استفاده از خمیر حرارتی به CPU متصل می شود. با روشن شدن فن، گرما از بین می رود. این رایج‌ترین راه‌اندازی است و به همین دلیل است که با افزایش مصرف CPU صدای فن را با شدت بیشتری می‌شنوید.

خنک کننده های مایع از پوشش های کوچک برای اتصال به CPU استفاده می کنند. خنک کننده مایع را از طریق لوله ها و رادیاتورها اضافه کنید تا به خنک شدن CPU کمک کنید. یک فن مانند هیت سینک به رادیاتور متصل می شود تا گرمای ایجاد شده را دفع کند. در حالی که می‌توانید سیستم خنک‌کننده مایع حلقه‌ای سفارشی خود را ایجاد کنید، ساخت آن‌ها دشوار است – اما عملکرد آنها بسیار بهتر از هر راه‌حل دیگری است.

این مطلب را از دست ندهید   پردازنده، حافظه / رم Lenovo Essential G580

به طور کلی، خنک کننده های مایع عملکرد بهتری دارند و بی صداتر هستند. با این حال، خنک کننده هوا مقرون به صرفه تر و نگهداری آسان تر است.

 دوباره خمیر حرارتی را اعمال کنید

خمیر حرارتی شکاف های بین پردازنده CPU و هیت سینک را پر می کند و به انتقال حرارت کارآمد کمک می کند. راه اندازی یک CPU بدون خمیر حرارتی مانند رانندگی با ماشین بدون روغن است. و چه اتفاقی می‌افتد وقتی علائم هشدار دهنده آشکار، مانند چراغ چک موتور را نادیده می‌گیرید؟

این مراحل را دنبال کنید:

  1. خمیر حرارتی مناسب را برای CPU خود انتخاب کنید. سرامیک ساده ترین و جهانی ترین کار با آن است. Thermal Grizzly Kryonaut و GELID GC-Extreme دو گزینه عالی و مقرون به صرفه هستند. اگر عملکرد بهتر CPU را می خواهید، خمیر حرارتی مبتنی بر فلز مایع را انتخاب کنید. با این حال، اعمال این موارد دشوارتر است، و حتی یک اشتباه کوچک می تواند به لپ تاپ لنوو شما آسیب برساند. Thermal Grizzly Conductonaut گزینه خوبی است.
  2. کامپیوتر خود را خاموش کنید و همه کابل ها را جدا کنید.
  3. هیت سینک خود را به آرامی از پردازنده جدا کنید.
  4. هیت سینک را به آرامی تمیز کنید تا خمیر باقیمانده از بین برود. ممکن است لازم باشد از Q-tip استفاده کنید. برای هر چیزی که به راحتی جدا نمی شود، می توانید از ایزوپروپیل الکل 90 درصد یا یک پاک کننده خمیر حرارتی مانند ArctiClean استفاده کنید.
  5. مقداری خمیر حرارتی به اندازه نخود را روی مرکز پردازنده فشار دهید. بیشتر از این اعمال نکنید. فقط به مقدار ناچیزی نیاز دارد. همچنین می توانید چند خط نازک بزنید یا حتی با استفاده از یک تکه مقوا یا انگشتی که با دستکش پوشانده شده است، آن را به طور مساوی پخش کنید. فقط سعی کنید از چسباندن خمیر روی اجزای دیگر جلوگیری کنید.
  6. هیت سینک خود را به آرامی در جای خود قرار دهید و دوباره آن را پیچ کنید.
  7. با استفاده از Speccy دما را طی چند روز کنترل کنید.
این مطلب را از دست ندهید   5 دلیل نرم‌افزاری هنگ کردن لپ تاپ لنوو

در حالت ایده آل، برای عملکرد مطلوب، باید هر چند سال یک بار خمیر را دوباره استفاده کنید. اگر تمایل دارید که CPU خود را به طور منظم به حداکثر برسانید، مانند گیمرهای هاردکور، ممکن است بخواهید سالیانه دوباره درخواست دهید.

 بدافزار را بررسی کنید

یک عفونت جدی بدافزار باعث می شود که CPU شما سخت تر کار کند و لپ تاپ لنوو شما با سرعت حلزون کار کند. برخی از عفونت های بدافزار رایج که باعث افزایش دمای CPU می شوند عبارتند از:

  • ویروس ها (عفونی کننده های سیستم، آلوده کننده فایل ها و ماکروها)
  • تروجان ها (درپشتی، روت کیت، اکسپلویت و بسیاری دیگر)
  • کرم ها (ایمیل، اینترنت، شبکه)

بدافزاری که از تعداد زیادی منابع استفاده می کند، تمایل به ایجاد دمای بالای CPU و فن های نویزدار دارد. نمونه های قابل توجه ویروس های بیت کوین ماینر (Otorun، Kolab، BTMine) هستند. ما بررسی سالانه Windows Defender را انجام دادیم و متوجه شدیم که به اندازه بهترین نرم افزار آنتی ویروس شخص ثالث موجود است، اما اگر می خواهید یک ابزار سبک وزن برای اضافه کردن یک لایه امنیتی اضافی در کنار آن داشته باشید، Malwarebytes مورد علاقه است. اینجا در MTE

 اورکلاک را متوقف کنید

اورکلاک زمانی است که از طریق تنظیمات BIOS، سرعت/کلاک CPU را افزایش می‌دهید، که عملکرد کلی لپ تاپ لنوو شما را افزایش می‌دهد – اما با هزینه کمی: اورکلاک = تولید گرمای بیشتر CPU = دمای بالاتر. اگرچه همیشه اینطور نیست. اگر روی یک راه اندازی خنک کننده هیت سینک/CPU خوب سرمایه گذاری می کنید، CPU شما باید به طور مداوم خنک بماند.

اما اگر بیش از حد با یک سیستم خنک کننده زیر سطح اورکلاک کنید، CPU بیش از حد گرم می شود، گاز می گیرد و ممکن است باعث خرابی سیستم شود. قبلاً به MSI Afterburner اشاره کردیم که یک نرم افزار اورکلاک نیز می باشد. در اینجا راهنمای اورکلاک ما برای این ابزار است، که همچنین نحوه توقف اورکلاک را نشان می دهد.

روش های طول باطری لپ تاپ 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هفده =