نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیمات پاور ویندوز در لپ تاپ/ برخی از افراد در لحظه ای که از رایانه شخصی خود دور می شوند، آن را خاموش می کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند رایانه شخصی خود را به حالت Sleep قرار دهند تا بتوانند پس از استراحت مستقیماً وارد عمل شوند. بعضی ها اصلا زحمت خاموش کردن کامپیوترشان را ندارند. اما کدام روش بهترین است؟ اگر لپ تاپ لنوو دارید، ممکن است نگران عمر باتری باشید. در این مقاله تفاوت‌های بین تنظیمات پاور موجود در ویندوز را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 خاموش کردن

بیایید با چیزی که همه با آن آشنایی کامل دارند شروع کنیم. خاموش کردن رایانه شخصی ویندوز دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که فکر می کنید انجام می دهد. فرآیند خاموش کردن از برنامه‌های باز خارج می‌شود، فرآیندهای در حال اجرا در پس‌زمینه را از بین می‌برد و در نهایت سیستم عامل را خاموش می‌کند. وقتی کامپیوتر خود را خاموش می کنید، آن را به طور کامل خاموش می کنید.

نقطه ضعف خاموش کردن رایانه شخصی شما این است که دفعه بعد که می خواهید از آن استفاده کنید، رایانه باید فرآیند بوت را دوباره شروع کند. سخت افزار رایانه شخصی شما تحت بررسی قرار می گیرد تا مطمئن شود همه چیز به درستی کار می کند و همه برنامه های راه اندازی شما راه اندازی می شوند.

بسته به سخت افزار رایانه شخصی شما و نحوه پیکربندی آن، این فرآیند بوت آپ می تواند نسبتاً سریع، دردناک آهسته یا جایی در میان باشد. همانطور که گفته شد، در دنیایی که تقریباً همه چیز آنی است، منتظر ماندن برای روشن شدن رایانه شما پس از خاموش شدن کامل، شبیه تماشای خشک شدن رنگ است.

تنظیمات پاور ویندوز در لپ تاپ

مزایای خاموش کردن

خاموش کردن کامل رایانه شخصی به صرفه ترین گزینه در این لیست است. بنابراین اگر شما یک شاهین قبض آب و برق هستید یا اگر فقط می خواهید تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف انرژی انجام دهید، خاموش کردن آن بهترین گزینه است.

این مطلب را از دست ندهید   مراحل رفع سوسو زدن صفحه لپ تاپ لنوو

علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، خاموش شدن می تواند برخی از مشکلات سیستم عامل را نیز برطرف کند. خاموش کردن کامپیوتر شما به طور کامل تمام اشکالات و اشکالات جزئی را که پس از استفاده طولانی مدت ایجاد می شود، پاک می کند. با خاموش نکردن رایانه شخصی خود، خطر آزاردهنده شدن آن اشکالات جزئی را دارید.

در نهایت، خاموش کردن رایانه شخصی از آن در برابر نوسانات برق و قطع برق محافظت می کند. هنگامی که رایانه شما خاموش است، لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات در هنگام قطع برق باشید.

 حالت Sleep

قرار دادن کامپیوتر شما در حالت Sleep آن را در حالت کم مصرف قرار می دهد. اساسا، “وضعیت” فعلی رایانه شما – تمام اسناد باز و برنامه های در حال اجرا – به حافظه سیستم شما منتقل می شود.

در همین حال، بقیه کامپیوتر شما به طور موثر خاموش می شود. با ذخیره کردن وضعیت رایانه شخصی خود در حافظه سیستم، دیگر لازم نیست منتظر بوت شدن رایانه شخصی خود باشید. در عوض، رایانه شما حالت ذخیره شده را بازیابی می کند، بنابراین می توانید هر کاری را که انجام می دهید بلافاصله از سر بگیرید.

مزایای خواباندن رایانه شخصی

قرار دادن رایانه به حالت خواب به شما این امکان را می دهد که رایانه خود را از همان جایی که کار را متوقف کرده اید “بیدار” کنید. رایانه شما هر برنامه ای را که استفاده می کردید و فایل هایی را که باز کرده بودید بازیابی می کند. این باعث می‌شود که رایانه شخصی شما به خواب رفته بسیار راحت‌تر از خاموش کردن آن باشد.

علاوه بر این، تنها مقدار کمی انرژی برای به خواب رفتن رایانه شما مورد نیاز است. این به این دلیل است که وضعیت رایانه شخصی شما در حافظه سیستم ذخیره می شود در حالی که همه چیز خاموش است. همانطور که گفته شد، عملکرد Sleep برای بازگشت به داخل پس از کمی دور شدن طراحی شده است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بازگرداندن درایور در ویندوز 10 لپ تاپ لنوو

در حالی که حالت خواب تضمین می‌کند که دستگاه شما جرعه جرعه برق می‌خورد، اما اگر برای مدت طولانی در حالت خواب بماند، می‌تواند باتری آن را تمام کند. همانطور که گفته شد، لازم نیست نگران از دست دادن کار خود باشید زیرا باتری شما در حالت Sleep خالی می شود. اگر خیلی کم شود، ویندوز کار شما را ذخیره می کند و رایانه شخصی را به طور خودکار خاموش می کند.

اگر می‌دانید که برای مدت طولانی‌تری از رایانه شخصی خود بازدید نمی‌کنید، ممکن است بخواهید به خاموش کردن کامل یا قرار دادن رایانه خود در حالت خواب زمستانی فکر کنید – که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

حالت Hibernation

حالت Hibernation در ویندوز 10 تقریباً شبیه حالت Sleep است – با یک تفاوت عمده. همانطور که در بالا ذکر کردیم، هنگامی که رایانه شما به حالت خواب می رود، وضعیت رایانه شما (فایل ها، برنامه های کاربردی باز) در RAM ذخیره می شود. در حالت خواب زمستانی، وضعیت رایانه شخصی شما روی هارد دیسک ذخیره می شود.

بیدار کردن رایانه شما از خواب زمستانی، وضعیت رایانه شما را بازیابی می کند – به شما این امکان را می دهد که از جایی که کار را متوقف کرده اید، از سر بگیرید. همانطور که گفته شد، بازیابی وضعیت کامپیوتر شما بیشتر طول می کشد زیرا به جای رم، داده ها را از هارد دیسک بازیابی می کند.

مزایای Hibernation PC

اگر خواب زمستانی اساساً همان حالت خواب است که فقط کندتر است، چه فایده ای دارد؟ همانطور که اشاره کردیم، وضعیت رایانه شخصی شما در فایلی به نام “hiberfil.sys” در هارد دیسک ذخیره می شود. تمام فایل‌ها و برنامه‌هایی که هنگام ورود به حالت خواب زمستانی باز کرده‌اید، به عنوان آن فایل ذخیره می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر و تعویض صفحه نمایش لپ تاپ

هنگامی که رایانه شما از خواب زمستانی بیدار می شود، اطلاعات آن فایل را بارگیری می کند. از آنجایی که وضعیت رایانه شما بر خلاف رم در هارد دیسک ذخیره می شود، رایانه شما اساساً می تواند خاموش شود. به همین دلیل، حالت خواب زمستانی انرژی مصرف نمی کند.

در مقایسه با حالت خواب، خواب زمستانی انرژی بیشتری نسبت به خواب ذخیره می کند. بنابراین، خواب زمستانی زمانی بسیار سودمند است که بخواهید برای مدت طولانی از رایانه شخصی خود دور باشید.

تنظیمات مرتبط

در زیر می توانید چند تنظیمات اضافی مرتبط با گزینه های پاور ویندوز را که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، بیابید. همانطور که در زیر خواهید دید، آنها می توانند برخی از پیشرفت ها را ارائه دهند.

راه اندازی سریع

اگر رایانه شما قادر به خواب زمستانی است، احتمال زیادی وجود دارد که “Fast Startup” فعال باشد. “Fast Startup” قابلیتی است که به رایانه شما امکان می دهد پس از خاموش شدن سریعتر بوت شود. این امر با قرار دادن رایانه شما در حالت خواب زمستانی، بر خلاف خاموش شدن کامل، به دست می آید. به طور خلاصه، اگر رایانه شخصی شما قابلیت Hibernate را دارد، “Fast Startup” به طور پیش فرض فعال است.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که راه اندازی سریع یک ایده عالی است، ممکن است بخواهید آن را غیرفعال کنید. برخی از نرم افزارها، درایورها و غیره با خواب زمستانی خوب بازی نمی کنند. این می تواند باعث شود که آنها رفتار عجیبی داشته باشند یا به روز رسانی نشوند. اگر می خواهید از سردردهای احتمالی جلوگیری کنید، راه اندازی سریع را در رایانه شخصی ویندوز خود غیرفعال کنید.

لپ تاپ لنوو مدل V155

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =